Thursday, January 22, 2009

LePaK @ WiLLiam, Kelana Jaya.....

Isnin, 19 Januari 2009

Actually....we all nak makan Crab on that nite....tapi agak hampa bile restoren Crab tu tutup.....
so...Wan juz decide to William....at first...aku punya la bygkan kedainye tu macam high standard....aku ngan Wes blom penah makan kat William...nie kire kiteorg punya first time neh...dah sampai depan kedai pun...aku rase cam blur-blur ayam je....cam x percaya je diaorg neh nak makan sinih...bior betul diaorg neh..selalu lepak kat Hard Rock Cafe n sewaktu ngannye.....takkan nak makan sini..dalam hati aku berkata penuh tanda tanya.....

kedai tu juz tepi jalan...x tau la nak istilah kedai ke gerai....aku nampak cam nak roboh je...dat's y rase cam x caye...maklumla..yang pergi menaiki Swift and Kia Spectra Novus....sekali aku pandang sekeliling....pergh....byk betol kete mewah yang dtg bertandang.....mesti lain dr yg lain neh...customer pulak penuh gile...we all dpt tempat duduk belakang...tp yg besnye..open air...sesuai tuk lepak!!!!

Datang plak pekerjanye yang sempoi...trus tanye nak order ape....ape ni???menu list pun x bagi..tetiba dah tya order....den Wan cakap...sini memang x de menu list..semua diaorang..kalo ade William (owner of dis kedai)...ia akan keluarkan menu pelik-pelik on de spot..kire dapat yg special la...unfortunately...there is no William around...hehehhe...juz bagi kuasa dekat Wan tok order pa pe yg patut....kitaorg yg lain..x taw nk order ape sbb x de menu list.......juz order 4 portion.....Nasi Goreng TomYam Ayam Pandan....MeeHoon Goreng Seafood...Spaghetti with Meat Ball and Chili Mussel...Nan Cheese......air plak...yg special and menjadi adalah Ribena Longan seperti yang di bawah tu...but..kitaorg ambek yang kecil je.....ade yang order Peach wif Longan...Apple Juice n Watermelon Juice..x sanggup nak order Big Glass....hahhaha


Gambar ihsan dr blog kareldanish

Ribena Longan...juga gambar ihsan dr blog org.....x igt la plak blog sape....aku pinjam!!!

Once our portion sampai...hahaha...aku gelak besar..bleh mampus macam nie kalo mkn sorg.....patutla pekerja dia awal2 lagi dah antar pinggan ngan sudu...soh kongsi upenye...tp...SANGAT BESAR.....semua makanan bleh dishare 5 person.....siap x abes....tp memandangkan syg duet.....kitaorg sumbat gak lam mulut....rase teruja giler..tgk udang-udang besar tersusun cantek atas mee hoon goreng....juga deretan mussel yang menghiasi spaghetti...bau Ayam Pandan tok sah cakap ar....mmg buat air liur meleleh tanpa henti...hahahaha.....sampai pulak Nan Cheese...nampak cheese cair meleleh....waduh..lazatnye.....

apa lagi...takkan nak tengok ajekan...trus ngap la..sampai lupa nak ambek gambar...aku x leh nk beri gambaran macammane besarnye setiap satu portion neh....korunk kena pegi sendiri...order...and tgk sendiri.....!!!!aku suggestkan korunk yang ade kat area KL neh n masih blom jejakkan kai kat William...pegilah try skali..pasti x kecewa....Maria Tunku Sabri pun x buat shooting Jalan-Jalan Cari Makan kat sini..coz aku x nmpk plak dier..x kesah la ade plak ke x...yg penting mknn dier mmg sedap giler......kawan aku kate...may be kureng sket dr segi Western kot...tp aku tgk die punye food presentation...mmg nmpk sedap je..terpulang pade masing2 la..ade yg kate suke makan Western...ade suke makan Seafood...tepuk dada tanya selera

Silalah berkunjung ke sana dekat SS26,Kelana Jaya...bab halal...jgn risau..memang halal...actually William nie keturunan Baba n Nyonya yang masuk Islam...ade lagi satu kedai....nama Murni...lebih kurang gak..coz Murni adelah adik kepada William...ooooo...aku pun baru taw mlm tu..heheheh...

