Wednesday, February 4, 2009

OpiSMatEku KaWeN PaRt 1

Sebelum aku memulakan bicara lebih panjang...aku cam nak buat kronologi je dulu be4 sampai ke umah pengantin

20090126 (sewaktu di kampung) :

aku keluar ke pekan berdekatan setelah boring kat umah...sememangnye...aku ade tujuan...aku nak cari baju tuk kawen Mek Ita...cam biase...aku menuju ke Shahreez Collection...aku x mkn masa yang lama tuk cari baju yang aku suke...yg masalahnye..adalah tudung...isk....tudung yang aku cr x de...aku nk cr Tudung EKIN (not yg itam but yg berbunga) yang sememangnye tengah berleluasa di Key El...dah mmg jd tabiat aku..kalo beli baju kurung ready-made..aku akan beli tudung skali....nampak cam agak hampa sbb x dpt beli sekali gus...kena tunggu blk KL juga nampaknye...x de kat sini..patut ar....org asik tgk aku time pegi Penang ari tu...macam ade yg x kena je...tp lam ht agak perasan gak..mane tau kot2 depa tgk aku sbb comei ke...rupenye..trend bertudung macam tu..masih belom sampai ke Penang...cesss....

20090130 (Opis Puchong)

aku ngan kiah masih belom beli hadiah tok Mek Ita...piza dah lame beli...maklumla..aku kan suke buat benda las minit....so..ari Jumaat pas abes keje...kami ke IOI Mall...piza pun ikut skali...tapikan..pengantin taw kitaorg nak p beli hadiah...hahhahaha...kiah kate..dier siap nak ikut gakkkk...tp..tak dibenarkan...mane leh ikot..x surprise arr.....

pas antar kiah ngan piza....aku ke Mydin Mall USJ...nak beli frozen food tok dibawa berkelah keesokan harinye...sambil nak mencari tudung kat beberapa butik yg ade kat situ..bukan cop Mydin taw..hehehe..seb baik jumpa gak yg berkenan di hati..tu pun..lama gak aku menerai....nampak cam biase je tdg tu...tp agak mahal....aku dpt half price....brape???ade la....beli siap-siap senang sket....sebab..rase cam malas nk mencari tudung lepas balik berkelah..

20090131..di umah sewaku...

pegi picnik and merayap...merayap sampai ke malam...letih betol....balik umah...rase cam dah x bermaye....tp tido lewat gak..hampir kol 2 baru melelapkan mate...niat di hati...sok pagi la baru iron baju n tudung.....

20090201...on de Masitah's wedding day

aku bangun lambat...agak kelam kabut....sebab dah berjanji ngan Kiah n Piza kol 11.30am....huwaa...mula la kalut......nak make-up lagi.....nak pakai tudung lagi.....semuanya aku buat secara cepat dan tangkas......

den...trus drive ke umah Kiah kat USJ 19.....time kat bawah tue...aku godek2 la alat GPS aku...adoi....application is expired plak dah.....aku agak gabra....aku mengaku la...aku mmg kurang arif tentang jalan kat tengah2 KL...melainkan yang aku slalu pegi ex: JALAN TAR....hahaha...
budak berdua tu pun gabra gak...takut tak sampai umah kenduri...den..aku tawakal je la...
redah je....ikut signboard....dari Jalan Ampang after KLCC....aku straight je smpai umah pengantin...seb baik jalan siratul mustaqim...tapi ade gak bereti kat Petronas...sebab kurang yakin..keh..keh..keh

Alhamdulillah...sampai jugak akhirnye....
menjerit kitaorang bila nampak kereta Pn Masitah Alias...hahaha...siap parking betol2 depan kete mak cik tuh....hehehhehe...kebetulan sampai...pengantin ngah berarak nak masuk umah...huhuhu..apa lagi...join sekaki la.....



Tegak berdiri..sambel control cara nak jalan

Nie gambor mase ngah sanding...
santek gak pic yang aku shoot di sebalik pokok tu...

Malu-malu le tu kununnye....


Mek Ita dan adiknye si Sarah....



Family Masitah Alias from Terengganu....sorang tak de...


Mek dan PiZa mule beraksi......


Pak cik dia atas...gigih memesinkan tebu...
sedap ooo ayaq tebu...teringat2 bile dah balik...



Mr. Cheok dan anak-anaknye...


Menikmati nasi kenduri.....



Hanya kami yang hadir......




Mengambil berkat gamaknye kitaorang neh......


barang2 azimat lam paper beg...


Cute...bekas jerami berisi kek


Potpouri....comey gak bekas nie...kasi zoom sket...

sebenarnye...gambar sgt banyak..smpai aku x larat nak edit..yg edit pun..sekadar biase2....
tunggu entry part 2 pulak....
so..kepada readers yang teringin nak tengok pictures Pn Masitah yang lain...Majlis akad nikah...resepsi di Terengganu..also outdoor photography...
atau nak mendapatkan ilham tok persiapan perkahwinan anda...bleh la berkunjung ke blog beliau...klik je link nieh.......
justagurlznotaprincess

0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template