Wednesday, October 29, 2008

Inilah Persiaran Kewajipan,USJ..


Persiaran Kewajipan USJ....
kalo x masuk dalam info trafik memang x sah...
time pick hours memang la jem....sah2 org yang x de choice terpaksa menghadapinye..
jam sudah bermula dari 7 am till 9 am....
balik keje pulak...start jem dr kol 5.30pm til 7.30pm..
bila tiba malam hari...tambah2 dinihari....
bunyi orang race kete or merempit....
tak cukup ngan itu....
bunyi siren ambulan SJMC sering berkumandang....
tiap2 masa la ada orang saket...emergency case mahupun orang nak beranak...
ia sekadar menjadi telahan aku dan seisi umah...huhuhu...

dan tidor aku terganggu time pagi Ahad ari tuh.....
aku uingat sapela mengamuk pagi-pagi nieh.....
paling x bes aku bayangkan singki dapur rumah runtuh..mungkin pecah abis pinggan mangkuk

tapi bila aku kuar dr bilik....x de ape pun..ok je dapur umah..
but...aku dgr bising2 dari luar umah...
terus aku buka sliding door.....
owh...eksiden upenye...
masuk eksiden kali ni..dah 3 kali eksiden dlm masa x sampai 24 hours...
semalam sebijik kete terbakar n tersadai di tepi jalan...
sebelum tuh...ade kejadian time kol 12 ngahhari...also di situ...

eksiden kali nie..mungkin x parah sgt...
aku tgk driver kete tu elok je kuar dr kete...
melibatkan penunggang motosikal + kete proton wira + pekerja warga asing yang berjalan kaki..
tapi yang aku heran tuh...
cammane la kete wira yang dr seberang sana boleh terbabas jauh ke sebelah sini..
motor yang dr sebelah sini terpelanting sebelah sana...
dan pejalan-pejalan kaki tuh..parah di kepala terkena serpihan pelanggaran barangkali..

Tapi..ada sorang yang kena tahan polis..
may be sebab ingin menimbulkan kekecohan...
die yang dimasukkan dalam kete polis tuh...
yang terlibat ngan eksiden...
aku perhatikan masing2 mcam mempertahankan hak...
may be x mau ngaku salah sape..
tapi aku x dengar ar...
sekadar jd pemerhati dr jauh..heheheh


Driver wira ngah bertolak ansur ngan encik polis....



Keadaan Wira yang remuk dihadapan + tayar rosak teruk...



Orang ramai kurang memberi perhatian kepada si penunggang motosikal....



Nasib baik keadaan jalan ok..kete x banyak sangat...may be sebab weekend kot..

0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template