Thursday, January 21, 2010

Cuaknya...habes tu nak keluar pukul berapa????

Mata dipejamkan serapat yang mungkin..walaupun sejak akhir-akhir ini...mata sering minta dipujuk untuk dilelapkan!Tidur sudah tidak senyenyak dahulu.....Aku tiada pilihan selain memaksa..pejam lah wahai mata...esok ada agenda penting yang perlu aku hadiri...

Seawal pukul 6 pagi, aku sudah terjaga..namun masih bermalas-malasan, selimut ditarik lagi...kedengaran titisan hujan menyembah bumi...walau tidak begitu lebat, namun cukup membuaikan....asik sebentar melayan melodi pagi tatkala fajar mula menyinsing......digagah jua diri menuju bilik air....argggghhhh....sejuknyaaaaa....

Pukul 7 pagi, aku keluar meninggalkan selimut, toto dan bantal-bantal kesayangan aku sendirian...sungguh sukar untuk berpisah dengan mereka pagi ini....diintai dari balkoni rumah, jelas sekali warga kota sudah memulakan perjalanan mencari rezeki masing-masing seawal yang mungkin....aku memandang sepi terhadap perjalanan yang tak pasti...aku tidak ingin tersalah memilih laluan kerana bimbang sebarang kemungkinan yang bakal berlaku......

Ya..aku harus sampai di Damansara Perdana pada waktu yang aku tetapkan sendiri....aku harus tiba di sana paling lewat pukul 9am...bimbang jika terlewat musibah bakal melanda..atau paling buruk aku diterminate! Ia amat penting dalam hidup aku hari ini..Ya Allah...permudahkan perjalanan aku....namun...aku terasa seperti hendak menangis bila terstucked dalam jammed...owwhhhh...pahamlah sekalian warga alam pemandu binatang beroda 4.....izinkan aku pergi duluuuu woiiiii....

Mari sini aku ceritakan betapa aku tidak tahu membuat pilihan pagi kelmarin...jika ada alat GPS sekalipun..aku rase beliau takkan membantu aku satu habuk pun....mungkin mengusutkan otak aku lagi ada la...sudah la aku cuaakkkk bagai nak rak...sedangkan waktu...tidak pernah berhenti.....terus berjalan.....

Aku telah menyediakan beberapa routing untuk ke sana sebagai alternatif...begitu rapi aku membuat perjalanan di mana ade beberapa routing yang telah aku blacklisted akibat keaadan trafik yang sememangnya malas nak cerita.....aku ingin menggunakan NKVE wpun sedikit jauh..namun hasrat tuk ke NKVE terpaksa dibatalkan akibat laluan menuju ke susur masuk tol telah meremuutttt dengan kenderaan yang ingin menuju ke Shah Alam....jammed di situ mungkin sepanjang 5km...mustahil aku leh sampai ke susur masuk tol dalam masa 10 minit!!!!

Stereng kereta dipusingkan ke arah LDP...itu sahaja routing yang aku ada kini....bahagia dalam 10 minit perjalanan pertama....seterusnya aku rasa nak sumpah seranah....menunggu hampir sejam sekadar ingin membayar RM1.60...it's suck okeh babeh......ini bukan jalan..tapi lautan kenderaan...aku cuak..memang sangat cuak bila mengenangkan nasib diri yang x seberapa ni...bila x payah tekan minyak tuk menggerakkan binatang roda 4..sekadar biarkan ia berjalan sendiri akibat Auto...hahahhaa...okeh la..wpun aku gelak saat menulis n3 ini..tapi semalam memang tahap nak menitiskan air mata ok......memang hujan itu rahmat..tapi dah memang sinonim...bila hujan juga jalan akan jammed teruk giler...punggong aku lenguh!Terus terdetik di dalam hati..terus juga menyusun pelbagai kata yang menarik pada hemat bunyinya namun maksudnya yang lebih utama...jika pukul 9 aku masih tidak bertemu dengan TV3...memang aku akan kol mereka...lantak la mereka nak pikir aku tidak menepati masa sekalipun...nak buat macammana...aku dah kuar seawal yang mungkin...2 jam setengah lebih awal...terasa seperti ingin ke Melaka sahaja....

