Monday, January 5, 2009

KaPiT..MenGGaMit ApeM...


Sanah...!!!!!!aku nak letak tajuk Moh Kite Ke Kapit tadi..tetiba nampak update ang..uh..uh..terpaksa akur...tapi motif kite tetap sama..tujuan sama..sejak tawu Cikgu Apom nak berangkat ke Kapit...tagline kiter asik bertukar jadi..Moh Kite Ke Kapit...tu pun..sebab Yatt yang dah sedia berkhidmat kat Kapit, Sarawak dok guna tagline tuh...Tabah sungguh dirimu Cikgu Azian a.ka. Yatt...sudah setahun anda mendidik anak bangsa di pedalaman itu...melihat gambar-gambar Yatt kat sane..memang cekal sungguh la...Guru memang menuntut pengorbanan yang besar...!!!sape nak tgk leh view Friendster Azian..dak pun Blog Sanah..ader sekeping di entry Moh Kite Ke Kapit....

Untuk kali terakhir before Apem meninggalkan Semenanjung...Apem datang lepak ngan aku sehari semalam...esok bersamaan hari Selasa, 6 Januari 2009..tepat kol 10 am..flite Apem akan departure..memang ar x dapat nak antar Apem kat KLIA coz aku lak kena pegi site survey kat Malacca!!!....kirenye mak cik nie memang dah angkut barang2 dier dr Penang nun..dah jadi migran..besala..terpaksa p melawat byk org be4 berangkat...kata Apem..kuantiti barang perlu dihadkan..baju lak x yah dok bawa yang lawa...highheel terpaksa dilupakan sebab kita masih x taw bagaimana keadaan di saner......syahdunye......

So ari Ahad tu...aku juz bawa Apem gi Sunway Pyramid je...biasela..tempat lepak yang sebenarnye dah muak nak pegi..tp memandangkan situ je bes sket berbanding IOI Mall mahupun Summit USJ..sebab kitaorang kuar dah dekat time lunch dah..petang nak jumpa Sanah pulak..pas tu..apem dah nk kena berangkat ke umah abg die kat Klang...pada bacaan pemikiran aku..Sunway je yg plg sesuwai...yg pntg...aku nak beli JCo Donut...situ je yg ade!!

Memanfaatkan waktu yang ade dengan sebaik mungkin...x berenti dok gelak ngan Cik Apom..pas ni...ntah bile leh gelak lagi...dikhuatiri...coverage hs di Kapit x de...kalo x leh gak berhubung Via phone...setakat ni..Apem hanya tahu tempat dia bakal bertugas je...sekolah belom tahu..tp rase2nye..di kawasan pedalaman...We all juz makan-makan kat The Manhattan Fish Market...
Apem belanja...disamping meraikan Hari Jadi Apem yang dah belated..2 January 1984...dah genap 25 tahun dah kawan aku yang ini....

HAPPY BELATED BIRTHDAY TO YOU......




Mek baru blajor edit gambor...tu pun x sempat nak edit sume...yang mane sempat je..


Flamming Platter For One...absolutely melt deliciously in ur mouth
but...i dont like the garlic rice!!!


Alaskan Pollock & Chips ordered by Apem...


Our starter and appetiser...Fried Country Mushroom...



Pas makan...merayap-rayap ngan Apem sambel mencari footwear...dah lame aku x beli kasut...
cantek gile kasut VOIR....tp rase x berbaloi lak nak beli kalo setakat nak dtg opis..opis aku nie style yang buka kasut..x bes ar plak nak beli kalo stakat pakai kejap je..Masuk NOSE n Vincci...kaler pulak x menarik perhatian aku...den masuk Eclipse n Viss...patern plak x best...x de sale lak tue...pegi macam2 la..Carlo Rino...Nichi...etc...last2 beli kat Cochi je...hahaha..budak umah aku memang suke beli kasut kat Cochi ngan Solight....tp masalahnye semalam...punya pusing cr outlet Cochi..lama ar jugak dekat sejam baru jumpa...!besala..Sunway bisa menyesatkan lagi mensesatkan...harap APem tak batu ngan aku..keh..keh...

Sambil-sambil tu Apem dok membebel..."Aku ni bab kasut tumit tinggi kena katup buku...x bleh nak beli dah.." alo lo..ciannye Apom...x pa..la..nanti dah kawen..cepat2 ar minta tukar ke Semenanjung...lebih tepat USJ...nak lebih terperinci..SK Seafield (blakang umah aku)..senang ske8..alah..Jaa pun keje x jauh dr sini..



Then cik Hasanah datang ke teratak usang aku...kami sekadar berbual bicara kosong di umah aku sambil menjamu keropok yang Che Nah goreng..n juga Jco donut yang aku beli kat sane tadi..
dah bertemu..topik biase yg dibincangkan adalah...soal jodoh...soal gossip-gossip panas...soal gaji yang selalunye x pueh hati...padehal si senah ni dah dekat RM3k dah rasenye..soal cuti-cuti malaysia...dan jugak tetiba masuk Bab SPA...dok rancang nak p merehatkan diri kat memane SPA yang bes tuk memanjakan diri..spa mana nak pi neh...SPA Bugar Ayu ke Cik Sanah...dok kata promosi kurang bagus sebab x letak alamat dlm iklan..hahaaha..

Last thing...to Apem...SELAMAT BERTUGAS..jangan dok susah hati sangat..insyaAllah..semuanye akan baik!

0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template