Friday, July 25, 2008

KaRiPaP Oh KaRiPaP..

Time aku menjejakkan kaki di rumah semalam lam kol 9 mlm...
terkezut aku tengok umah yang dah x macam umah tuh..
macam pasar borong pun ader...

Sambil melirik manje ke arah iezoo yang ngah potong kentang di depan tv..
aku bertanya..."Nak buat ape tu?"

"Nak buat karipap la mak cik....!"

Sambil layan Kekasihku Seru....
sambil tuh jugak la dok buat karipap...
Yuzdia sebok ngan bahan2 mihun goreng dier..
cam dah nak p menjual plak esok pagi....
aku tambah..."Tak mau buat sambal tumis ke wei?"
hahahaha..semua mate menyampah tgk aku....

pa pe pun....
adunan pertama x menjadi....
berusaha si anak ulleh meyakinkan iezoo
ngan mengatakan...die bleh makan..
akhirnye permintaan anak ulleh tidak dilayan...

Mei Lynn muncul di saat doh tuh x jadi...
menyelamatkan hati iezoo yang ngah mendidih tu...
seb baik akhirnye..dapat gak buat kulit karipap!
aku tengok..inti tuh kian kurang..hahahaha
ada hat dok ratah sambil tgk tv neh...
sape tuh???

Hasil usaha keras..dapat la buat karipap tuh lam 40 biji lebih...
tapi iezoo diuji lagi...
time menggoreng karipap...bentuk karipap dah kian menghilang...
pa pe pun..kami telan gak ar....
ok je..x de la sampai tahap x leh makan..
hipotesis yang aku dapat...
kiter perlu berlatih demi memantapkan skill karipap...

Iezoo...nak popia basah minggu depan...!!!





Tokey karipap neh tekun betoiii...


Biar pun x cukup peralatan...akan diusahakan...


Curry-Puff vs Karipap!!!


Karipap berposing di tepi intinya.....


Tugasku hanya menggentel benda ni sebab aku x reti yang lain...


Adunan yang x menjadi..x pe..usaha escalator kejayaan

0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template