Monday, February 11, 2008

Long Vacation


Sempena Cuti Tahun Baru China yang baru lepas..
aku, yudmila and ribut che nah..
ambek keputusan nak balek kampung by car..
cause tiket bas n tiket ketapi sold out...
time nak balek tuh..punye la bersemangat...
kitaorg bertolak dari Subang dalam kol 12 ngah malam
marvelleous gile...
ngan sejuknye...
ngan ngantuk gak...
aku pun x tau nape aku ngantuk..
padahal aku dah tido dah pagi tuh...
kete memang banyak...
berduyun-duyun..masing2 menuju ke destinasi sendiri...
Yudmila sekadar menahan mata menemankan aku yang ngah drive nie..
Che Nah pulak..ader kat blakang..kadang2 diam
kadang2 bising...
dah 2 jam lebih perjalanan...
aku minta Che Nah soh ckp kat Adi
berenti kat R n R Tapah coz aku memang dah x tahan dah....
dah macam ade pameran kenderaan plak dah aku rase..
seb baik dapat port baik punye...
Yudmila tanpa cakap banyak..terus menidurkan diri...
aku ngan Che Nah..berjalan2 pegi toilet..n singgah KFC beli Zinger Burger n Dunkin Donuts...
aku beli Arabica Coffee..kununnye nak ilangkan ngantok..
pas minum..aku rase lg mengantuk...huhuhu
lame jugak kitaorg rest..baru smbg perjalanan smula...
Che Nah yg continue perjalanan sampai la ke R n R Bukit Merah...
aku sampai umah Wa lam kol 6 cam tuh la...
dah segar plak..sambung borak2 ngan Wa..
siap p beli breakfast n isi minyak...
kejap lagi nak gi antar Yud plak kat Kepala Batas,Kedah....
secara keseluruhannya..balik kali nie..aku asik merayap je ngan myVi..
bleh kire brape jam aku dok kat umah..
tup tup..dah ari ahad..huwaa...kena balik KL....
aku ajak mak temankan aku...
sekali ader orang minta nak tumpang...
anak kawan mak aku kat kampung nun..
ermh...aku x kenal pun...
tp disebabkan kesian.....aku tumpangkan je la..
2 orang.....budak2 UiTM Shah Alam...
nie gara2 kena tipu ngan kaunter tiket bas ah nie.....
relaks la...aku juga penah mengalami insiden2 sebegini...
maklumla musim perayaan...sure tiket sold out....
baru je masuk highway x sampai 15 minit...dah jam....
kirenye aku start masuk highway lam 3.30 pm ar...
kol bape la nak sampai kalo cenggini gayenye...
dah la ade org tumpang...
dok atur plan ngan mak aku la jawabnye....
budak2 nie pun...peel macam2..
kejap nk turun kat sini..kejap nk turun kat sana...
huh..sengal...
nak berenti pun..kete cam semut....
aku x yah tekan minyak...
bior kete tuh jalan sendiri je....
macam tu la keadaanye...kena tempuh
sampai dekat Ulu Bernam...
jauh giler.....
Tapi aku sempat gak singgah beli buah kat Bukit Gantang..hehehe
singgah lagi kat Simpang Pulai..isi minyak...
org blakang dok hon..aku bt x peduli je..sukati aku la...
aku kan rakyat Malaysia...
dah la kete plat Singapore......
dalam keadaan macam tuh..kite kena pentingkan dr sendiri...
den..las skali berenti kat Ulu Bernam..
aku dah lapor n dahaga...
tapi..memandangkan umat terlalu ramai....
aku jus beli neslo ngan sandwich je...bengkang roti tuk mak aku...
aku pon soh budak2 tuh beli mknn yg bleh mkn lam kete je...
kuar KL lam kol 11 lebeh...budak2 tuh kate nak turun kat Hentian Duta plak..
aku ngan penuh yakin tp igt2 lupa..drive la nk pegi Jalan Duta...
Huwaaa...sekali salah masuk jalan...dah ke Muzium Negara aku drive...
x de la jauh..cuma yg menyakitkan hati...dah nampak Kompleks n Masjid Wilayah...
tp x sampai2....ape pun..semuanya kembali ok pas aku sesat n dah masuk ke kawasan perumahan Taman Seri Segambut....terus diaorg col bapak angkat diaorg yg tgal kat situ...
lega aku...bila depa dah berubah kenderaan...
pas tu pak cik tu tunjuk jalan ke Hentian Duta....
ala..x la susah pun..cuma may be aku dah penat..n dah pening...
malam plak tuh.....
Alhamdulillah..semuanya selamat...
den trus aku masuk highway ke Subang Jaya........
aku speed jugak...
x sabar nak jumpa bantal n tilam...
sampai USJ kol 1230....huhuhu
kol 1 lebeh gak baru aku tido.....
mak aku sampai2 trus tido.....
tue la perjalann yg x dapat dilupakan...
aku antara yang plg awal sampai umah...
Che Nah smpi dekat kol 3 pagi...
Mei Lynn...lam kol 4 lebey...

so kat opis aku pagi isnin tuh...
huargh..huargh..huargh...
tue je la yang bunyi.....
semua br balik dr perjalanan jauh...
dah la opis nih x der org..
chinese je ramai...diaorg smbung cuti...
Shah dari Sungai Petani....Mbak Piza dari Perlis..
Cik Kiah dari Kelate...Mek Ta sangkut Kat Ganu....
Balik-balik dok sembang pasal keadaan trafik semasa..

Yang pasti..aku x sabar nak balek umah....
nak sambung tido....zZzZzZzZz





0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template