Friday, March 7, 2008

Demam PRU12 Esok...8 Mac 2008

Best nie...tadi aku bukak email...fuh..banyak giler email pasal
PRU 12 yang menjelang esok ni..pening aku tgk...
tadi macam aku tergerak hati la nk bace..
selalunye kalo email2 cenggini yang dah kasi penuh aku punye
inbox...aku delete je.....tapi ari ni rase cam bertanggungjawab la nak buka...

ermhh...aku x suke sangat berbicara sangat pasal politik nie...
coz banyak sangat pertanyaan dan persoalan yang bermain di hati nie..
jus bace je..sebab tak tau mane satu yang betul...
Pihak kerajaan..gunakan media masa meraih undi....
Pihak pembangkang...gunakan email as a reverse psikologi..
perang psikologi berlaku dalam alam maya nie....
group alumni skolah aku pun hebat berbincang...
fanatik betul...pengikut yang fanatik....
x kisah la nak sokong sape pun..itu kan hak masing2....
nie macam nak masuk bertanding plak dah....

Aku sebenarnye nak bercakap dalam coverage yang lebih kecil..
Anyway..aku juga ada pengalaman dalam Pilihanraya Kampus 2006
tue baru peringkat campus...tapi pihak pembangkang kampus aku dah buat2
macam-macam hal...diaorang hanya berani tampil melalui mesej...
bergunung-gunung dalam inbox aku ketika itu...
apa motif utama..aku sendiri x tahu..kerana bila diajak berjumpa...
diam seribu bahasa....takut ke?tapi ugutan tuh sikit pun x melemahkan...
jangan harap aku undur diri time tuh......seban wakil kitaorang dijaga jentera seluruh campus

The main issue is...diaorang x puas hati dengan syarat2 pencalonan yang ditetapkan
oleh pihak universiti...yang paling buat diaorg marah..adalah pointer ditetap 3.3 ke atas..
if im not mistaken la...well..golongan pembangkang campus aku..memang pandai bercakap
dan bermain psikologi..kurang menumpukan tentang akademik barangkali....pointer jatuh
n then salahkan pihak universiti yang tetapkan syarat sebegitu....jadi..x layak la nak masuk
bertanding....kenapa x antar wakil yang dapat 3.3????? lack of candidates may be....

Kami yang kononya di blacklist sebagai calon Pro-Aspirasi nie...bahagia je hidup time tuh..
x yah nak susah2 edarkan flyers and cd cetak rompak...malam2 duduk bilik kan lagi bagus...
study ke...nie..ade pulak masa pegi burn cd yang ntah hape2 isinye...den ade plak yang baik hati
tolong edar pukul 3/4 pagi...ermh..ermh..ermh..taktik kotor betol....aku tertangkap juga sorang budak nie...budak kolej aku...tgk dr blakang pon dah kenal..org kuat pihak pembangkang!!
sengal aku rase sbb asik2 muka dier....

Bilik aku jangan criter la..tiap2 hari ader org bagi saguhati....
sampai aku sendiri rase nak tergelak...
ader je idea diaorg nie....n nama2 yang memang dah diblacklist oleh diaorg...
asyik kena aim je sepanjang tempoh tuh....
nama aku biasela...wanted diaorg agaknye...
maklumlah...di peringkat kolej pun aku dibenci sebab dah berjaya rampas takhta...
kirenye..zaman aku memerintah..adalah zaman revolusi..dan diaorg x puas hati...
So dengan diaorang...aku tetap bertegur sapa..tapi berhati2...
Ye la...x kan nak bermasam muke...aku bukannye dr spesies diaorg yang slalu je anggap diri betul slalu....orang lain x betul!!!

Punya la banyak kerenah diaorg nie...last2 bila tiba hari penamaan calon....diaorg mogok!!!!
sebab x puas hati..tapi sebenarnye..tiada calon yang layak...not at my University only...
satu malaya aku rase diaorg berpakat....sah..memang sah...diaorg x dapat ikut telunjuk universiti..tapi Pro -Aspirasi tetap berkempen tuk pastikan kemenangan mutlak sehingga la diumumkan oleh Datuk Seri calon Aspirasi menang tanpa bertanding....diaorg dah undur diri
lebih awal..penat barangkali kerana usaha mereka selama ini..tiade hasil...ermmhh..banyak ke kredit abes????So..time pengumuman tuh...semua U kat Malaysia nie...bersorak riang la sebab
x de satu U pun ditakluk oleh pihak pembangkang....

Bagi warga campus yang lain...mungkin ade segelintir yang x amek kisah sebab menganggapkan pilihanraya campus adalah kecil dan tidak begitu penting....tapi bagi yang pernah melalui..pasti akan sentiasa terpahat di hati...ya..satu pengalaman yang x dapat dibeli...walaupun menang dengan tiket tanpa bertanding...tapi amanah dan tanggungjawab tetap dipikul demi membuktikan kesungguhan hati terhadap kepercayaan yang diberikan......

di saat insan lain kusyuk menelaah...
di saat insan lain tidur lena...
di saat insan lain berhibur ria...
kami ke sana..dan ke mari....
menguruskan itu dan ini...
mengabaikan keinginan hati...
mengorbankan diri sendiri...
demi sebuah perjuangan kecil...
yang tiada galang ganti...
namun tanggungjawab utama...
tetap ada dalam diri.....
terima kasih di atas sumbangan yang diberi...
semuga ia..menjadi kenangan abadi.....


Special to my colleagues...MPP UTM 2005/2006.....................

FrOm...
Kak ChoMBie....
MisZ de moMeNt wheN We'rE 2geTher






0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template