Thursday, January 29, 2009

RoNdA-RoNDa PeNaNg...


Sempena balik kg yang lalu...aku telah mengambil kesempatan membawa family aku tok bershopping di QueensBay Mall Penang....kirenye...ambik pe je...dan ak
u bayar...ala..sekali sekala rezeki lebih..ape salahnye....kalau ikut mak ...suke sangat la membeli di pasaran ekonomi kat pekan Parit Buntar tu...abah pun sama...abah slalunye prefer bg duit n dier pegi beli sendiri....pegi hypermarket kadang2 je..tu pun bile aku balik...

Kali ni..mmg aku nak bawa aba
h..mak n Nana bershopping kat QueensBay Mall...mungkin bg org lain rase mcm x de mende sgt...tp bg aku...aku mmg dah peruntukkan sejumlah amount tok my family...dan ia sgt bermakna...yg pntg...nak tgk diaorg happy ngan hasil titik peluh aku yg x seberapa nieh berbanding duet abah n mak yang dah dikeluarkan untuk aku dr kecik sampai besar ....ambik la apa pun...aku akan bayar..time membayar...abah macam risau je tgk amount yang aku byr...x pe bah....kak mmg dah berniat...and niat tu dah ditunaikan...!!!



Posing ngan budak kecik nie...ingat nak bawa die..tapi takut dier meragam..las-las kena tinggai!!! tengok tu....siap buat muka ketat lagi...org soh senyum pun dia x mau....


Gambar di atas biasela...aksi standard aku be4 kuar berjalan....

Lepas shopping...kami menuju ke Padang Kota Lama..nak pekena pasemboq... tapi....minyak aku running out...so terpaksa cr petrol station yang terdekat.... huwaa...rase cam nak menangis....dekat 10 km...ntah2 lebih kot...asik nmpk papan tanda je... lama betul drive nak sampai ke petrol station...dr Queensbay ke Sungai Dua..spnjg tu..x de station Petronas pun...las2 br jumpa petrol station...x jauh dr USM....kering tekak...sampai je..mak terus belikan air tuk setiap sorang..

Sementara tunggu mak beli air n jajan...ape lagi.. ambek gmbor sendiri le jawabnye!!!!

Tiba di lokasi yang dituju dalam kol 6pm....di rembang petang...
tapi cuaca masih panas....sampai aku banyak kali tertutup mata....

yang aku rasakan...hembusan bayu laut yang menyentuh pipi...

ahhh...sangat dramatik...

boleh tenangkan fikiran bila mata tertancap pada lautan yang luas terbentang....
air biru menyejukkan mata....kicauan gaga
k penyeri suasana...
dah lama aku tak ke sini...dulu...rajen jugak..

walaupun sekadar naik feri dan bus...ala..zaman kanak-kanak...

aku tengok...ramai jugak yang beriadah....ade yang bersukan kat Padang Esplaned..
ade yg menunggang kuda..ada yg menaiki beca berhias(macam dlm citer Mami Jaru
m).. x kurang juga..sekadar berjalan mengambil angin petang...




termenung jauh memikirkan naseb diri..eewwaaahhh...


Time to eat Pasemboq ngan Sotong Kang Kong....makan di tepi laut... memang menyelerakan!!! Pasemboq Penang..uummpp..memang ade klass.. try pekena tgk kat Gani Famous Pasemboq...masuk paper nieh!!


Panorama biase kat Penang...bukan kat Penang saje...
sampai ke Langkawi pun ade peminta sedekah kanak-kanak nie...
aku mmg x percaya sgt..sebab rase cam ade dalang di sebaliknye...

so..aku ambek gambar time abah bg duet kat budak nie...
sambel gertak die...
kakak dah ambek gambaq tok tunjuk kat polis...terus die lari...

My family in candid camera......

dekat Fort Cornwallis.....


bersantai atas feri sambil ambek angin laut di waktu malam..
nak balik ke seberang dah nie....

kereta ku turut bersantai di atas feri....

before balik...sempat gak aku beli jeruk mempelam...
uiii nikmatnye...pior Penang punya!!!
amatlah sedap.....aku mkn ikut suka hati aku je..
bangun tido pun...aku leh tibai benda alah tu dulu...
kire..aku x kempunan jeruk la..
dalam banyak2 jeruk...aku suka mempelam jer...hehehe

0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template