Tuesday, October 20, 2009

Ber SUARASA di One Utama akhirnya...

Ini cerita las weekend....terasa nak hapdate yg ini dulu wpun gambor stil x cukup korum... walau cammane pun...I dah dapat rase warni-warni kehidupan ngan pics yang dah sedia ade neh...cammano pun...still nak kena paksa syed gak supaya send gambor ke inbox aku suatu ari nanti...kali nie x pa...sebab beliau dah menceritakan susah senang bekerja di MTD sejak akhir-akhir ini....


Lokasi : atas toto ngah bareng kebusanan di hari Sabtu...
Jam : seharusnya dalam kol 2 macam tu sebab Panggung Sabtu baru nak setat....


Syed : Mek..jom lepak!
Mek : Mana?
Syed : Aku taw jalan p OU ja...hahaha
Mek : Jom p Suarasa..kebetulan aku ngan Che Nah bercadang nk p....
Syed : Suarasa?apa dia...
Mek : Ala...ala2 Jomheboh TV3..tp nie TV9 punya...
Syed : Hang tunggu la aku kat mana-mana...
Mek : Macam x biasa...kat KTM Subang la..aku amek kat situ...
Syed : Aku dah drive la!!
Mek : Oooo..mana nak tau x cerita! ang mai USJ la..mai umah aku..naik keta apa?
Syed : Rahsia...shhhhsssss

Amboi...mentang-mentang dah berkenderaan....asek nak berahsia ja...bila mase ntah dia amek lesen kete...ari tu pas jumpa time bersplendour tu...baru dok sebuk-sebuk sebut pasal lesen..alih-alih dah ader....haaaaaaa.....siap tengah rasa nak memfitnah si Syed...tp elok juga ang dah ade lesen n berkenderaan...senang la sikit kiter nak bersuka ria...tak yah aku merentasi Bulatan Kewajipan yang x penah lengang dr kete semata-semata nak fetch up ende Nahar..atau pun berhimpit-himpit dalam Tren tuk ke KL Sentral semata2 nak melepak di Secret Recipe...tu kira zaman jahiliah la....org p KL Sentral atas tujuan rasmi ja..x pun sekadar menghabiskan masa yg terluang...aku bosan tengok wajah indon ngan Bangla.....rimasss!

Yessss...Syed tiba dengan selamatnya!!!hahahhaha
Melangkah masuk ke dalam kereta....kalimah syahadah menjadi ingatan....konon cam amatur sangat la die bawak kete...tp aku tengok..dok tekan minyak x henggggaatttttt.....
Sempena Deepavali yang jatuh pada hari yang sama..tuan empunya keta telah menghidangkan lagu-lagu hindi sebagai halwa telinga...ceittttt.....tp aku x kesah..sebab halwa telinga aku mmg leh dgr lagu hindi tak seperti PAE...yang dari jauh sudah mengutuk keenakan alunan muzik hindi..hahahha....

Weh sebenarnya x taw pasai pa kaki nak melangkah ke sini...nie semua promo lam TV punya pasal la nie.....time kami sampai...Aisyah tengah dok menyanyi...lagu pe ntah aku x tawu....yang pasti bukan lagu....Hati membeku mengingatkannnnn...kata-kata janji manismu...ku dilamun angan-angan....!!!!!
Suasana agak lengang dan santai...tidak seperti suasana di Jomheboh yang lebih memeningkan kepala....parking pun senang je dapat...x yah bersusah payah......owhhhh...sangat Islamic aku rasa....
berjalan-jalan tanpa tujuan sambil memakan kopok lekor...dok tercari-cari gak ape yang menarik.....
Personaliti TV pun x banyak....ade la 2/3 kerat....kebosanan di muka kami ber3 amat jelas kelihatan...hurmmhh



Nie je la yang sempat disnap kat booth Celcom...korang kenal ke Amin Hayat ngan Sharifah Nur???aku memang aim Sharipah Nur sebab suka tengok rancangan Busana TV9 tawun lepas.....sgt adore ngan beliau sebab ape dia pakai pun...nampak cantekkk jeeee...tudung pun...sweet...orang dah santekkk...pakai apa pun santekkkk jer....Syed kecewa sebab Maya Karin x der.....aku lagi kecewa...bila ari Ahad tuh...Fahrin Ahmad yang ade kat Booth Celcom...tangennye....

