Wednesday, July 2, 2008

I want to buy novels dis month......

aku nak beli novel2 seperti di bawah bulan nie........

sinopsis belakang buku:

Pertemuan tanpa dirancang telah membuka pintu hati Arianni untuk mengenal erti cinta. Apatah lagi, lelaki itu berjanji menjadikan dia sebahagian hidupnya, berjanji bahawa segalanya mampu ditangani dan berjanji akan mempertahankan cinta mereka.

Namun, kasih yang disulam, janji yang dimaterai terlerai akhirnya bila terbongkar satu rahsia yang tidak terduga. Sebagai wanita bermaruah, Arianni nekad menoktahkan segala impian. Cinta pertamanya harus dibuang jauh daripada kotak ingatan. Lelaki itu bukan untuknya.

Tahun berlalu... hadirlah lelaki baru dalam hidupnya. Sayangnya, pintu hati dia masih tertutup rapat. Rasa terluka itu masih ada. Baginya, cinta kedua tidak membawa sebarang makna; tiada keikhlasan, tiada kejujuran. Lalu bagaimana? Selama manakah lagi harus dia tunggu untuk mengecap nikmat kebahagiaan? Terlalu memilihkah dia?

RM19.90
512 mukasurat

Sinopsis belakang buku:

Allah telah mengurniakan aku seorang sahabat yang baik umpama kejora
yang bersinar cerlang di celah-celah ribuan bintang di dada langit.
Nurul Akasyah, dalam ribuan insan yang ditemui, gadis itu cukup
memahami. Kala-kala aku luka, lalu dia jadi perawat yang
menyembuhkannya. Dan, kala-kala aku gembira, dia menyimbahkan
ketenagnannya.

Syah:
gadis unik yang terperangkap dalam dunia angan-angannya.

Kaduk:
'si rambut perang' yang budiman bekas ketua pelajar yang terbilang.

Mar Iskandar:
lelaki warak penambat hati sukar didekati.

Kisah persahabatan dari Taiping ke Tokyo ini, berteraskan ketulusan
bersandarkan hukum. Syah memang tidak pernah dewasa, namun ada sebab
kenapa dia harus jadi dewasa!

Salah diakah... kerana mengambil berat? Atau salah akukah... kerana
dalam diam menyimpan harap?

RM20.00
495 muka surat


sinopsis belakang buku:

Antara mereka pengikatnya, adalah Ain. Saat hubungan yang erat terputus, Qartini dipersalahkan lalu kesemuanya membawa haluan sendiri. Lima tahun berlalu, sekeping kad undangan perkahwinan mencipta pertemuan. Luka lama kembali berdarah!

Qartini kini diburu Eric yang sanggup melupakan lingkaran kisah hitam hidup gadis itu kerana dia sendiri menyimpan rahsia.

Sarah yang berada di ambang kematian meninggalkan amanah kpd Yus agar mengasihi anaknya. Mampukah dia memikul tanggungjawab itu?

Yus yang didatangi cinta suami orang mencari perlindugan. Akan adakah hati yang terusik?

Neesa pula dikejar mimpi ngeri bila suami tiba-tiba berubah laku. Mampukah istana yang dibina berdiri kukuh sedangkan ombak ganas melanda?

Sesungguhnya, mereka tidak pernah mengimpikan laluan hidup yang sukar. Hak untuk dicintai dan mencintai, siapa mereka untuk menentukan?

Qartini - cinta memerlukan persamaan yang mewujudkan keserasian.

Sarah - Cinta itu setia yang tidak berbelah bagi

Yus - Cinta sentiasa perlukan pengorbanan.

Neesa - Cinta adakalanya penjara yang memagari jiwa

namun jika cinta itu sudah menjadi hak, maka menjadi tugas untuk memeliharanya walau perlu bergadai nyawa. Percayalah... Jika Benar Cinta maka Hak Cinta mesti terus Terpelihara! Jangan sampai ketinggalan.

RM19.90

562 mukasurat


ermh..........novel relevankah aku tuh...
aku penah bace die lam edisi cerpen sambung2 zaman skolah...
tapi sampai yang ke berapa je..aku dah x igt...
becoz....penulisnye tuh....
ex-sekolah aku.....
kak anisah yang tulis.....
lagi satu ex-skolah aku yang jd penulis nie...
kak fariza zuliana....
dua2 batch SPM 1999..............
kak anisah baru nak menapak agaknye.....
tapi aku rase citer relevankah aku musti bes...
aku bacer yg sket2 tu je pun dah bes...
tambah2 aku dapat bayang suasana lam citer tuh..
maklumlah....environment Seratas.....
Kak Fariza dah lame....dah come out wif 2 or 3 novels..
aku dah x igt......hehehehhe

lagi satu....Novel Nia Azalae..Seredup Kasihmu...
sah2 aku ngah kat UTM time tuh....hahaha
guna plak H09 KTF...hehehehe
sume benda la aku dapat rase ade kisah Seredup Kasihmu nie....hehehe

ok la...aku mmg dah decide nak beli novel..
dah lame x bacer novel..
n x tambah koleksi.......
so..budget for novel dis month!!!!



0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template