Monday, October 26, 2009

Arwa yang dah mula hiperaktif....

Sub edition under Raya ke-5....

Seingat aku...raya ke-5 neh....aku macam busy membawa mak aku melakukan urusannya di sekitar Paret Buntar termasuklah membeli beberapa bahan untuk membuat beberapa jenis biskut yang ingin dibuat semula demi anakanda beliau mengangkut balik ke key hell....hahahhhaa...rase aku....lauk lunch pun tapau je...aku tertipu ngan banner salah sebuah gerai makan di situ...anak mata aku sangat tertarik ngan banner mempromosi Ikan Bawal Goreng Istimewa...Mai jangan tak Mai!...bla..bla..bla...berset la ape lah....aku pun ape lagi...berentikan je la budak katak aku di bahu jalan...demi mendapatkan bawal goreng itu....rupenye...ikan bawal goreng + sambal kicap + ulam-ulaman....oooooo...tapi memang la diakui..agak sedap jika dimakan time panas-panas....pastikan bawal freshhh taw....

So...bila orang datang umah...kami agak kelam kabut la jawapnya...x de menda nak jamu...kami sendiri pun makan lauk beli ja...cam biasa la kan..raye..sure bila nampak pintu umah ternganga je...pasti ade yg menyinggah sampai la ke lewat petang......

Malamnye...ayong datang anak beranak...slalunya...raye 1st dah mai dah..tapi tahun ni ayong balik umah Mother-In-Law dulu kat Ganu.....x de ape yang spesel..maklumlah...seisi rumah malas nak masak tok hari tersebot...cuma kebetulan...aku baru balik pasar malam..baru beli buah tembikai...apa lagi...buat ayor buah jo la ha......

Subjek utama di sini adelah mak cik Arwa.....dia umpama objek pokusan aku pada malam tersebut.....hik..hik..hik...dulu time kecik...dia agak pantang disentuh...sure menangis punya....!!!!eeeiiiiiii...geramnye........tapi dah kian besar neh..dalam setahun lebey kot..beliau nampak gayanya...bijak menggayakan diri di depan lensa kamera wpun mood pada mlm tersebut agak kurang baik....namun yang syiok...beliau kini telah membawa diri sendiri melakukan pelbagai xtvt tanpa bantuan bonda terchenta...sangat berdikari!!!!Seumpama mengerti...yang beliau akan mendapat adik sedikit masa lagi...hahhahahaha




Hero yang berdua tuh..memang tidak menghiraukan keadaan sekeliling..asal dapat main...dah boleh hidup dalam dunia sendiri tanpa sedar....cuma sesekali terasa nak makan...baru kembali ke pangkal jalan.....

"Usamah weeii...mu picit jerawot ko tuh abe????"

Ayong dah berapa kali betulkan tudung si Arwa neh...tapi kerakusan beliau..x dapat nak selamatkan apa sahaja yang dipakai.....

Lensa kamera aku tetap memburu mereka sehingga dekat toilet.....hahahhaha...
syiok tengok arwa dok berusaha perbetulkan tudung sendiri.....
aku nak buat....x bagi ooooooo....dia nak buat sendirik jugak....


Inilah pesyen saya...kata Arwa di dalam hati...
Owh anak buahku.....!!!!!!!



Kakok pulak...banyak berdiam diri...sakek gigi katenye...
kurang ceria barangkali nak makan biskut...
mak tok buat beskut yg manis ja banyak...

hanya senyum bila dapat duet raya ja...teeeheeeehh
hoh...tak gosok gigi la nie....!!!!

0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template