Thursday, May 14, 2009

Mek Berpeluh Sakan...

Berdiskusi di fesbuk dan di YM menjadi amalan biasa tatkala ingin merangka sesebuah xtvt hujung minggu….namun resah di hati Kak Ekin tidak dapat dikawal….bimbang sekiranya…kami menolak lagi ajakan beliau kali ini….atau mengcancelkan kehadiran kami las minute….Mek terus memberi harapan kepada Kak Ekin agar beliau tidak keciwa!!!! Dipujuk ahli bersekutu agar mengavailablekan diri…..dari sekadar dok berjogging di atas tilam angin…lebih indah menghirup udara di tempat yang nyaman itu….

Che Nah menjerit tanda tidak rela…memujuk dan merayu pade Kak Ekin selaku ketua XPDC…rayuan gombal Che Nah ditolak mentah-mentah….tiada usaha memujuk…kerana keputusan adalah muktamad…ternyata riak kekecewaan terpamer di wajah Che Nah…kerana…beliau perlu berlenggang-lenggang kang kong ke Melaka demi bertemu rakan sepermainannya…tak baik menghampakan teman-teman lama….


“p/s: west n mc..korg letak jam loceng thp dewa kat telinga yer..riso aku budak dua ni..”


“xpe le.ade serdak2 nye leh ler..
wei, westi..ko nih.memurka kan aku sungguh la...
papehal gtau mlm kang
adoiyai..
mc ko jgn cancel lak..i ade dunt wuri..”


Bait-bait kata yang ditaip oleh Kak Ekin jelas menunjukan kebimbangan beliau….namun usah digusar…kerna kami telah sepakat membawa maufakat (macam taju drama spektra dulu2 lak!!) untuk menjoinkan diri…dan pada hari yang dinanti…Mek bangun awal la Kak Ekin….!!!

Menyidai baju sebelum keluar umah di pagi hari…murni sungguh amalanku…..waaaa…skang dah ade washing machine….bahagia sket hidup..on dan biarkan sahaje……..tak payah membasuh di tepi sungai lagi…..sbbnye…diaorang suke mengeluarkan dialog seperti itu ketika turn aku menyental baju yang sebakul penuh disertai lagu-lagu belaian jiwa yang kebanyaknnye dikompos sendiri oleh diri ini……..itu hobi aku…menyanyi ikut lirik sendiri!!!

“Mek membasuh di tepi sungai sambel menyanyi riang!!!!”

Heading to Bukit Cerakah with Westi…cam biase…perlu singgah ke tempat faberet tuk mendapatkan sedikit bekalan….tiba di Bukit Cerakah…menanti kereta merah Hyundai

i-10 milik Kak Liza…namun setengah jam menanti…bayang-bayang pun tak nampak…tersedar mungkin berlakunye miss communication antara dua pihak…..kami mengalihkan tempat parkir…..dan kelihatan seekor budak katak hitam berplat WRQ **** seperti dikenali…

“Wes..depa naik keta Kak Liza ke keta Kak Ekin???? Nie macam kete Kak Ekin…..!!”

Hahahahhaa…nampaknye…Kak Ekin, Kak Liza and Kak Nor serta anak2nye sudah lama menanti di samping beberapa pinggan kotor yang jelas sekali membuktikan mereka telah mengisi perut stoking memasing…pa pe pun…we all breakpas dulu…kang pengsan sape la nak tolong angkat…..bayang Mat Yie and de gang masih belom nampak….dan mesej terakhir yang sampai di phone Kak Ekin…meminta kami memulakan kayuhan terlebih dahulu……..

“Ekau reti ko nak bawak manual…selama nie asik auto je…asekkk tekan je….””

“hahaha…memang lama x bawak manual….apetah lagi menunggangnye…..”

Seingat aku…kali terakhir aku mengayuh basikal adalah time aku masih di matrik…waktu tu…basikal mountain bike aku masih elok lagik sebelum tersadai di belakang umah…pas tu…x penah naik beskat dah…….today..bakal menggamit memori mengayuh basikal…..banyak memori ngan beskat neh..jatuh bangun..luka berdarah….jatuh rantau…tak dak brek….dan yang plg aku ingat…saat kaki aku termasuk dalam roda basikal….time tuh….aku naik ngan mak…mak carry aku dari kedai…..ntah cammane…kaki aku yang duduk x diam tu…termasuk dalam roda…ape lagi….melalak sakan la aku…sampai kena bawak pegi spital……emergency!!!


