Saturday, April 24, 2010

Nak Jadi Datuk Michelle Yeoh....hehehe


Osteoporosis......arghhhhhhh tidakkkkkkkkk!!!!!
saje je gatal nak menjerit lagu tuh....tak de kaitan pun pada masa kini..tapi pada masa hadapan tak tahulah..owh..selagi bleh elak atau pelihara..kita akan terus pelihara...

"Kebanyakan wanita Malaysia hanya mendapat 50 peratus keperluan kalsium harian mereka..."
chewaahhh...dah macam iklan Anlene kat TV pulak....

Hakikatnya, pengambilan kalsium secara optimum adalah penting untuk mengekalkan kesihatan tulang kerana tulang seseorang itu mengalami kemerosotan berterusan bermula seawal usia 30-an...Justeru, penjagaan kesihatan tulang perlu dimulakan dari awal lagi dan adalah penting supaya semua masyarakat Malaysia menjalankan pemeriksaan kesihatan tulang bagi mencegah osteoporosis....Sebagai galakan kepada orang ramai supaya memeriksa kesihatan tulang mereka, rangkaian produk tenusu yang dirumus khas untuk kesihatan tulang, Anlene menganjurkan kempen, Dengar Tulang Anda dan dilancarkan di pusat beli-belah Sunway Pyramid, baru-baru ini...aku pun dengan gatalnya...rasa nak mencuba jugak..tapi ok lah kan...4 tawun lagi...masuk lah usia 30 tahun..ohh tidak..apa yang akan jadi time aku dah umur 30 thn tuhhhh....harap-harap...ia lebih bagus dari sekarang :)

Before dis Anlene tak de perisa chocolate...sumpah mati hidup balik pun..aku tak reti minum fresh milk without flavour neh..rase loya jer di tekak...kali nie..diaorang comeout ngan product baru with chocolate flavor...time nak beli-beli tuh..memang pegang dah hat serbuk punya...tapi x de lam pek kecik..suma pek besor jer...harge pun besor jugak..kih..kih..kih...pikir lagi...think..think..think..den cakap kat diri sendiri...kan baru nak mencuba..jangan la dok tamak haloba sangat....

Finally..amek yang kotak nie je ha...comei sungguh! Satu bekas ader 4 kotak...RM5.++....x ingat pulak exactly harga dia....hah..sonang den!!! taruh lam peti ais..tiap-tiap pagi amek sekotak as a breakfas....ambik..cucuk...sedut!!!!!!!! heeeeeee...rase pun sedap jer...before dis mmg dok byg rase yang bukan-bukan...tapi sama je rupanya ngan segala GoodDay ke HL ke...tp i x suka Dutch Lady.....entah bila ntah mendidik diri sndr dok minum air kotak chocolate neh ntah....feeling-feeling urban la konon before pegi keje minum chocolate di pagi hari....x sedar diri dulu-dulu tumpang abah sedut ayaq kopi serbuk made in kampong...



Permulaan hari yang bagus...
satu untuk hari ini...satu untuk masa depannnnn...
cuba teka iklan apa tuh???????

7 comments:

Anonymous said...

aku tak dan nak check tulang ritu kat care4..mau reput pa..asek duk kuk kak kuk kak bunyi..

ayat ngeri,4 ton lagi masuk 30..waa..tidakk..

N

HasanahNordin said...

aku penah wat pemeriksaan tulang dengan anlene..masa diorang datang wat promo kat bintang seksyen 7...

result=tulang sehat lagi..lebih bagus drp kawan aku yg minum susu tiap hari..

tapi..awat aku menghadapi masalah sendi berbunyi2?tak tau lah sendi ke tulang..aku tibai ja sendi..selangkah aku menapak..sekali ia berbunyi...

kalo bangun tido lagi dahsyat..seram je dengar..macam bunyi tulang nak tanggal..hukhukhuk

Cik Faridah Huda said...

hahahha..aku pun ngeri tulih ayat lagi 4 ton masok 30...bukannya nak kisah sgt hat tulang nak reput tuh....

alah omak kawen kan akuuuuuuuu!

lawak la baca pernyataan hampa dua nie...aku stakat bunyi meletup2 tu ade la..lepas buat aksi menumbuk ke udara ok lah dia...bukan apa..aku kesian sunggoh dok tgk warga tua hat sakit tulang tuh...susah sunggoh nak bergerak...

HasanahNordin said...

dulu kat seratas aku penah tegur kaki anand..bila dia bejalan mesti ada bunyik..skang ada lagi x nand?

setahun 2 lepas tu aku plak jadi macam dia..bila menapak mesti ada bunyi...

4 tahun lagi nak 30??uwaaa...kalo kawin kene beranak staun 1 ni...kalo dak...bila dah 30..seram la plak nak beranak..kihkihkih..

Anonymous said...

masihhhhhhh senah..hu hu..aku selalu bersemangat nak minum segala jenis susu, tapi akhirnya susu menjadi batu den terus tak lalu..hu hu hu

N

Me, Mrs Taj said...

you go girl!!! minum susu untuk kuatkan tulang..minum tiap2 hari tau!!

kite suka perisa choc rather than plain one..iskk

Cik Faridah Huda said...

Mrs Taj ~ haha..ho ye..ho ye...ptg nie nak pegi beli smula setok seminggu...

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template