Wednesday, December 17, 2008

Naughty Gurls @ Matrix....

Semalam tot col aku..ntah kol braper aku x tau..sebab rasenye aku dah diulit mimpi...mata aku pejam..tp mulut aku tetap bercakap..siap gelak besar lagi ngan Tot gara-gara die bukak citer zaman matrik...so..aku pun dapat idea la sket nak crite balik zaman kami kat matrik...aku nie..memang suke crite kenangan-kenangan lalu..hurmh..ke aku nie jenis yg suke mengenang?????hehehehe

nak mula dari mane ye???aku pun dah ingat-ingat lupa...rasenye...org yang bagitau aku dapat matrik nie NUHU kot...die dah cek dulu...tok first intake..dalam dorm E1-1 tu...semua dapat..kecuali apem ngan nuhu...kat depa dua aku kate..nnti sure ade second intake..moga-moga dapatla...aku ni plak..mcm malas2 nak p..dah dapat x mau p plak ye..berlagak betol!!!!tp mak aku soh p...erm..aku tanya Sanah..die kate die x mau p matrik..nak tunggu panggilan U...aku plak rase takut plak kot dapat u yang bukan-bukan..maklumla..time tu aku memang semangat waja nak masuk UM...nak ambek Law..fuh...hebat gak impian aku tuh!!!!

akhirnye..aku daftar ar jugak kat Kolej Matrikulasi Pulau Pinang, Pongsu Seribu...ramai gak kawan-kawan aku dr seratas yang dapat matrik situ...kebanyakannya budak-budak pompuan..diaorang ramai dapat Sains Fizikal..mujurla aku ni dapat Sains Hayat..al-maklumlah..aku kurang keminatan ngan FIZIK!!!!
bertemu kawan-kawan baru..aku rasa agak janggal sedikit...erk..setelah diselidiki latar belakang...memang berasal dari merata tempat ar...aku ditempatkan di kuliah Hayat 1 berpraktikumkan P6...a.k.a H1P6...
mula-mula berkenalan tu..aku rase cam pelik sket n tertanya-tanya nape la aku ditempatkan di kelas Praktikum nie..sebab rata-ratanya memiliki keputusan yang cemerlang dalam SPM 2001...waduh...cammane aku leh tersesat nie..huhuhuhu..sebab tu la aku jadi janggal sket..sebab depa buat lawak akademik!!sedangkan aku..memang giler..n kuat merapu..result aku lam SPM x le sehebat diaorg..tp..urmh...layan je la...

aku tercari-cari kawan yang sesuai...at last..bertemu gak yang sekepala...TOT,SHIHA,INA FAZERINA,BAK HUDA,PIJAH N NERK...kadang-kadang ngan Umai,Amy n Rehan..nerk masuk praktikum aku lambat sket...tu pun sebab die x tahan dok dekat H1P1..penin kepala katanya bergaul ngan orang genius...praktikum tu lagi la...10A1,9A1....sampai tinggal berapa kerat je sbb ramai yg dpt twrn further study kat oversea...start dr situ ar...kami bersatu..chewah..!!!
praktikum aku memang skema..ish..x dpt nk critakan tahap keskemaan mereka..yg pasti..asik usung buku dan juga membuat lawak Biology dan juga Kimia....mmg kami je la yg bengong-bengong sket....cuma PIJAH..dier pandai..salute dier!!dier memang bercita2 nak jadi doktor pun...so..bab akademik..kat Pijah la aku bergantung harap...actually..kami sume..sbb dier akan bertindak sebagai cikgu time bt tutorial or revision...thanxs Pijah..

Tot ngan Shiha...heppy go lucky...tot kate..aku ngan dier lebih kurang je..kurang cerdik time matrik..hahhahaa..betul tu tot...aku sokong...act kalo compare ngan budak2 hayat lain kiter sebenarnye..x bengong sangat...cuma bila dibandingkan ngan budak praktikum sendiri..nampak sangat jurang ketidakbijaksanaan kiter...Shiha..kuat merapu mak cik nieh..tapi aku suke banget...suke wat lawak bodo...tp otaknye bijak..jangan men2..bila mai angin dier ngah rajen study....kadang-kadang leh score tinggi...hehehe...memang teman segelak yang tiada tandingan....

Bak Huda...actually nama dier Nurul Huda...ntah dr mane dapat nama Bak tuh...mule2 kenal aku rase dier nie sopan..ayu..dan sewaktu ngannye sebab die berimejkan tudung labuh time tu....skali dah rapat...pergh...dua kali lima je ngan aku...bak huda mmg ade identiti tersendiri...kalo aku p bilik die..dier x de...aku dah tau dah kat mana harus aku cari...mane lg kalo bukan CC B4..hehehe..sangat sinonim ngan dier..bak huda kate..dier teruja bleh guna internet..sebab tu slalu p CC....