Part yang ini...macam ngan jumpa orang kampung ja...thanxs to Sharifah Nur yang ramah tamah itewwww...and memberi layanan mesra walaupun berapa detik jerk...hehhehe...thanxs to Syed kerana telah berjaya merakamkan saat-saat indah dalam hidup Mek...p~

Try to search and buy coconut jelly....bukan pe...sejak saket tuh..asek dok makan cocunat jelly ja....dah balik sini pun...terase nak makan lagi....tp rasenye x sesodap yang di Penang.....rugi taw singgit doploh sen aku...ari tu beli yg kat opis pun...rasanye x menarik ja.....orang kat sini..x bersungguh-sungguh la buat benda yang nak dijual....


Aku rase...aksi di atas neh...sekadar lakonan ja...masuk lam ruang pameran A-Risalah tuh...skadar nak ambek angin ekon ngan bacer sket-sket je...nie kalo time skolah dulu esp yang dtg ngan rombongan skolah...sure baca sampai x mau bagi ruang kat org len...sebok nak mencatat...kalo bleh nak copy paste satu-satu..nanti balik ke sekolah..sure cikgu nak soh buat karangan punya!!!!




Ambik gambar lebih-lebih kurang sekadar memenuhi tuntutan naluri yang gemar beraksi di depan lensa kamera....owhhh...harap maklum...jika ingin berkawan ngan kami..sila pastikan keinginan semulajadi itu ade...dan tiada istilah shy shy kuceng di depan kamera..plezzzz.....
but we noticed something on that day....hah terkujat tengok seorang Malay man bertatu seluruh lengan...itu je yang aku nampak..at first..ingat die pakai sarung tangan ke ape ke....tuk lebih ingin memastikan keadaan...aku buat2 lalu dekat dia yang tengah makan....seriyes tatoo bukan sarung tangan...he's Malay u know (muka sah-sah Malay) and dah Malay tuh...sah lah Islam....awek parking sebelah tuh..molek ja bertudung...huhuhu...biar betoi dia nie..tatoo seluruh badan ke????haram dalam Islam.....takutnya aku....

Keluar dari area parking Stadium Shah Alam, kami ke OU akhirnya...hahha..memang x pata menipu diri sendiri yang memasing lebih suka menerjah pusat membeli belah.....tujuan utama nak tengok PAPADOM.....tapi disebabkan ticket selling fast and tinggal seat depan ja....x jadi la tengok...kang jenuh mendongak plak...aku nie spt yg telah digembar gemburkan sebelum ini...memeang suka tengok Melayu...hahahaha....bleh kira baper kali tiket wayang yg movienya English....maklumlah..aku x suka tgk citer yg komplicated!!!!!kami akhirnya memilih Detective Bed (Thai movie)..memang x de pilihan dah neh....harap-harap okey la....

Sementara nak tunggu masa tayangan tuh...melilau la kejap..sampai la terjumpa Little India....sebesaq-besaq OU tuh...die bagi ruang kecik je...not at the main stage...dah la tersorok....Nie sempena Deepavali la neh...tersangkut lama jugak kat sini sebab Syed macam sangat bangga ngan kebudayaan India dan Hindi...terpaku sebentar dekat persembahan Accapan(bukan nama sebenar)...manisan pun semestinya ada la..tapi x berani la nak try..takoot manis sangat.....


Laparr la....jom singgah makan duluuuu.....still have time.....!!!


