Tuesday, May 13, 2008

Natural Essence of Leeches


Pak Cik ngah menahan kegelian...

aiyaa...manyak geli ooo...


Bulatnye cik lintah kiter nie.....



Lintah...erkkk... geli aku...tgk dier dok tergedik-gedik... memang buat aku bertambah geli..... tapi.... khasiatnye secara tradisional.. memang x dapat disangkal..... memang berkhasiat pun....... so..tadi..aku bace artikel pasal lintah artikel tuh kate...

Di antara jenis penyakit yang dapat diubati menggunakan lintah ialah kencing manis yang telah bernanah, sakit kepala, migrain, gout, darah beku yang tidak keluar, darah tinggi, kanser, resdung, sakit sendi dan sebagainya.

Ia berikutan kajian menunjukkan haiwan itu boleh menjadi komponen penting dalam menghasilkan produk kecantikan, penjagaan kesihatan dan perubatan sekali gus memastikan lintah mendapat permintaan tinggi di pasaran.


Lintah tidak akan menggigit atau menyedut darah jika bahagian tersebut tidak berdarah kotor. Setiap rawatan mengambil masa selama satu jam dan lintah baru akan digunakan. Lintah akan
dilepaskan pada bahagian yang hendak dirawat. Ia seterusnya akan mencari-cari bahagian yang berdarah kotor dan apabila telah menjumpainya, lintah akan terus diam dan menyedut darah.Pesakit akan berasa seperti gigitan semut semasa lintah menjalankan ‘tugasnya’.

Baru-baru nie jugak...
time aku balek kampung....
pak cik aku teringin la nak try rawatan tradisional ni..
memandangkan mak aku memang kenal ngan Tokey Lintah..
mak jus ambek lintah and buat rawatan kat umah aku...
yang best tuh..pak cik siap cakap nak letak 10 ekor..
masalahnye...
nak letak sekor pun....die punye geli....hahahahha

dekat mak...aku saje panggey Cik Biha Lintah..
aktiviti baru nampak...ngeh..ngeh..ngeh...
ermh...lagi x der privasi la kalo balek umah...
ader je orang bagi salam...
nak jumpe Cik Biha Lintah....

0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template