Seriyes…kali ni mmg menguji daya kardiovaskular aku…pennnnaaaaatttt sungguh….seksanya…..part naik bukit mmg x tahan…terpaksa mentuntun jer basikal tuh….Aku sangat berpeluh pade hari tersebut…..rambut rase macam baru lepas basuh je……sah balik jap lagi pasti lenguh satu badan…and…punggung!!!!huhuhuhuhu….tapi besh dapat luangkan mase bersama…..lagipun nyaman…terase tinggal dalam hutan..banyak bunyi unggas mengalunkan suara riang di pagi hari……

Puas berpenat lelah…berpeluh bagai….kami masuk 4 season house…bila je hembusan air-conditioner menyapa lembut pipi aku…..wah….terasa sedapnye…..kebetulan ngah Spring Season….santek!!!!!!!

Mat Yie sebenarnye hadir…namun gang dia dikatakan malu untuk bertemu kami semua…hahahahah…alo…itu pun nak malu!!!! Jadi tidak sehaluan la kami pada hari tersebot……kalo dak..leh ambek gambar Mat Yie versi terkini……mengabeskan masa yang agak lama di sana……redup je…sape x bes….agenda seterusnye adalah ingin melawat Iman Najihah…namun….kedua orang tuanya tidak sehat..diserang demam..maka dicancelkan hajat tersebut…..


Kak Liza akhirnye mengajak kami tok menyantap hidangan tengahhari…..enzim dah keluar di pewoottnye barangkali…..kalao ikut perut…mmg agak kenyang….sebabnye…asik dok tunggang ayaq ja…berbotol-botol…campur the ais sebungkuih…..lepas kuar dr Bukit Cerakah…singgah kat kedai makan area Seksyen 8…..

Tersentap jiwa tengok Westi amek masak lemak siput sedut..lantas membuatkan aku ngan Kak Ekin turut mengambilnye sepinggan…..


Hampes Wes…sedap-sedap kami dok buat aksi sedut menyedut……tangan die pun laju je jadi mamarazzi…..aku sedut bukannye die mau keluaq pun…hangen sungguh….terpapar kemuncungan mulut aku lam hs wes……..


Pas makan ape lagi balik le……peennnnnnnnnaaaaaaattt wwwwwwwoooooooooo………..

Kepeluhan aku terbukti secara jelas dan nyata di shawl yang aku lilitkan di kepala….

Kira tiada episode menipu untuk aksi riadah kali ini…..

Aku tidor sampai tak mau bangun…rase malas sungguh nak bergerak ke Selayang petang ituuueee….chowwww!!

7 comments:

SYED NAHAR said...

sedapnya gulai siput sedut! suka aku!!!!!

K-EKIN said...

MMG SEDAP GUALI SIPUT TU, HINGGA MENJILAT JARI..TP MALANG BEBRAPA EKOR SEDUT KAMI GAGAL UTK MENYEDUT NYA...

EMMM, MC,
I IGT I SORG JE SAKIT KT PUNGGUNG..
RUPA NYE U JGK
TAU X NAPE?
I RS LE, SIT BESKAL TU X LEH NK FULL COVER EHEM2 KITA...WAKAKAKAKA

Cik Faridah Huda said...

memang lazat syed...kami tergoda...tu yg ambek sepinggan...cukup garam...cukup rasa aih!!!

Cik Faridah Huda said...

emmmm...benarkah begitu kak Ekin...???
nie gara-gara kite punye ehem-ehem kew???
dah tanye kak Liza ?(sembel buat muke terlopong)...beliau punye ehem-ehem namapak fit elok je ngan sit beskal tuh..hahahahaha

tp...westi ade mengadu saket ehem-ehem jugak..berarti...ehem-ehem beliau hampir menjadi sperti ehem-ehem kiter...suker aku wes semakin gumuksss!!!

K-EKIN said...

LOR YE KER?
WEST PON MNGALAMI SITUASI MCM KITER?
AHAKSSS...SYOK NYER.
ADE GENG SUDA..
TP BKN NK KATA, SEJAK KEJE NI
(ASIK DUDUK JE)
EHEM2 MAKIN BERTAMBAH RADIUS N DIAMETER NYER..
ADOIYAIIII

Cik Faridah Huda said...

Ehem-ehem memang ketare pembesarannye semenjak bekerja...bangun p toilet..ambek ayaq n rehat je....ahak333xxxx....

brapa diameter n radiu???hahahah...jangan jawab...sensored doh.......

Cik Faridah Huda said...

smalam cita kat diaorg sbb taw depa jrg buka blog...pakat gelak guling-guling time seboottt EHEM-EHEM.....wakkakkakkakak!!!!!!

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template