Tuesday, December 30, 2008

EdiSi Anak-anak JiRanKu..


Aksi afrina yang dah menjangkau 7 bulan...
dah pandai gelak mengekek-ngekek....
dah pandai sebut beberapa perkataan mudah...
and agak lincah....
mak tok mula risau...risaukan barang-barang hiasan umah dier..
nampak macam afrina ade potensi tok memusnahkan ia...





Nie plak gambar kanak-kanak ribena..Nurul ngan Azizah....
act..Azizah anak sedare Kak Leha (Mak Afrina)...
aku suke dengor Azizah cakap Ganu..hehehhe
Nurul lak..nampak cam ade tanda-tanda jeles bila aku melayan Azizah...
maklumla...aku kan rajin layan dier dulu...
skang dier dah besar sket...dah pandai meriakkan dirinya di depan aku....
hahahha...asal aku cakap je..die bangkang..hangin betol aku...
tapi dah budak-budak..aku layankan aje.....
tengok muka nurul tu..bukannye ceria sangat...
sbb aku yg pakse die amek gambar ngan azizah...





rumah aku memang jadi tumpuan kanak2 mahupun org dewasa kat taman tu...
mak cik-mak cik yang suke bertandang mengisi masa lapang...
juga kawan-kawan abah yang datang melepak sambil minum kopi...
mungkin disebabkan keluasan umah aku melebihi umah mereka kot...
tambah pulak umah aku x de sape sangat...
jadi segala aktiviti berbentuk gotong-royong terutama memasak...
akan dibuat kat umah aku....sekali sekala seronok ar...
tapi kalau dah selalu sangat..bosan pulak aku....renyah pun ade

dulu time sem break...aku selalu jual eskrem jelly kat budak2 nie...
x de mende nak buat...lagipun mak aku bukannye bagi keje part time pun...
sampai skang budak2 nie kalo mai umah aku depa akan tanya...
"Kak Huda..juai eskrem jelly x lagi?"

0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template