Monday, November 17, 2008

SpEeD to FiNisH iT...


Weekend yang lalu, aku sekadar di rumah...tidak ke mana-mana..sekadar menghabiskan ape yang perlu diselesaikan...contohnye melaundry baju aku yang dah 2 bakul penuh tuh...banyak sungguh!!!bukannya malas tapi weekend sebelum nie..banyak agenda..x sempat nak buat tu semua..lagipun aku memang laundry baju time weekend je..hehehhe..jimat masa and tenaga....

memandangkan x ramai sangat kat umah..kadang2 tinggal aku sorang...maka aktiviti memasak dikurangkan...p~...cuma sabtu malam aku buat kueh teow goreng tok kami bertiga....ntahla..malas sungguh nak merayap minggu nie..rase nak dok umah je...lagipun aku mencover tidur aku yang x cukup gara-gara meneman yudia membuat sistem EIS die...siap leh tido kat opis dier lagi...mane la nak dapat kawan cam aku nie kan???? sebenarnye..aku risau tinggalkan die ngan encik bos berduaan..dah tu di lewat malam pulak...keselamatan x terjamin...lagipun sini bandar metropolitan...banyak benda..banyak perkara boleh terjadi ...jadi..at least kita elakkan.....bukan la x percaya kat encik bos tu...tp dibuatnye ade org pejabat ketok...dah jadi tragedi Norman ngan Memey....Memey nak kawen ngan Norman..ang yud..nak ke kawen ngan encik bos tuh???????hahahahhaha....

aku nie..sekejap ngan lynn..sekejap ngan west...time ngan lynn layan citer Alah Cinta TV2...lawak citer tu..tp ketiadaan westi yg sememangnye pakar ngan ariel TV...menyukarkan keadaan...pening pale aku tgk citer tuh..tp disebabkan citer tu cam menarik..digagahi jua....siap aku ngan lynn malas nak betolkan..kalo betolkan pun lynn yang buat sbb aku mls nak sentuh ariel tv.....petang sabtu lak..layan hindustan ngan west...ala..yang kat TV3 Panggung Sabtu..tajuk Ajtanee...x penah tgk pown...time tgk rase cam dah tgk versi English...erm..las2 mmg betul pun...ala2 citer English...malas la aku nk terangkan secara terperinci...hehehehehe

aku sebenarnye nak menulis pasal aktiviti aku membaca novel tanpa henti dis weekend...bukan ape..dah lame novel tu terbiar...kalo ade pun sekali sekala aku pegang...aku x jadi nak baca...biase la...banyak faktor halangan...contohnye..citer yang menarik kat tv....mata yang mengantuk...gangguan sahabat handai...memang berniat gile nak abiskan Novel Ayat-ayat Cinta nie...aku ade bacer yang versi online kat opis..tapi pening ah..dah la x bleh concentrate...ye la..nk buat keje lagi...jadi aku decide tok beli novel die je la...dulu..ade dah novel ni kat umah..ntah ke mana menghilang pun aku x tau la....cover pun dah x sama macam lam gambar...garang sket warne pinknye tuh...

budak-budak umah aku memang suke membaca...kadang-kadang...rase cam library mini pulak...rak yang kitaorg beli tok tempatkan bahan bacaan pun dah patah..uiihh...kena beli lain neh....segala majalah skang bergelimpangan di satu sudut...


aku selalu beli Majalah Mingguan Wanita, Seri Dewi & Keluarga, Nur, Dara.com dan novel from Alaf 21 mahupun Roket Kertas......memang favorite lah..

West pulak...suke beli novel English...Cleo...n bahan-bahan bacaan ilmiah in English...so bagus tuk memperbaiki kosa kata anda dalam bahasa Inggeris...satu lagi...buku mari belajar bahasa...Korea..Mandarin...Japan....macam-macam tu la...paling paberet kitaorg...Korean Language!!!

Yud minat alam misteri...suke nor beli novel Ramlee Awang Murshid...Mastika...Apo yang ade kisah misteri...dan Ujang tok hiburkan hati....sometime die beli gak bahan bacaan islamic n motivasi diri...contohnye...Jangan Bersedih!! dah x tau jilid ke berapa die beli..tapi memang la itu tajuknye

Mei lynn pun suke gak beli majalah-majalah kewanitaan..x kisah la..Wanita ke..Jelita ke..Nona ke...
bila cek semula...plg banyak yang sama ngang aku Majalah Mingguan Wanita...

Che Nah je yang x berapa nak beli...tapi die suke bace sambil gelak yang mmbuatkan satu umah gelak tanpa tahu sebabnye....(sah time bace Ujang)

Jadi weekend yang baru lepas nie...aku memang mengadap novel ayat-ayat cinta je la...speed sampai semalam..masih berbaki 9 bab...aku dah sampai ke bab 24...bab di mana Fahri mula mengetahui siapa sebenarnya diri Aisya..anak keluarga hartawan German yang ternama...semalam aku layan sampai kol 1 pagi...pas tu..aku mengalami masalah tok tidor...aku kalo bacer novel..memang amek mase yang lama..tambah2 kalo aku teremosi lebih..lagi lama...so..orang x kan chup tok bace pas aku...aku pun kalo bab meminjam..mesti nk jadi yg terakhir agar pembacaan aku x terganggu...time bace...aku memang dok relate dengan movie Ayat-ayat Cinta yang telah ditayangkan tu...uuuhhh....x puas hati betol aku...!!!ha..tengok..kan aku dah emosi...novel lebih dramatik..x sama dengan yang digambarkan...terasa diri ini panas di bawah mentari kota Cairo mahupun Haydek Helwan..juga asyir mangga yang sangat sedap untuk dinikmati ketika panas terik begitu...

balik nie..lepas abis buat ape yang patut...aku nak speed lagi...kalo boleh abis ari ni lagi bagus....
novel aku masih ade dua yang belum habis dibaca...semuanya sekerat jalan...Selagi Ada Dia dan Hak Cinta Terpelihara...menanti masa tok dihabiskan..aku jua ingin menjengah ke kedai-kedai buku untuk mencari novel-novel terbaru....



0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template