Nerk plak..kelakar...slalu bagi kate-kate yang berbahasa basi..aku rajen gak p lepak bilik nerk sambel makan ayam rangka n fresh oren...kire..sesuwai sangatla otak nerk ngan otak aku...Ina..agak pendiam..tp aktiv sukan..pemain utama bola tampar KMPP..yang aku kesian ke dier tu..die selalu kena buli ngan roomate dier yg x berhati perut..ina nie..adek senior aku time skolah...adik abg Pai...sebab tu bleh rapat kot..!!!


Sentuh pasal study...aku mengaku la..aku memang tak bijak time matrik..tak tahu kenapa...kat sekolah aku ok je...may be sebab tertekan kot..Hayat aku memang sangat mementingkan akademik..x berenti kelas n tutorial tambahan...penat sungguh otak aku time tu...pas tu kena pastikan result bagus...aku antara orang yang suka di aim oleh Mama Yati (yg jage praktikum aku)...balik-balik..muke aku ngadap dier...tot..ang rajen x kena mengadap dier????rase cam rajen je..heheheh....tapi x tahan tau bile diaim...rase cam bodo sangat aku nieh...huhuhu...mmg la bagus tok pastikan aku selalu bersedia...tp..isk..lemas la..hehehe

yang besnye tentang praktikum aku nie...pensyarah2 suke berebut nak amek kelas tutorial kitaorang..ye la..mudah dan senang....asyik paham je...jwab soklan semua betul...yg perlu diberi perhatian hanyala org-org cam aku n de gang...tu pun..dua tiga kerat je..dulu time skolah...x penah rase diberi perhatian..hehehehhe...menurut TOT..benda yang die x leh lupa time matrik..insiden dier dikejar oleh warden asrama hingga ke dewan kuliah gara-gara lambat ke kelas...hahaha...geli hati aku..jauh tu asrama ngan bangunan akademik...actually..kehidupan agak terkawal time tu...aku sebenarnye tertekan ngan kelas tambahan yang x berenti...hayat lain aku tgk sempoi je..may be kmpp dah aim hayat aku tok score 4.0 berjemaah...natijahnye..org malas cam aku rase tertindas dan tertekan!!!

Even dalam praktikum aku tuh ade banyak puak...tapi kalo bab beraktiviti memang laju je...contohnye bernasyid, buat persembahan, buat lawatan n jamuan..kirenye dr segi tu..bersatu hati la jugak..cube la tgk group nasyid kitaorang...menang tu walau pun nampak cam x bes je...zaman nie mmg zaman ngan pamos Tudung Wardina..aku beli banyak helai gak..tudong besor!!!heheehehe..aku yang pegang huruf g tu...belemoih sungguh la..kekekeke...lg satu yang aku suke igt...time Dinner tok kelas Dinamika Kemahiran....kelas nie memang gabung ngan kelas dr hayat-hayat len..so..dekat-dekat nak abes matrik tu..kitaorg kena buat ala2 Malam Penghargaan....banyak la tugas n benda yang nak kena buat...aku perasan sesuatu..kebanyakan yang jd leader..adalah dr praktikum..poyo giler budak praktikum aku!!!hehehe..tp bagus gak..sbb diaorg yg len tu mandom jer..lemah aku tgk....aku,bak huda,tot n abg ikhwan...dpt bhgn persembahan lakonan....pergh...berlakon drama ala-ala bawang merah bawang puteh versi Stoking Busukku...dapat pujian melangit..bes..bes...aku pegang watak Mak Labu yang gilekan Anak Raje...malu seh....hehehe


Sebenarnye..aku rase cam x sempat je menikmati zaman nie...kejap sangat..tetiba dah abes and dah kena masuk u...touching sungguh time berpisah ngan kanak-kanak ribena nie...seperti yang telah diramal...3/4 budak praktikum aku mendapat 3.5 ke atas...so..grad wif flying colors la..ramai yang apply medic course...n skang dah jadi doktor.....aku????sure le termasuk dlam golongan 1/4 tuh...janji lepas la aku nie...tp x de la sampai teruk benar result aku....bg gang aku...memang Pjah sorang je la yang dapat jadi doktor...yang lain..macam-macam la...tp tetap not bad....aku as Technical Support Engineer...Bak Huda as Metalurgi Engineer...Tot as Research Assistant kat UTHM (in proses nak further study in PHD Level)...Nerk,Umai,Amy as a Teacher...INA skang keje kat MPSJ..aku slalu gak terserempak ngan dier..Rehan je yang x dengar kabar.....urhmm..congrate to all my buddy...even dulu kite agak nakal!!!kekeekkeke

Bile kite leh jumpe lagi??????

0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template