Thursday, October 9, 2008

Raye 2008....


Abah semenjak ader cucu baru nieh... asik dok bawa budak kicik nie round je... nie gambar abah sehari sebelum afrina balik beraya kat Ganu.... sama naik ngan mak...macam x sanggup berpisah je aku tgk..ala..4 hr je la....hehehe





Nie hero-hero ayong....Uwaiys n Usamah.. turun kete je...terus terpa kolam kecik mak tok....
jangan ganggu ikan2 tu berenang dah la...
mana kakak???
kakak kena tinggal ngan Tok Ku kat 'Ganu gak...
ayong kate..Tok Ku soh tinggai buang seminggu...
x sempat nak tgk mak cik kecik tuh....


alahai Uwaiys..beraksi kunun-kunun tiut lah tu.....


My kazen yang sering mencetuskan kontroversi tanpa sedar..hehehehe


Nie time beraya kat umah Tok Njang....next destination...menuju ke Gerik..tgk Tok Cik Pulak!!!


Mak n Mak Njang posing ngan Tok Njang...
Walaupun mata tok njang dah x nampak....
tapi kesihatan dia masih ok....masih memuaskan..



Sebahagian cucu-cucunda arwah Tok Wan Mahmud n Tok Maznah......


Wa..duduk minum air tuh..aiseh kantoi.....


Di pagi raye ngan mak n abah....nana amek gambor!!!
I'm same kaler wif abah....
tapi maka...awat x sama...
ermh...x plan pun..kebetulan je...heheheh


Nana ngan mak..........


Saje ambek kesempatan bergambor berdua....
alhamdulillah...berkekalan sampai la...
so..sapa yang untung????
mak untung dapat abah ke....
abah untung dapat mak....
aku rase....mak untung dapat abah...hehehehe..
sebabnye...rahsia umahtangga...shhshhhh!!!



Mek kat luor umah.....
nak p balik kampung abah sat kat Kedah....
nak tengok tok jap....
tension betul..nana nie selalu x pndai amek gambor aku.....

mane gambor makanan?aku mls nak upload..hehehehe
nnt dah rajen br load....

so..raye kali nie simple je la....
cuma aku ngan mak letih tahap gaban....
belah pagi je 1st day raya je x kelam kabut........
sebab dah well-prepared dr mlm lagi..
lepas tu.....kelam kabut...
iye la...budget masak cukup..rupa2nya x cukup....
sampai kol 11 mlm pun masih ader yang bertandang...

Budak2 datang mmg ramai....yg best tu...
ader satu group dtg...aku bg air kotak tok setiap sorg
sbb aku dah mls nk buat air...
maklumla...budak2...bukannya nak mkn sgt....
lepas kuar dr umah aku...diaorg gi ckp dekat yang lain2...
pas tu rumah aku pun diserbu lagi...
siap cakap kat aku...
"kak..x yah buat air la...bagi ayaq kotak ja..."
adoi..nasib baik byk...hehehe

Kali nie bt jamuan raya ke-4.....
family dtg belah ngahhari...family sbelah abah...
belah petang turn kawan2 aku.....
kebetulan kawan2 aku datang skali pas kenduri....
juz buat bihun sup je......malas nak renyah2...
jiran-miran...jemput belah mlm.....
tahun nie x de BBQ sbb kitaorg kuar berjalan sampai mlm.....
satey tetap ada mlm be4 raye....hehehhe...
kueh-mueh byk jenis....
tp yang aku suka ader beberapa jer......
lagi satu..aku lebih suka makan kerepek dr cookies...p~

selamat ari raye sume!!!
kalo ade open house..jangan lupa jemput aku ye....



0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template