Tuesday, July 1, 2008

RaSa Di Hati...Tiada Yg Tahu...



Just now....aku view profile kawan aku..... and den..aku view profile kawan kepada kawan aku... not really know bout him... ceket2 la......juz dr penceritaan kwn aku tuh... and x semena2 aku rase touching...... wa...aku sedih bangat... tp aku x tau la ape rase sebenar kawan aku... ala..dah kol 5.50...sempat ke nak menulis ni... hentam je la.... cammane nak tulis nie......... banyak betol persoalan di benak fikiran.... tapi aku rase touching.... n aku terpikir..kalo aku di tempat kawan aku tuh... mampu ke aku nak hadapi??? macam kawan aku kate..... sebab kita mampu kita diuji....... tapi aku tau..sedikit sebanyak...hati tetap terguris.... setiap orang...setiap pasgn ader kisah masing2.... mungkin ia telah ditetapkan sebegitu..... Tapi.... kenapa lelaki suka bagi harapan..... kadang-kadang harapan yang terlalu melampau... tindakan yang melebihi segalanya..... dalam masa meluhkan perasaan kepada org yang dicintai.... tup tup..... ader orgn lain muncul tiba.... aku x tahu sejauh mane kisah mereka... tapi dah tahap2 nak bercouple..or dah couple... atau mungkin...sesuai sebagai kawan.... tapi aku tahu..... kawan aku sukakannya.... sanggup buat pelbagai perkara.... sanggup dengar kritikan demi dia... kalo aku yang dengar...pasti dah lama menggelegak.... pasti dah lama lelaki itu aku tinggalkan... tapi kawan aku masih bertahan... memberi segala yg ada kepada lelaki itu... tapi kenapa dia membalas dengan cara begitu.... aku memang x puas hati.....!!!!!! huh.... Lagi satu....... kenapa perlu dibandingkan rupa bentuk fizikal... rupa paras dipertaruhkan... sedangkan hati yang mencintai adalah sangat subjektif.... fizikal boleh berubah bila2 masa.... Oh Tuhan..tolonglah.... aku sangat rase tidak puas hati.......
tapi sapalah aku tuk masuk campur........


aku sambung lagi..memandangkan semalam...aku x sempat nak abeskan....
mungkin ada sesuatu yang menarik kat lelaki itu yg buat kawan aku tertawan...
ya la...kita mana tahu kan....
tapi yang aku x pueh hati tu....
napa laki tuh bleh bagi hrpn...
kendian bleh mengutuk ciptaan Allah ini....
n...minta melakukan perubahan...
baru die nak menerima....
isk sedih sungguh la.....
nape laki sebegini begitu kejam.....
n then...lepas dapat gadis bertuah....
i mean when he meet someone else....
kira situasi 2 dalam 1 ar nie.....
ngan mudah membuang kawan aku nie.....
argh....kejam nye manusia yang tiade perasaan ini...

mungkin bukan semua lelaki macam nie....
tapi bilangannya amat sedikit untuk dapat
seorang lelaki yang menerima kita seadanya.........
Lelaki....nape paras rupa lebih penting dari
kasih sayang yang tulus ikhlas tu....
by de way.....ape lagi yang x cukup kat kawan aku tuh...
may be pilihan lelaki tu yang lebih indah...
tapi kawan aku juga..tiada kurangnya...
entahla..susahnya nak memahami apa yang dilihat dr
kaca mata seorang lelaki......

aku tidak berada di dalam situasi ini....
aku tetap confident ngan diri sendiri...
walaupun aku nie..x seelok mane...
tapi aku mmg pantang bertemu lelaki spt ini...
and Alhamdulillah..sepanjang aku mngenali lelaki2
di sekeliling aku....aku tidak bertemu yang sebegini...
boleh jadi gaduh besar kalo aku yang mengenali diri insan tersebut.....

to my friend......
don be heart broken....
percayala...walaupun jumlah lelaki semakin berkurangan...
tapi masih ada seseorang..
yang mampu menyayangi diri anda dengan penuh ikhlas...
lupakan dia...buatla apa yang patut untuk lupakan dia...
please..don hurt urself dear....

Bila kita mencintai seseorang, kita akan menyintai dia dengan penuh rasa kekurangan... menerima kekurangan yang ada.... dan menerima kelebihan sebagai satu hadiah yang tidak ternilai..... belajar lah mencintai dia dengan kekurangan!!!!!!



0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template