Tuesday, October 27, 2009

Haruman RFC....Menggamit Bulu Idung...


Enak dan nikmat memakan kuaci....
pa pe hal pown..break-de-past dulu kat R&R Gurun arah nak ke utara...



Bosan menunggu kawan Syiqoh yang belom tiba lagi...
bukan die yang lambat...
Syiqoh yang speed laju sangat...kami sampai Gurun x sampai sejam....
so..terpaksalah beraksi begini * sengaja memberi alasan!!!

Main set RFC.....sama ja mcm KFC..
cuma bun abes so digantikan ngan wedges....

Nugget ayam...Nana request!

Cheezy Wedges...Syiqoh beli...saja nak rasa....

Banana Split RFC....
entahla wei..aku makan x rasa apa....
walaupun ade 3 perasa ice-cream yg berbeza....

Sos die bleh tahan...


Time to eat...woohhhoooo......
sebelum membeli..order bagai nak rak....

1 of interior design...fine la..standard fast-food restaurant...
tapi aku jadi pekerja restoren sebentar membersihkan saki baki makanan kastemer sebelomnya...den terus nampak pekerja dia yg sebenar berlari2 anak dtg memohon maaf kat aku....what to say? kalo I tunggu lagi lama...mmg I x dpt tempat duduk la....
full ooooo.....berebut2 nak duduk...




Singgah makan RFC di Sungai Petani....
Termakan hasutan daripada Wa....hahahhaha...and bagi peluang kat Nana la...
die kan macam terperap kat umah je selama neh...
time aku balik jer bleh mengader-ngader nak mintak itu ini.....

Sobonaeih....gi teman wa bejalan raya on Raya ke-3...destinasi adelah menuju ke Aloq Staq...
Singgah di umah Kak Mas...ayah dia buat nasi tomato....
Then ke umah si Zaini....mak dia goweng bihun pulak.....
walaupun memberi pelbagai alasan...Mak Lang tetap memaksa kami untuk makan gak bihun tuh...
seriyes perut dah sengkak gara-gara menibai nasi tomato scara overdose....
pegi dua umah je..tapi x taw la ape kes bleh tersangkut lama sangat....
kol 9pg kluar...ngam kol 9pm sampai umah...12 hours wehhh...kematu pungkokkk!!!!

Dalam kete..Wa berkira2 la nak ajak pegi RFC or Chinese Muslim Food kat Bandar SP tuhhh...
memandangkan kebarangkalian restoren Chinese tuh dirasakan tidak buka lagi..maklumlah..raye ke-3 baru...
kami pun memilih RFC....mai nak rasa tengok!!!! selama nie dok dgr ja....
aku dah puas makan frozen food dier coz my mother pun dealer HPA....
boleh puji la...Satay Frozen die mmg sedap...tp yg x tahan tu....harga agak 'A'.....
ayam seekor pun RM18....untuk yang mementing produk ISLAM dan ragu2 dengan cara penyembelihan ayam di luar sinun....leh la membeli!!!!cuma agak sukar mencari kedai produk HPA kat area Lembah Klang neh...kat mana ha????

Before Exit Sungai Petani Utara....kami singgah dulu kat R&R Gurun...call from nature!!!!!!!
Makkkk oiiiiii..........boleh tahan ke nierrrr.....macam ngan ade expo ape je....
kete pun bergerak tanpa tekan minyak dah....!!!masihkah mampu mengejar...masing-masing x tahan...
Wa dah x tahan nak memerut...aku plak nak terkucil ja...R&R n petrol station full..kereta bersusun...statik ja...mau dekat 15 minit skali baru nak leh gerak....lama gak menghabiskan masa di situ....call of nature semakin menjadi2 kerana menahan gelak...adus...sungguh seksa aku rase....tu la..time makan x hengattt....
sehingga la kete kami dapat memboloskan diri...baru aku menarik napas....lalu memakir di tepi stesen minyak..seterusnya berdesup lari ke toilet....
penuh sumpah seranah di dalam hati tatkala melihat Q bhgn ladies sgt panjang.....

"Ini olang ha..berak batu ka...manyak lama!!!" seorang mak nya Cina membisik ke telinga aku..hahha...
"Haiyya...saya aaa..sudah x bleh tahan oo..." aku membalas kate2 beliau...

Dalam kesibukan aku memendam rasa dan berlawan dgn call of nature aku tuh...aku lihat Wa di sebelah sudah mula mengerut-mengerutkan dahi menunjukkan bahawa "benda" di hujung anus itu perlu dilepaskan segera...!!!

Jom arr..masuk toilet laki tuh...x tahan dah nie...!!! usul aku tanpa periksa...
Barangkali mak nya Cina memahami apa yg aku perkatakan.,..dia pun terus menyampuk...."Mali la!!!" tangannya menggamit aku dan mulutnya laju berbahasa Kantonis barangkali dengan seorg Uncle yg juga bermata sepet..memberi isyarat agar tolong jaga toilet sebentar..ladies nak masuk....!!! tanpa berfikir panjang...aku terus je masuk....jadi la apa nak jadi pun.....agak lama aku terpaku lam toilet bila kedengaran suara serak-serak parau mula membanjiri toilet itu.....tulunnnnnnnnnnn..cammane aku nk kluar!!!! tabahkan hati...tap! aku buka kunci..terus kluar sambil menjaga pandangan namun ternampak jua....hahhahaha...aku berlagak biasa tanpa ade rasa bersalah....yang pasti..aku dah lega!!!!!!!Barulah selesa nak meneruskan pemanduan serta perasaan nak mengisi semula di RFC sangat membuak-buak.....

Just so-so je aku rase RFC neh..lebih rase rempah ratus orang Melayu....namun yg plg lemah...adelah layanan di counter....soryy to say..memang la lembap!!!lenguh kaki aku berdiri...aku n Wa agak bersikap jualikan...aku berbaris di sini..dan die berbaris di kaunter sebelah aku...nak tgk yang mana laju sket.....kebetulan kaunter aku laju sket la dr yg sbelah..trus aku tarik tangan dia...konon-kononnya cam kami berada di saf yg sama la...ape perasaan org belakang????? Whose care <---ayat ini sengaja diaplikasikan secara salah.....

Before balik...tapaukan tuk yang ader kat umah!!! Kalo x abes...simpan masuk fridge..esoknya bangun pepagi dah buka fridge n makan sejuk2...hoh...gitulah....kdg2 rase cam nikmat je wpun benda tu sejuk....hahhahaa


0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template