Tuesday, December 4, 2007

InGaT-InGat LuPa...

Tak tau la naper ari nie tetiba aku rase touching sangat…
Dengar plak lagu-lagu sedih..walaupun ader yang x paham maknanye..tapi aku tetap sedih…aku teringat saat bergelar pelajar SGG la..huhuhu..sedihnye nie..tak tau nape…

Yang pasti aku dah dibawa terbang ke UTM Skudai seketika…ingatkan dah keje bahagia sangat sbb dah ader duit sendiri..ermhh..susah betol nak menghadapi zaman transformasi nie…aku x tau la kengkawan aku yang lain mcmmane..tapi aku nih memang teringat betol kat diaorg…bukannye ape..diaorg ramai keje satu tempat..stay sama2..kalo jauh pun x sampai brape minit..aku dah la sorang..dok jauh plak tuh…macam terpisah je…tapi kalo dah jauh tuh..memang jauh betol…sampai beratus-ratus kilometer…ermh…rezeki masing-masing..jadi kena terima je la kenyataan..aku rindula kat Lab PSM ngan Makmal Kartografi…walaupun menyampah ngan PSM…tapi saat menidurkan diri kat Lab PSM aku x leh lupakan..saat sumenyer buat2 sibuk ngan PSM tapi padahal sume sebuk melayari ternet..berym dengan org sebelah tempat duduk..dan berkaraoke menggunakan telinga beruk…kononnye nak release tension..tapi menambahkan tension org len sampai terpaksa kuar dari lab tuh..huhuhu….sambil dok perbetulkan writing PSM sambil tue la dok gelak sakan tengok rancangan X-men…bleh plak buat keje mcm tu di pagi2 buta..mengalahkan student architecture FAB yang menjana idea tuk melukis…pas tu tgk plak muke masing2 yang mcm nak muntah darah n kusut tahap gaban biler sistem x menjadi..ditambah plak ngan masalah2 yang disebabkan oleh org yang berkait rapat ngan PSM tuh..lagi rase nak baling je buku biru tuh…tp bila ingat balik..bes jugak..masing2 ader citer n kenangan yang x dpt dilupakan..ader yang lepas PSM ngan mudah..ader jugak yang berhempas pulas..banyaknye rintangan Tuhan je yang tahu..tapi semua tue adalah saat paling berharga sebelum mengakhiri zaman campus…saat 4 org kanak-kanak dewasa bergumbira pulang dari makmal kartografi ngan menrancang nak makan ape pg nih…ngan muke x mandi..terus menuju ke arked meranti…pas sarapan je..buat2 layan vcd or X-men..tp x sampai brape minit…bilik tuh akan jd sunyi sepi..yang dgr hanyalah dengkuran….kehidupan di final sem selalunya bermula kol 2 petang ke atas…maklumla..clas dah x byk..lgpun banyak sebelah ptg…ayat yang akan selalu kedengaran “ Weh..korang pegi lab x malam nie”..kalo dah pegi tue jgn mimpi la nak blk awal selagi jarum jam tak pukul 6 / 7…..urmh…disebabkan PSM jugak..aku ngan yudmila bertekad x mo pegi berjalan2 lagi kat tapak pesta convocation..tp bila dah pening..tetiba je kaki nie melangkah laju ke tapak pesta wpun sekadar makan angin n dah muak pegi tapak pesta..sambil2 tuh..bagi semangat yang kiter pun dah nampak bayang topi 4 segi tuh…niat di hati memang nak lulus PSM agar tak tersangkut..ditambah pula ngan karenah supervisor yang sukar dijangkakan tue…hanya anak-anak dier je memahami penderitaan yang dialami…sbb tue la x bleh nak berangan lulus dengan cemerlang…..kan..kan..kan..yud..iezo??awie mmg la..anak emas dier..sure konpom A..hehehe..jgn mare ek awie…

0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template