Friday, February 19, 2010

Dating With Azrin....

Mari kita mulakan En3 selepas pulang bercoti ngan kisah I bertemu member lama.....

Mola-mola sekali memang nak ucapkan terima kasih la kat mukabuku....ngan adernya mukabuku neh la berjaya menemukan teman-teman hingusan dahulu...walaupun ade yang sekadar add tanpa meng"say" hi sekalipun....hahhaha...tak pa la...at least mereka masih ingat....tapi betol taw..kengkadang rasa segan nak send request takot mereka tak recognize...dulu lain..skang lain....tambah-tambah pulak kat fesbuk guna nama betol...lagi la kan sebab teman sekolah rendah semuanya mengenali I ngan nama Huda @ Uda.....

Sama la kes ngan Cik Azrin kita neh...I pun mula-mula tak taw sapa die..tapi bila tengok mutual frend beliau ade kanak-kanak Taman Sempadan..terus yakin nie azrin kawan I dulu2 anak Mak Cik Kiah Talib.....mak beliau juga misi...mustahil lah I tak kenal....Azrin pulak sampai mintak tolong kakak beliau semata-mata nak kenal pasti diri I neh...mujur kak dia cam....terus keluaq trademark zaman kicik-kicik dulu...."Weiiii...hang nie uda ka??? Yang dulu rambut panjang suka buat tocang...".....dah keluar statement tu..kira ingatan beliau dah pulih la tue...

Ienn neh satu skolah rendah ngan I...tapi sampai darjah 4, terus pindah sekolah....terus pindah dari Taman Sempadan jugak......kira lama sungguh la kami tak pernah jumpa each other...ienn kusyuk buat kira-kira berapa lama kami tak jumpa...huh dekat 16 tahun dah.....

Memandangkan I balik Penang last week, then ade buat acara makan-makan bersama kazen-mazen...so I pun invite Ienn skali lah...ngan harapan beliau datang la..sambel I pesan..usah malu-malu...kazen mazen I semua perempuan di samping bawah umur pulak tuh...
tempat pertemuan sekadar di Aeon Seberang Perai City lagi...."Ok2.X sabaq nak jumpa.Tp aku malu.hoho.K, sagi jumpa kat johnny's"


Tiba hari percandaan, Ienn memunculkan diri seorang diri...akhirnya engkau tiba juga walau sedikit lambat...hahahha...mana bala tentera?? Katanya...semua x mau ikut akibat nak mengadap internet....wehhhhh...macam x percaya kita bertemu....terima kasih la kat ang sebab sudi meluangkan masa...ecehhhhh.......

Weiiii...tapi bila dah jumpa tu...ang kena buang statement malu ang kat atas nun...terus meja kami jadi meriah....apa fungsi kazen mazen I yang lain pun tak taw la..depa kusyuk makan je lebih...kanak2 ribena yang dok bertentangan ngan kami pulak...asek giler setiap kali I soh diaorang ambek pic both of us....ada masalah apa depa tuh???? Tapi I harapkan, orang di belakang kita tak menyampah bila kita overdose bercerita...gelak sudah pasti lagi over dari yang dijangkakan....

Meh sikit I nak buka pekung di dada I ngan Ienn zaman kicik dulu......
Mintak maap la Ienn....di zaman kanak2 dulu dan bila dibandingkan dengan rakan seusia yang lain...memang kami dua budak montel....malah kekal montel tapi comey hingga kini.....hahhaha...weh Ienn...kalau ang nak taw..aku kuruih time darjah 6 ja..tertekan ngan UPSR kot..hahahhahaha....

Dulu...aku ngan Ienn mengaji skali kat rumah arwah Tok Cik..besa la..time nak tunggu turn nak mengaji tuh..sure suka bersembang sambel gelak....tambah-tambah bila ader Kak Diana (kawan kak long I)..lagi menjadi-jadi gelak kami sebab dia tu memang kaki lawak...kena jeling ngan arwah tok cik tok sah crita la...cuma mujur aku neh bab mengaji quran lancar sket tak tergagap-gagap..so tok cik x leh nak marah walaupun suka main-main...Ienn..penah kenah marah dak????

Lepas mengaji, kami beli aiskrim malaysia yang seposen satu tu...paling syiok perisa milo....den mula la nak kayuh basikal satu taman....kalau aku skip mengaji, den bila mak aku soh p beli ais tok cik...sure aku ngelat tak mau p beli..kes naya kalao p beli ais tapi x datang mengaji...selalunya, mak aku dapat je tangkap bila aku monteng ngaji....

