Sunday, March 3, 2013

Half Boiled Eggs For Breakfast


Aku seorang yang jarang ambik breakfast ! Nak minum secawan milo panas di pagi hari pun susah apetah lagi nak breakfast sambel minum fresh orange and milk macam dalam drama kat tivi..Propa sangat ! 

Pagi-pagi kalut bersiap nak pegi keje je, sebelum turun minum ayaq sejuk, ambek handbag terus turun start kete..den memandulah aku menempuh jam selagi tak sampai Brickfields..
Sampai opis mengadap keje, terus dah lupa ! Ada sekali sekala membeli nasi lemak konon nak makan bila dah sampai opis..selalunya pengakhiran nasi lemak tuh adelah bagi kat orang, aku kemudiannya keluar lunch saja..ya, kalo ikut dietitian, memang tak bagos gaya hidup aku tuh...

Sekali sekala if singgah HQ, aku akan pegi breakfast ! If direct TM saja, breakfast aku memang lebur...so untuk julung-julung kalinya aku rasa nak breakfast ngan half boiled eggs..selalu kalau singgah Cozy Cafe tuh, aku tibai yong tau foo di pagi hari..tak kira lah yang bersup atau sekadar bersos manis..! So aku order teh ais ngan half boiled eggs..nyum nyum..nyum..teringat pulak zaman sekolah time jadi candidate PMR & SPM, selain breakfast biase..semua calon disediakan dengan telur separuh masak..nak tajamkan minda kononnya...

Tak sangka dengan dua biji telur separuh masak, boleh bertahan sampai pukul 4 petang...aku ada kerja sikit, so stay sampai pukul 4 petang...mujur tak lapar...orang laen dah balik pukul 12.30 lagi...semalam kan Sabtu, aku keja half-day tapi terpaksa stay...mujur telur itu membantu...balik baru cari makanan !

Terbaek lah teloq separuh masak neh! Kalau buat sendiri selalu jadi telur rebuih jerrr...


0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template