Wednesday, December 3, 2008

Jay Bee..HeRe We CoMe!!!


adoi...malasnye la nak menaip kembali...
aku dah karang dah tadi..tetiba hilang macam tu je...
sedih sungguh la!!!
sebab org kate..yg pertama tu selalunye terbaik...
same gak bidalan time nak menjawab exam...
yang kita pilih first tu la yang slalunye jawapan betol...
huhuhu...melalut pulak aku...


Perjalanan ke Jay Bee las weekend berlangsung dengan lancarnya...
tanpa sebarang kekangan mahupun halangan..Alhamdulillah..sampai jugak kitaorang kat sana...
cuma malam sebelum p tu..agak kelam kabut....
biase la...budak umah aku...hahhaha...tapi kenduri kali ni...Wes x dapat ikut...
Che Nah kitaorag ajak jugak..die pun x leh p sebab ader reunion...
maka dengan demikian..kitaorang pergi bertiga je....
malam tu lepas buat laundry..tetiba perut meragam minta diisi..
dah kol 11...tp aku,yud n nisa..kuar gak pegi McD drive thru kat Puchong Perdana...
balik tu..tetap sama..malas sungguh nak kemas beg...
si yudia lak dok ngadap laptop x abes-abes....
aku tunggu lynn balik sebab nak pastikan die balut hadiah...huah-huah...
aku sebok je tgk lyn balut hadiah ngan mata 3/4 tertutup...
diaorang paksa aku tok masuk tidor..bila masik bilik x ngantok pulak..
aku kuar balik....
esok nak bangun awal....boleh ke ni???masing2 berpikir....

esok paginye..yudia pagi2 lagi dah bersantai kat bilik aku..
"Mek..tidoq la..aku tak ganggu aih..aku nak kemas beg je"
hmm..ye la...kalo die dah masuk bilik..alamatnye...kena bangun la sume..
abes dikejutkan semua orang....walaupun bangun awal...kol 9 lebih jugak baru gerak dr umah..
singgah breakpas dulu.....kang lapar pulak!!




Baru masuk tol USJ...aku berenti jap di tepi jalan tok betulkan alat GPS aku...
den..yudia wiling tok bawa...uih..betoi ke?
terus aku tukar tempat duduk..bleh la sambung tidor...
hmmm...nampaknye sume tu angan-angan semate...
bising gile si yudia...pot..pet...pot..pet...
dah tu..asyik dok gaduh ngan alat GPS tu....
terpaksa la aku menahan telinga sepanjang jalan..
die memang x bagi aku peluang langsung tok tido....
tp aku kagum banet ngan lynn..die leh lena tanpa sedar kat blakang sampaila
kat R n R Ayer Keroh....



niela muka aku yang kurang ikhlas..kekekeke..tahan telinga beb!

Lynn bahagia gila tidoq kat blakang...

Sekadar singgah di Ayer keroh tok ke toilet n membeli buah-buahan sebagai kudapan..
nak makan masih kenyang lagi...x sampai 1 jam pun kitaorang dah sampai kat situ
pas tu..yud sambung drive lagi....
kali nie..aku memang tekad nak tidor....
tapi...sampai ke Jay Bee la aku x leh tidoq!!!
x bagi peluang langsung kat aku...lynn pun dah x leh tido dah..
sebab dengar nyanyian Yudia ...

teruja jugak bila nak sampai kat UTM..maklumla...
tempat jatuh lagi dikenang...inikan pula tempat belajar....
hehehehhe...setelah beramah-mesra ngan pak guard dan mak guard...
biasela..UTM kan strict...siap mention yang kitaorang nie ex-student lagi...
sambil memaklumkan yang kami nie ingin berjumpa n bermalam di rumah Pembantu Felo..
dah dapat pas pelawat..barulah rase lega...kalo x..naya je kena tahan nanti..hidup pun x tenang...