Time for movie.....be4 tuh...bergayut dulu ngan Cik Yud.....
Tidak ka dulu...dia la balik-balik dok ajak aku p tengok wayang x berenti....sanggup melengung kat Sunway Pyramid selama 7 jam...adekah itu perkara yg boleh dikategorikan sia-sia...tapi skang...beliau hanya bleh tengok wayang kat Jitra sahaja...itupun pawagam yang hidup segan mati tak mahu...bertemankan adik-adiknya...ihik....tu la Yud...aku soh datang lepak KL x mau....berlagak ngan akuu.....jagaaa anggg!!!Ayuh dong..ke sini kamu.....

Banyaknye kerusi kosong!!!cuba teka brape orang je yg tgk citer neh...hahhahaha...
only 8 person...menakjubkan...memang pawagam ini ana yang punya.....
even tiada sambutan.....citer nieh mampu membuat kami gelak tanpa sedar diri....
bukan kami je...yg lagi 5 org tuh pun sama la.....so nasihat aku...kalo u oll nak p tengok PAPADOM pas tu tiket sold out...tengok la citer neh...syed sangat suka ngan Rue-Tai...tu pun sebab..ehem-ehem.....
Coming soon The Twilight Saga New Moon....! Fan of Twilight....sila jangan lepaskan peluang....
aku pun dah berkira nak tgk movie ni kat panggung...yg 1st tengok kat umah ja..kurang kepuasan...nampak cam ade serigala jadian pulak...sure bes...hero pun hensem walaopunn Vampire....
Achikkkk...jom tengok Twilight second neh..aku taw ang peminat Twilight...kan..kan..kan?????
aku x ajak-ajak ayam..tapi ang tuh jauh sangat la.....p~

Bila nak p tengok PAPADOM neh..terase nak pow itu org ja..tapi itu orang asek nak pegi main bola jerrr...


Lastly...dalam kol 12 lebih...end up our meeting ngan supper kat Old Town Taipan.....
mate ngantok-ngantok pun..masih dalam mood bergosip...bukan bergosip..update cerita sahabat handai ja..hhahahha...boleh giteww????


Syed...selamatkah sampai semula ke Wangsa Maju dengan selamatnya??????
Ok la tu..dah jejak USJ....pas ni bleh masuk lam diari..tempat2 yang ang dah jejak sempena dapat lesennn...bravoooo!!! ujan lebat pas tu.....sedap untuk tidor...tapi aku x dapat melelapkan mata untuk sekian kalinya.....

U olll....jom BBQ n picnic again...rase cam dah lama x berpiknik!!!

5 comments:

SYED NAHAR said...

hahahaha....saban kali aku menyumpah seranah kepada cermin kete aku yg bila hujan diluar, tobat kena pasang aircond, so cermin jadik kelabu. hahaha...

berkat usaha dan keyakinan, aku tiba di rumah melalui jalan bukan LDP yakni melalui ibukota federal-jalan kat KLsentral tu - salah masuk lane lepas ke chowkit-masuk jalan pahang-jalan gombak-yes sampai jugak!!!

Super0wsem! Clozzette said...

k.cik...
curiousnyeee nk tau, syed nahar ni pakai keta ape yek...
ngehehehehe ;p

Cik Faridah Huda said...

kenapa adik??????hhaahaha...awat curious tiba2....

beliau kepingin nak beli Nissan Grand Livina suatu hr nnt...jd sudah skang pun..dia dah praktis nek keta ala2 grand livina..hehehhe

SYED NAHAR said...

hahahahaha....inkuiri adik hang nak tau aku bawak van tau? van vanette hahaha...ye ke? tak sure. tapi mmg kia rio aku tu kalau salah tgk macam van yg dilowered.

Cik Faridah Huda said...

aku x dpt thn gelak time tgk aksi ang yg dah undur kendian terpaksa ke depan balik demi memberi laluan kpd senah...baik betol port parking????..har..har..har...nahar..nahar..nahar..tindak tandukmu memang menembah perisa lam kehidupan aku....

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template