Mujur keadaan kembali pulih selepas melepasi Tropicana City...hari ini dalam sejarah aku memang menempuhi trapik jammed yang sangat panjang dan sangat lama...dari IOI Mall Puchong tu weiiiii......ingat dokat ke nak pegi area Damansara...kalau waktu biasa memang rasa dekat...tapi dalam waktu tertekan neh, sungguh rasa jauh beribu batu...dan tanpa berlengah, aku terus memecut.....dan seperti yang aku rancangkan...aku berjaya juga tiba ke destinasi tepat pukul 9am..namun kegugupan aku tak dapat dikawal...kesejukan tangan juga melampau...aku jadi ingat-ingat lupa...dah berjalan separuh perjalanan..baru teringat nak cari hp...tengok dalam hendbag x de..mula nak cuak lagi sekali..patah pulak ke kereta...cari x jumpa..huwaaa...di mana dikau!!!saat-sat nie jangan la engkau nak hilang pulak....coiiiihhh...nampak ia di lantai kereta...naseb baik...

Harap-harap semuanya akan baik sebentar lagi........a long sighhhhhhhhh!

Bila semuanya selesai.....baru rasa legaaaaaaa....aku memujuk hati sendiri dengan pegi breakfast di Old Town White Coffee setelah terasa diri seperti berpuasa 1/4 hari..aku memang tidak suka breakfas dahulu jika ada perkara penting perlu dilaksanakan....tanpa ditemani sesiapa..aku memanjakan diri sendiri...
Ya..aku sering begini...sering memujuk diri sendiri secara sendirian berhad...tidak suka bergantung harap...namun kadang-kala tidak dinafikan...aku 'butuh'kan sedikit dorongan.....sila jangan lucahkan ayat aku itu.......

Aku bersantai di situ sekadar ditemani panggilan dari emak yang tidak henti mendoakan aku...juga berkongsi apa yang telah aku lalui sebentar tadi selama lebih kurang sejam coba untuk 'menjual' diri sendiri kepada yang berkenaan....

Eh jemput join makan....p~...pukul 10.45am kira consider breakpas lagi la....


My OldTown White Coffee Cold Version....


2nd-half boiled eggs....

Mari makan..sebelum makan..tuang kicap and lada sulah sket....

Roti kapit that i liked most!


Lengkap breakpas I today...tadi cuakk bukan main..jumpa makanan terus lega......
bukannya selalu dok breakpas makan half-boiled eggs..hahahha..malas heh nak buat tambah-tambah bila dah terlewat.....selalu gigit roti makan dalam keta ja on de way p opis.....

Tengok telur separuh masak..terus teringat zaman ambik PMR kat SERATAS..Pak Arbi Hamzah arahkan dewan makan sediakan telur separuh masak 2 biji sorang tiap-tiap pagi sepanjang peperiksaan berlangsung.....nak ambek lebih pun x pa.....tapi la awat SBP kena catu makanan...sedih baca!

10 comments:

Anonymous said...

mek seperti cerita tiada akhirnya? aku baca pelan-pelan takmau skrol ke bwh terus sebab rasa ada unsur-unsur saspen..huuhu...

apakah agenda sejam itu bersama tv3..wiwit mek nak jadi pengacara nona kah..

N

Cik Faridah Huda said...

aku p cuba nasib masuk TopHost kot..hahahhaa....

ang tersaspen kah???
aku cuma nak cerita aku cuak bila terperangkap lam trapik jam...lepas tu mcm tpaksa memperjudikan nasib aku je jika x sampai tepat pada masanya....

MiSsZiLa said...

pi interbiu ka mek?

Cik Faridah Huda said...

yezza...hik..hik..hik...sbb tu la cuak kalo lambat..jatuh reputasi I...

MiSsZiLa said...

uish,glamor mek pasni...semoga dapat la....meh dok dekat2 area cni skit,snang nk ronggeng....

***semalam pi tgk wayang ngn nahar,sila jeles...hehe

Cik Faridah Huda said...

p tengok crita apa?

hahaha..aku x jeles aih...aku taw aku di pelosok donia....

Anonymous said...

igtkan klimaks cerita adalah adegan interview itu..rupanya adegan jem dan diakhiri dgn bekpes kat oldtown..huhu tahukah anda pb dah ada old town? hahhaa..

N

Cik Faridah Huda said...

hahahhaha...
pasal interview private & confidential...

really ker norihan?tang mana....iskkk...pekan kesayangan ang smkn berkembang pesat

Anonymous said...

row risik mempelai kat corner lot..tau dok risik mempelai kat mana? alaa..opposite LONGWAN..;p

Cik Faridah Huda said...

owhhhhhh...hahahhaha.....
taw dah di mana...

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template