Monday, August 10, 2009

Makanan Oh Makanan!!!

Antara makanan yang sempat dimasak sebelum kejadian x diingini menimpa EsBox......

Sedih....sob..sob..sob...sabar la mek....tadi teringin nak buat puding laici....

pas tu terpaksa batalkan hasrat...sambel menepuk dahi tanda tak ingat.....

Kalo Esbox x meragam kan bes....bleh buat puding laici and then letak dalam esbox...

kendian..makan time die dah sejuk...nikmatnye.....




Ayam Goreng Berempah....terpaksa buat 1 ekor ayam...naseb baik pakat makan
resepi from Kak Hazila......sodappppp....rase nak buat lagi...
tapi kena tingkatkan skill..agar x hitam sangat macam pic di atas...

Sambal petai udang...Udang baru beli pasar malam...
fresh....enak bangat.....petai pun gumuks-gumuks....
berbau bilik air pas tu....


Tauhu telor...x taw nak bagi nama masakan nie ape die...
tp nie memang chinese punya style.....
paberet time kat campus dulu....
sebab slalu serbu kedai mak nya China...
tapi Chinese Muslim la.......sedap gak di tekakku...
so..tuk menghilangkan kerinduan...
buat la sendirik!!!!


Aku rindukan Esbok......
Aku dan Esbok x dapat dipisahkan....
walaupun pernah mengalami zaman wasatiah hidup tanpa esbok....
tapi skang dah ader esbok...umur esbok plak x panjang.....
aku nie dah la suka masak-memasak...mencuba resepi....
huwaaaa....ommmaakkkkkk...adekah aku perlu beli Esbok...
Kayo benar MacRieda suma benda nak support?????
Tapi aku perlukan Esbox baru fresh dari kedai.......i dont want yang second-hand...

0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template