Monday, May 11, 2009

Passionate With Sunglasses.....

Balik ari tuh.....akhirnye sempat jugak singgah kedai Ayong....
Saja ar nak p tokey neh.....kebetulan aku kuar awal ke Pekan Paret Buntar tok amek Che Nah...
Then on de way nak balik umah...singgah la dulu....
tapi budak-budak x ade...diaorang sekolah....
Arwa tidor....hanya tinggal Uwaiys dok main sorang-sorang...
den dier pun hilang dari pandangan mate aku....


Orang Paret Buntaq...sila serbu Kedai Kak Long aku neh....
especially yang mengenali beliau.....
yang pernah bersekolah di SRK Methodist Parit Buntar...
dan juga Sek Keb Pmtg Tok Mahat.....Pasti mengenali Kak Pija!!!
Norehan...kalau nak try pun bleh.....

Nanti balik Parit Haji Amin...bleh singgah...
sila sebut nama aku kat tokey..jangan lak sebut kat pekerjanye..
sure depa tidak mengenali akuh!!!
ayong..bleh ke macam nie.....
adekah ini termasuk dalam strategi pemasaran mu????


Tokey yang malas hendak melayan karenah pelanggan barangkali...
malas nak layan aku ngan Che Nah...hahahha
habes kesemua sunglasses ditry tanpa rase penat....

Akhirnye...we all sebat 2 sunglasses from Polo Safari....
jangan main-main you.....
1st time beli sunglasses yang agak A......
maklumlah...selama nie guna hat cikai je......

Antara sunglasses yang menjadi experiment kami.....

Mungkin outside reader beli yang lagi mahal....
tapi for me...ini sudah cukup mahal...hehehehe

A unique style from Polo Safari....nice!!

This is from Guy Laroche..entah aku eja betoi ke x...


Che Nah kata..dis sunglasses macam Cop...
gerakan 1 dari gerakan 2......over!!!!


Uiiii Mami...first time kite beli spec mahai!!!!!

Che Nah...Jangan lupa gayakan.....tapi ingat...guna bila perlu sahajeeee....
kang kemaruk pulak!!!


Sambung sket.....

Kak Long aku memang otaknye bisnes....
sejak kecik lagi.....
aku suke tolong die buat rantai..gelang...cincin manik.....
den..die soh aku jual kat skolah...
paling mahal...rantai sebab regenye 5 kupang.....
gelang tangan 3 kupang je...
cincin lagi murah...sekupang!!!!
hahahahah...kadang2 aku x mau balik umah aku sebab kusyuk tolong dier bt menda-menda alah nie...
nanti die bagi ar upah berupa semangkuk meggi yang juz direndam dengan air panaszz!!
boleh la dari x de kan.....

Den time dier dok kat kelantan.....die meniaga tudung, aksesori wanita...kain pasang termasuk sutera..
macam-macam la.....pilih je nak ape....
siap pasang ejen area Paret Buntaq....!!!!
den...she decide nak buka optometrist centre kat sini...
sebabnye.....semua kedai spec di Paret Buntaq hanya di miliki oleh kaum Tiong Hua..
ada la satu kedai milik bumiputera...tapi..nampak cam kurang maju....
aku penah p b4 ayong bukak kedai.....
sebab teman mak nak buat spek kat situ...
tapi x jadi buat...tettttt!!!!

Alhamdulillah la....nampak kedai ayong cam okay je...
time aku singgah tu pun...mmg ader 3/4 orang customer...
spek baru yang ditempah bersusun...
lagipun..banyak orang kampung.....kawan-kawan lama...
geng-geng ahli keluarga misi Hospital Paret Buntaq...
tuju kedai Kak Long....
paham-paham je la...orang kampung....
lagi suke berurusan di kedai Islam dan mengenali siapa pemiliknye...
area Paret Buntar/ Bandar Baru....sapa tak kenal Pak Long aku...
so...ini membuka pintu rezeki......
sama jugak ngan golongan MISI di daerah Kerian.....
sebut anak Staff Nurse Saadah..sure orang taw!!!

AYONG...GOOD LUCK WITH YOUR BUSINESS!!!






6 comments:

SYED NAHAR said...

ni mesti discount sedara mara lagi murah..huhu...

Cik Faridah Huda said...

dusta semata!!!

family la lagi kena tolong family....
yg pasti seluruh keluarga besar kitaorang mendapatkan perkhidmatan di kedai beliau!!!
hehehehhe....

the bongsu said...

mek kedainya di mana??

kepingin nak buat spec baru, nak replace spec yg jatuh dibawa arus kemodenan waterfall

tp aku mau deskaun 99%..haha..

Cik Faridah Huda said...

kat Pekan Baru....nampak je kalau lalu..sigboard besar ngadap ke jalan utama....

giler ark nak 99% deskaun...
ang buka kedai spek sndr la..hahaha

HasanahNordin said...

ambooiii mek..

berhati2 dijalan raya..tengok kiri kanan b4 melintas..nanti kene ragut spek mahai ang tu...haha..

Cik Faridah Huda said...

selamatkan spek....
jangan selamatkan handbag........

gillllooosssssssssssss!!!!
spek mahai dr handbag...

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template