Monday, October 19, 2009

Nasi Minyak Enon.....

Kelopak!kelopak!kelopak!
Jantung!Jantung!Jantung......


Memandangkan aku balik cuti rayer ari tu selama seminggu....
sempat la jugak pegi menyantap kat kenduri Enon.....on 26 September 2009...
selalunya aku pegi kenduri ngan sahabat handai....
tapi kali nie...aku p ngan family..coz lepas tuh...nak makan kenduri kat Titi Serong pulak...
anak menakan Mak Njang Su...aku slalunya malas nak makan ndr kalo pengantin tuh x de kaitan ngan aku..
tapi aku p gak kenduri Mak Njang Su sebab family Pak Njang Zang tuh...tokey kontrak lauk pauk kenduri kendara...sure lazattt..so jangan lepaskan....

Menuju ke Taman Sempadan...memang menggamit memori......
aku parking kat surau Taman Sempadan....hmmmm...dulu time kanak2 hingusan...
selalu la beraktiviti kat sini...kelas Fardhu Ain pun kat sini ja....
penah gak tido beramai-ramai dalam surau neh sempena Khemah Ibadah...
padahal x leh lena pun....asik dok bergelak ketawa sbb sebok mengusik Tini ngan si Naim...
time bulan posa pun...aku and de gang lepas buat tarawikh 8 rakaat....sure melepak kat bangsal sambel makan coklat Fizzy Cola yg dibeli kat kedai apek petang tadi...la ni rasanya..cekelat tu pun dah x wujud....

Sebelah surau...ade padang permainan...buaian pun dah x ada..tingga besi ja...hehehe
dulu-dulu kalau nak main Rounders....becnhmark utama sure papan gelongsor....
lari-lari....iyyyaahhhh.....dengan penuh usaha memanjat tangga papan gelongsor sebelum bola rounder kena kat punggung....

Penah gak aku naik buaian terlalu laju...sampai jatuh...abes lutut berdarah...menangis2 lari balik umah...
meninggalkan bekas dawai 4 segi begitu lama kat lutut aku......haiyyyaaaa.....lutut landing betol2 atas dawai besi tu time jatuh dulu.....


Berbalik kepada citer kenduri Enon.....
aku sempat la jumpak beberapa teman lama kat SKPTM dulu......
hat nie je la yang aku kenal...yg lain...umpama muka asing bagi aku....
mungkin ramai budak Sri Perak je kot....maklumlah..pas sekolah rendah aku terus masuk SERATAS....
sempat jumpa Ima Razak, Nisa Nayan, Azah Kamarudin, Maisarah, Intan ngan Aimi je....
Tini pun x datang...jumpa mak dia saja...Mak Cik Aziah kate...Tini kena balik kg.....
Ekin nampak gak..tapi x sempat nak tegur....asek menyorok blakang mak dia ja....


Memang tengah sesak la time aku n family tiba......beramah mesra sekejap ngan jiran-jiran lama kat Taman Sempadan....hampir kebanyakannya tidak mengenali aku lagi.....hehehhehehe.......dok sat....pengantin lelaki pun sampai..mak soh aku makan cepat-cepat sebab jap lagi nak ke destinasi lain pulak......

Time nak ambek gambor Enon bersanding la terserempak ngan budak-budak neh...diaorang baru sampai agaknye.....sempat la snap 2/3 keping gamborr....n sembang sket2...nak sembang lama-lama....x sempat pun...lagipun gangguan dari bunyi lagu yang DJ pasang....bising sungguh..time bercakap rase cam orang pekak je....

Nie la pic pengantin yang dirai.....
satu sekolah dari darjah 1 sampai darjah 6.....
pas tu time sekolah menengah...asal balik cuti je...mesti nak bergosip pasal sekolah memasing...
tapi lepas Form 5....family pun dah pindah dari Taman Sempadan....so krang la bertemu ngan Cik Enon kiter....

Aku paling suka ngan dekorasi tempat makan pengantin...wallawehhhh...memang bagai santapan DiRaja.....
Enon...memang kenduri hang la kot mengungguli kat Taman Sempadan tuh...hehehe


Pengantin tengah bersanding lam umah....

Ha...nie pulak 2 keping outdoor pictures yang aku songlap dari fesbuk beliau....
Pengantin macam busy ja....busy berhoneymoon barangkali.....
bukan pe...suka tengok pic nie....memorable sket.....
lokasi sure lah di pekan lama Paret Buntaq....hakikat sebenar....di kaki-kaki lima kedai lama...
selalunya penuh ngan taik burung ja....tapi aura pengantin serta teknik photographer...telah mengubah segalanya....hehehehehe


Yang ini pulak...kat stesen ketapi Paret Buntaq.....
auuuwww.....x dapat agak time bila mak cik nie p berposing kat situ....
mungkin lam kol 10 am macam tu la kot...iye ke???pandai-pandai je aku predict.....


Lepas makan kenduri Enon ngan kenduri kat Titi Serong tuh.....
Fullamakkk...spt yang dijangka....lauk kenduri kat umah family Pak Njang Zan tu..mmg tangkap leleh la...sedap....dah lama aku x makan nasi kenduri begitu...ade acar buah ngan ayaq asam....semua sedap la...7 jenis ooooiiiii.....puas hati!!!
Aku p Kampung Kubu....jumpa Na.....mak aku pun teringin gak nak jumpa mak cik Solehah....sebab lepas arwah Ustaz Mohd Akhir meninggal...mak x sempat lagi nak jumpa ngan mak cik.....aku ngan Na umpama melepaskan rindu.....yo la weiii...lama sungguh aku x jumpa membe aku yg sorang neh....
Syukur Alhamdulillah...tetttttt....terus teringat kat ayat Hai-O yang telas Senah abadikan dalam penulisan beliau...hahahahaha....."Keluarga kami mencipta sejarah".......

Syukur Alhamdulillah la...sebab dapat jumpa Na n Haziq......mungkin nanti dapat bersua lagi....
Haziq pun dah besar ha.....nampak cam buas ja hero ang nie Na....


And to Enon.......
Selamat Bergelar Pn Ainon Nor......dan semuga kekal bahagia bersama abang polismu....ihik...!

4 comments:

the bongsu said...

teruja nak tgk gmbaq kat railway tuh, tapi hampa.dpt tgk separuh ja.hangen aih ngan interrrnet neh.

mek kenai aityqah budak lebuh kedidi?

Cik Faridah Huda said...

kenai...awat x kenai....
anak Cikgu Yaacob...mak dia misi..kawan mother i..heheheh...tp i x rapat la ngan beliau..maklumla..skolah rendah lain2...

SYED NAHAR said...

ish depa ni anak-anak misi belaka..mesti suka dengan sepatu putih...

Cik Faridah Huda said...

mak aku kan..penah bt uniform skolah aku guna kain uniform dia..sungguh menyalah gunakan harta kerajaan..hahhahahaha...

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template