Wednesday, September 9, 2009

Ayer Tangan Kak Ek!N & Kak Addy

Agenda : Berbuka Posa secara berjemaah Hari Ke-15 Ramadhan
Venue : Umah Usang Kak Ekin & Kak Addy @ Sri Petaling, KL

Date : 5 September 2009
Time : Waktu Buka Posa ikut KL...
Ahli-ahli bina badan sekalian : Kak Ekin, Kak Addy, Mak Su kesayangan mereka serta anak sedaranya, Kak Liza, Kak Farah & si kecik Iman, Che Nah and ME........

Ari Sabtu yang lepas....terasa diri begitu kalut...
dah janji ngan Kak Ekin nak buat puding Chocolate....

tapi satu barang pun x beli .... mane nak pikir nak beli bekas puding lagi....
so..sememangnya resah je time keje half day ari tuh....
disebabkan rase cam line clear....I blah awal dari opis....

kol 12 jugak la aku melarikan diri tuh......
sebelum singgah Giant...singgah la dulu kedai Baked With Yen....
semata-mata nak beli sirap chocolate Hersye's....

sekali salah time la......penuh ngan para surirumah yang memborong bahan-bahan nak buat kek...
mula nak rase menyesal bila pungung bertemu punggung...
ambek je syrup tu dari rak..terus beratoq....mak aih...
lama gila nak tiba turn aku!!!
padahal bel
i satu benda ja...
Den terus menuju ke kedai Mr. D.I.Y....kedai nie mmg pamos...
hahahah
sebabnye..opismates aku suke nor pegi cari barang kat kedai neh...
harga not bad la....tapi yang aku suka satu je...
benda yang aku cari sure jumpak kat kedai neh....



Bermain ngan iman sebelom berbuka

Panas lit-lit.....terbakar kepala rasanya....uiiii..dugaan berposa..... tapi aku x posa pun..namun penat mengalahkan orang puase.... kire sepantas kilat je aku membeli di Giant... ha la....nak cepat...risau puding aku x beku nanti!!! Serbuk koko je sold-out..maklumlah..musim2 perayaan nie.... so..kena la alter sket...alah..x memberi kesan punya....

Makanan dihidangkan umpama di masjid..hehehe

Sampai je umah..terus didihkan air.... stand by nak buat puding dah..... aku suka buat puding sebab dia x renyah..... pas tu rase malatop time makan sejuk-sejuk..hehehehe Lega bila puding aku dah siap.... just nak tunggu die sejuk n beku sket je be4 menghias.... apa lagi...time tu..mula la nampak bantal n toto.... budak berdua tuh ngah asyek masyuk layan hindustan.... oooowwhhh...aku x mampu nak tengok la...manyak mengantok... lagipun..citer BLIND tuh dah byk kali I tengok....

Karipap IKEA Kak Farah beli...

Cheezy Wedges...

Pap..sekali terjage..udah dekat 5.30pm..... wohoooooo...janji ngan Kak Ek!N nak p koi 6..... alamak..lambat la kalo cam nie..... abes la kena bambu jap lagi.....

Ikan Keli Berlada

Bersiap lebey kurang....terus kalut nak potong puding tuh..... x sempat dah neh wei....... kita x leh teralu yakin yang jalan akan smooth.... okey..aku paham itu.....naseb la kalo tersampai time org dah azan... hmm..ajak Sha...die x mo ikut pulak... akhirnya aku p ngan Che Nah je la.... Wes pun tarrraakkkkk...sudah merayap ke Sah Alam....


Ayam Goreng Special...

Aku taw..Kak Ekin dok susah hati kalo kami x sampai lagi...
sementelah...Kak Liza juga masih belom tiba...hehehehe... aku pecut dlm 20 minit je dr USJ...hambek kau.... tu pun penoh ngan sumpah seranah kat kenderaan sekeliling...

Udang Goreng yang sweet...

Buka ja pintu..terus gelak...hahahahahahahha....
terasa cam nak berbuka posa kat mesjid je ha...... ramai ke tetamu?????? tapi Kak Ekin n Kak Addy dah well prepared... tinggal nak duduk menjamu selera je lagi...

Tom Yam campur...

Lam 5 minit kendian...Kak Liza pun sampai ngan Kak Farah & si kecik iman.... ngam-ngam......orang Azan.......... membebel Kak Ek!N x sudah.................

Tembikai penyejuk tekak...

Giler puas aku ratah udang malam tuh..... 2 pinggan udang....sobonar eh.... makanan melebihi tetamu....... yang x termasuk lam gambar neh...adalah Pai Tee..... x sempat dah nak snap...sbb aku asyik makan Pai Tee neh jer....

Puding Chocolate buah tangan dr Mek...hehehe

Wallah...sedap ar Kak Ek!N.... cuma tahap kekenyangan terlalu awal..terpaksa berenti.... nie sapa yang banyak masak neh..... Kak Ek!n ke Kak Addy....

Puding Laici...Kak Ek!N request kat Kak Liza

Che Nah lak ralit melayan Si Iman..... Lepas makan melepak sembang-sembang sampai kol 11 malam.... melayan criter Antara Garisan... and sempat la jugak kak Ekin mempromote jual mercun berkatalog dier tuh... isk..isk..isk....saye x main mercun Kak Ekin!!! Tapi aku tergoda ngan handbag Coach and LV.... akhirnya..aku angkut dua2 bawak balik umah.... wooohhhhooooo...hutang lagi.....!!! bukan pe..daripd aku beli kat Uptown... baik aku ambek yang ini...terjamen sket kualiti wpun not 100% original...coz ia memang dibeli di negara tembok besar sana....bila la nak mampu pakai LV original...huiihhh...gigil lutut weh...


Di bawah adelah aksi-aksi si Iman Najihah....
ekcelli...banyak lagi gambor beliau.... tapi disebabkan gambor2 Auntie yang lain agak over keseksian... x jadi la i nak donlod kat sini....





Den balik tuh...pegi jumpa Amirul walaupun dah agak lewat... Lepas tu..terperangkap kat Uptown Shah Alam sebab hujan lebat giler.. nak lari pegi kat kereta balik...keta park jauh plak dah.... bersesak gile ngan manusia yang nak shopping raye... Jeans 3 helai RM100 jerk!!!! kami x dak la bertujuan nak beli apa pun... saja ja singgah.....alih2...x leh nak keluar..... terus bersahur la jawabnye pas tu.....

0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template