Iennn dulu pun ade trademark...payah gak nak diterangkan secara detail di sini sebab ia hanya tulisan...cukupla sekdar aku katakan, beliau suka buat MISAI.....hahahhahaha....kalo dia buat misai, sure aku gelak terkekek-kekek......hahhahahaha....

Puas ronda taman ngan beskat, kami akan terus lajak pi lorong belakang tuju umah mak cik Lonn yang juai ayaq tebu ngan Mak Cik Kiah Sarawak yang jual segala jenis menu petang hari seperti laksa, mihun sup, mee kari and etc...situ memang port kaum ibu lorong belakang duduk mengumpat.....

Berbekalkan 50 sen, sudah cukup tuk menjamah mana-mana pilihan makanan serta ayaq tebu segelas....perghhh nikmat...mula nak duduk bercangkung la..dok atas selipar la...demi menikmati hidangan zaman dulu.....ada la dalam 4/5 orang kami yang selalu berkelakuan demikian....kalau nak diikutkan..memang la ramai rakan taulan tanpa mengenal perbezaan usia...cuma x da la gang sangat....dah habes makan, gerak menuju ke lokasi-lokasi permainan zaman muda mudi dulu-dulu..contohnya main ULOPPPPPP.....sekadar tengok ja..tapi kalo budak laki invite...aku memang on tanpa rasa segan silu....sape cakap budak gemok macam aku tak leh lari laju...heroin main tuju kasut dulu nie...asik buat CILI jer.....hahahhahaa


Okeh...Inilah gambar terkini kami setelah 16 tahun x jumpa.....
memang dah lain bonar....mana la aku nak kenai woiii........
dulu-dulu tu ye la...fair n lovely pun x reti tempek...skang macam-macam jenama dah ang tarokk iennn...di samping mengamalkan petua basuh muka ngan air beras...mungkin aku kena praktikkan....gebu-gebu pun okies...janji kulit mulus...hahhahaha

Iennn marah aku sebab mengenakan kasut bertumit....pot pet pot pet dia membebel.....
tapi last-last diakui jugak..."Tapi hang memang tinggi dari kecikkk"



Ieennnn...thank u sebab sudi datang...kalau ang tak mai ari tu...memang tak taw la beberapa belas tahun lagi kita nak jumpa......ang masih lawak macam dulu....kadang2 aku akan jadi kelu kalau jumpa orang yang dah lama x jumpa...tapi ngan ang, bukan lidah aku kelu..tapi lidah aku jadi non stop dari bercakap.....banyak kisah yang perlu diungkit...tapi x dan....ang plak bleh turn on jadi penjaga kazen mazen aku plak lepas tu..hohoho..tima kaseh la haiiii....memang terasa seperti guru pengiring!!!!

Nanti dah berhijrah tuh...rojer-rojer la aku..bleh aku tunaikan hasrat ang yang mengidam makan chocolate soy balls tuh...hahahhahha...maap la.....kan aku dah kate...kalau tak kuat iman...dan tak dapat kawal nafsu...jangan masuk belog aku...keh..keh..keh.....

4 comments:

aZr|n said...

memang nak tergelak weih. budak2 dulu lain. la nih dah lain. tapi tang cakap banyak, toksah kata lah. tak berubah. aku pun mula2 segan gak weh. tapi aku tgk hang pun rancak, aku pun lupa diri lah. kazen2 hang pun ok cam adik2 aku ja. lagi senang keja. hehe.

hang jangan risau, bila aku dah hijrah dok sana, aku gtau hang. misi utama adalah chocolate ball tu..

Cik Faridah Huda said...

hang la..amboih haiih...puteh melepak!!!!

tu la..jadi macam medan pertemuan kita dua ja...depa yang malu kat ang...bukan ang yang malu kat depan...tp syiqah mmg sopan....hahhaha...bertukar watak bila dok kot rumah...

aku akan pastikan misi chocolate ball ang tuh berjaya....USJ welkaming u babeh....

aZr|n said...

puteh melepak tang mana? weh, meh sini ym hang. add aku kat mizz_azreen(at)yahoo(dot)com.

Cik Faridah Huda said...

mak aku tengok gambaq ang..dia kata lainnya ang la nie...hehehhe...

nie ym aku huda_gurl84@yahoo.com...moh ler add..tp aku jrg on9...on9 bila betul2 senggang ja...reminder ym buat kepala aku semak..hehhehee..asek dok ting ting kat pc....

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template