after that...we all menuju ke Bandar Tasek Permaisuri...nak jumpa Lynn tok ambek kunci rumah yang fullset...tapi yang menyedihkan...Lynn telah bagi arahan yang salah...lokasi POI yang x tepat....n sebagainye....kitaorg sesat!!!!!tanye Lynn die pun x taw...waduh...masak.....pusing2....masuk Jalan Loke Yew la...Miharja la...jumpe stesen STAR Chan Sow Lin...yang dicari adalh Salak Selatan...tp x jumpa2...sampai terpaksa tanye brother...and den ...we all follow myVi dier je...sampai la ke Stesen Salak Selatan....call Lynn...die kate dier ade kat umah dier pulak....kat Flat Sri Penara...yg conpius...Bandar Tasek ke or Bandar Seri Permaisuri...tanya Lynn..she stiull conpius..Wan cal kawan dier..argh...agak penin gak semua direction yang diberi...las2...gamble je la...dengan langkah berani..kami amek exit Bandar Seri Permaisuri..x sampai 5 minit...kami sampai!!!Ces....dengan berbekal POI Masjid dari mane2 arah pun di sebelah kiri..hahahaha...Lynn..x wujud POI sebegitu....sampai umah dah dekat kol 1...huhuhu

Before tu...aku gi jumpe Tot dulu....sian ar kat Tot kalo x p jumpe..dah le kawan dtg dr Johor.....katenye nak bg Kad Jemputan...tp...die lupa bawak le plak...hahahha...x pe la Tot..poskan aje tok aku....tu pun kebetulan dtg sini sebab ade hal kat KL....len kali kiter jumpe lagi na Tot na...tp ang kena dtg weekend ar...weekdays..aku buzy...x leh nak gelak besar lama2....time jumpa Tot..aku dah balun Hot Roll Sweet Crispy Chocolate Banana.....dapnye...hehehhe

Tot dan kawannye..Betty....


Tot and me....

8 comments:

cicadaperisha said...

saya ada pegi tempat ni tau...sekali jer pastu saya terus was2 nak pegi kat sini lg...tgk mmg ramai melayu yg makan....order nasi goreng petai ngan sotong goreng mmg 5 stars ngan spaghetti carbonara with meatball....pewhh mmg layan...pas abis makan lepak jap terus pandang kat menu dia (papan yg besar tu, tulisan macam da ilang2 skit) ada bacon & ham......terus saya confius..halal ke x.....confirm ke william tu da masuk islam....xnak la dgr khabar angin jerr sebab nak melariskan perniagaan....

Cik Faridah Huda said...

latest saya pegi adalah semalam....saya dah cek papan hitam itu untuk kepastian selepas membaca komen cik cica hehehe...tapi saya tak jumpa menu yang mengandungi ham and bacon..sy sgt pasti kerana saya melepak berhampiran papan menu..huhuhu

tak pa cik..nanti saya kupas di n3 khas...tenkiu sbb drop komen di sini..hehehe

tenkiu juga kpd viewers yg lain dan yg dah tinggal komen atau melakukan pertanyaan via email...

boleh cek entry sy yg ini tuk lihat beberapa menu...sket je..sbb sy dah kurang ambek gambor..skdr pegi tuk makan..

http://hudagurl84.blogspot.com/2009/12/rumah-mek-ou-ikea-william-rumah-mek.html

Cik Faridah Huda said...

also dis n3..
http://hudagurl84.blogspot.com/2010/03/william-kelana-jaya.html

Unknown said...

erm... try google, ada blogger post dia makan ham apa benda ntah. siap gambar lagi. aku ingat nak p makan sana try semalam, tp bila nampak text ham, terus cancel. tukar g makan nandos haha.

Anonymous said...

tenkiu faizal....
tepuk dada tanya selera...
kalau x yakin jangan pergi ya.....(,")

bleh cek n3 William Kelana Jaya..kawan saya budak culinary ader bagi sedikit penerangan....

- tuan empunya belog -

Zul said...

Memang ham, tapi chicken ham. Bukan pork ham. Sama gak ngan bacon, ada cicken, beef, pork...

Cik Faridah Huda said...

tenkiu Zul...harap membantu mereka yang first time nak pegi jejak william...

Cik Faridah Huda said...

another related review for william..kindly take a look :)

for map:
http://hudagurl84.blogspot.com/2010/04/please-take-me-to-william.html

review:
http://hudagurl84.blogspot.com/2010/05/malam-minggu-di-william.html

http://hudagurl84.blogspot.com/2010/12/meet-unkel-william-kelana-jaya.html

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template