Yudia mendrive Myvi membelah jalan-jalan di kampus UTM Skudai menuju ke KTF...
umah dali kat umah Felo Blok H11...blok aku time first year tuh...
time kami sampai...hanya ade Kinella...dia pun br sampai dr Kulai....
Dali still on de way from Malacca....
besnye dah sampai..dapat guling-guling kat bilik Eija...
maklumla..Eija kan pengantin...so die x de la kat bilik tuh....
kami pilih bilik Eija..first come first serve....
biar eizo ngan abby tido bilik dali......

Dok sekejap...mata pun mula la nak katup....
yud balik2 dok tanya...
"Mek...ang x rindu ka kat tilam empuk ang kat H06"
rindu ar wei..sape la yang bertuah dpt dok bilik aku tu setelah aku conquer sampai abes study..
petang sat gi nak p merayap pulak...
nyaman sungguh la tidoq atas katey khadijah dengan hembusan angin original...
akhirnya...aku lelap dekat sejam jugak.....

Petang tu...kitaorang merayap dulu kat dalam kampus...
dulu..asyik menapak je kat Lingkaran Ilmu...skang dah berkenderan..kekeke
erm...dah ade kemajuan dah sket dr segi papan tanda....hehe
FKSG pun meriah je kitaorang temgok...siap ade kerusi menunggu lagi kat luar Lab Kartografi...
ambek-ambek gambar sket...
kitaorang terus kuar menuju Ke Danga Bay.....
rombongan lagi satu belom sampai..mane diaorg neh....






Sempatla kitaorang menikmati rembang petang di Danga Bay...
jalan punya jalan...sampai saket kaki gara2 semuanya bertumit tinggi....
tapi x sedar..dah jalan sampai Street Mall....
perut pulak...semakin berbunyi....
ye la...makan time pagi tadi je.....
Yud x bising sebab die dah pekena nasi ngan ikan keli besar kat arked Meranti ngan adik dier..
patut ar gagah perkasa....










Keluar je dari Danga...terus menuju ke Restoren Singgah Selalu..
dulu time study..memang nie la port utama...selain Restoren Ayub n Wafiah....
skali pegi..ramai jugak..kadang-kadang berangkut 2/3 kali trip..
maklumla...Kinie je yang guna kete....kadang2 iezo....
tu la..semangat setia kawan..hahahha
penah gak menahan perut selama 2 jam semata-mata nak ke Senibung..
pergh..pedih perut tuh...
tapi demi makanan laut dan juga orang belanja...sanggup je ape pun...
malam tu aku makan western style.....air..ABC Kampung style...
tapi air mineral tu..aku yang conquer....

as usual....mesti ade kacang rebus ngan otak-otak...
abes kitaorang balun sebelum makanan tiba....
Kinie kate...dah lame x datang lepak sini lepas kitaorang dah abes study...huhuhuhu
kalo sebut je Singgah Selalu..satu Jay Bee tau...
nak kata mahal sangat tu..x la..sedang2 je...
tp tempat dier ade 2 side..ade yang open air...
ade yang ekslusif kat bahagian dalam.....
slalunya orang akan pilih yang diluar sebab ader Big Screen




otak-otak yang masih panas..sedap ooo!!
harga kat Key El 80 sen satu..ces..hilang selera nak makan

Lepas dah makan..pewot pun dah kenyang....
tapi masih ade satu lagi tempat untuk dituju...
Angsana Johor Bahru...
sebab ader yang nak shopping lagi.....ade yang nak beli kasut...
ade yang nak beli baju...kinie ar tu..beliau x jadi nak pakai pakaian kebangsaan dier tok ke kenduri eija sok..x pe..x pe..shopping las minit nieh..bes jugak....
ingat lagi zaman mude2 dulu.....
bila dapat je duit PTPTN...kami berempat..aku,yud,lynn n isma....
akan meronggeng kat Angsana....
pas tu akan ader yang open table ikut giliran.....
dah selesai meronggeng...kami terjah Giant Tampoi pulak tok shopping brg keperluan..
kadang2 tuh..sampai x muat teksi.....over plak ye..shopping mcm ade kete!!!!

continue di entry seterusnye...kekekkekee...


0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template