Tuesday, May 26, 2009

WeeKend Ngan Iman Najihah...

Lepas balik keje half day ari Sabtu ri tue....aku terus drive ke umah Kak Liza...
Perot lapar...x dapat bertahan lagik...diri Mek menjadi lemah......banyang makanan
berlegar-legar di minda ( bila Mek nak kuruih??? )..walaupun sempat mencuri sebutir burger mini Malaysia milik Shah...tapi hakikat sebenar...perut kosong Mek tidak dapat menipu untuk tidak makan ....

Panas terik mentari...tekak yang perit....haba panas mula menyelubungi...memang membuatkan diri automatik teringatkan Jambu 916 depan Sesenduk tuh...916??? erkk..bunyi macam emas je....Jambu 888 kot..hahahah....
memang banyak gerai jambu area opis nie...tapi hat paling sedap depan Sesenduk...
so before masuk LDP...kena la berenti dulu....beli tok mkn sendiri lam kete...
and juga beli as buah tangan ke umah Kak Liza......

Hangen satu badan....sbb tersekat lama kat area Bandar Puteri neh..
padahal jarak ke Kelana Jaya bukan jauh pun..around 15 minutes sure leh sampai....
campur plak ngan kesesakan kat Toll Plaza nearby dengan Mentari Court tu....
lagi la buat aku x keruan...tahu tak aku nieee tengah laappooorrr...azab sungguh.......!!!
Diorang nie..x reti dok rumah ke ari Sabtu...???? rehat la kat umah..sebok je nak merayap...
15 minutes punya jarak...bleh jadik 1 jam lebih...padahal sejengkal je....
seb baik aku x berpikiran singkat tok patah balik guna NPE..den kuar kot susur Domino's Sunway tuh..
kat situ lagi bagai nak rak.....macam ade keramaian ape je...

First time p lepak umah Kak Liza....seb baik mudah cari....
Kak Ekin dok mesej banyak kali tuh...bimbang aku sesat ...
padahal...ku teperangkap la Kak Ekin....
Sampai je..terus gomol-gomol Iman Najihah......terlupa pulak kat perut yang lapar.....
Mama si Iman..tetap nampak slim shaddy....cuma pipi je kian tembam!!!
besalah..orang puang baghu pah beghanak.....

Den Kak Liza sound ajak makan.....
sodapnye....aku tak taw ape masakkan Kak Liza sebab beliau x sebut pun....
hahahha...so..nie aku pandai-pandai taruk sendiri la.....
Pasta With Spicy Blackpepper Sauce......terangkat you....!!
ditambah dengan Sweet Corn Porridge.....yang ini..Kak Ekin yg request...
kalo aku taw bleh request2..maunya aku request terlebih dahulu be4 pegi sane...

Sambel layan ape saje yang ditayangkan di TV.....sambel tu juak mulut masing-masing mengomel...
lebih kepada perkongsian cerita dari Mama Iman......
besala...sembang-sembang kosong jer....sembang hal-hal keperempuanan...
aku x leh gambarkan....jika gambarkan pasti aku tensi......
tapi ia hakikat yang perlu dilalui oleh setiap wanita...InsyaAllah jika ader rezeki....
seperti kate Senorrrr..."Lepaih nie..hampa jangan dok melawan cakap mak hampa"
ambek kesempatan juga mencuri tangkap gambor Iman...
bagus iman neh...x banyak songeh...bising pun idak...assseekkk tidor jerk....hehehhe



Iman tengah digomol dan diperkotak-katikkan oleh

Auntie Ekin and Auntie Liza.....
Where's Auntie Mek???
tengah curik makanan di dapur....p~


Besnye dier tidur...tangan terdepa..macam x dak masalah jerk!!!
dah brapa bulan nie erk Kak Farah...
lupa pulak nak tanya...may be nak masuk 3 bulan dah kot...


Tidur dalam iman wahai Iman Najihah.....
jeles tengok beliau tidor.....
bes jadi beby..x yah pikior masalah negara.....
biar Najib Tun Razak je pikirkan tok kiter semua....

Nie time ngah mamai....

Kejap je dapat bergomol ngan Cik Iman kiter sebab pas tu around kol 5 lebih....
Daddy dier dah dtg fetch up ibu dan anak...........
hu...x puas bermain ngan anak orang...bila la time and de rite place nak bermain wif anak sendiri???
soklan di atas adalah soklan membunuh diri sendiri....perghh.....
lepas Iman balik..we all sambung bergosip...sampai la perut terasa kembali lapor.....

Niat di hati..memang la ingin berkunjung ke William lagi...
tapi usaha gagal...Mek seumpama buta jalan...x nampak jalan siratul mustaqim ke William...
dok asyik pusing-pusing 3/4 kali dah...tapi stil x jumpa.....
sian kat Kak Liza yang jadik drebar.....
kecewanye aku......minta rescue....tapi semua x available.....hohoho....
kecewa betol perottt kami bertiga......selepas gagal tiba ke destinasi.....
Mek berazam untuk dan pasti akan menyelidiki jalan ke William.....
tue la..time Wan bawak..aku dok tidoq kat blakang..huhuhu..dah x ingat!!!!
jaga William.....kami akan KEMBALI.......dan aku dah dapat gambaran sebenar ari ni untuk ke sana
ngan bantuan seorang blogger.....best....
salah sket jer ari tu...melepas Nasi Goreng Thai Ayam Pandan...
aku memang obses ngan tempat makan yg best..p berpuluh kali pun aku suka!!!

We all makan kat Tasek Kelana Jaya je....
not bad....tapi Chicken Chop die kurang power.....
tapi kueh teow yang Kak Liza order..sedap.....
Satay pun sedap.....ala2 kuah Haji Samuri tapi satay rempah tersendiri
still dalam harga kawalan...cekik darah peniaga di KL...itu yg aku slalunye x puas hati

"Eh..korang tawu tak aku dah kenyang!!!" (tapi satay masih di tangan..hak..hak..hak)

"Makannnlaaaaaa....." serentak aku n Kak Liza bersuara....menjerit kepada tindak tanduk Kak Ekin itu...

Balik jer dari meronggeng kat area Kelana Jaya tuh....
terus berlingkar tidor bagai ulaq sawa.........

10 comments:

HasanahNordin said...

sian ang mek..x jumpe ye?hehe..bila nak ajak aku pegi sana?hehe..

missone hazel said...

bertenaga sungguh mek pi berjalan...haha...

k-ekin said...

mek...
study tul2 jln berkenaan...
nnt bw kamip sana lak...

Cik Faridah Huda said...

Has..
aku telah menghubungi org2 yang berkaitan di malam tersebott termasuk ang yang pernah sampai tapi x jadi masuk.......malam tu...aku col org.. semua x angkat...ader yg x leh reach the line...memang naseibku malam...

nak join??? aku tunggu norehan kotakan janji beliau...sure aku angkut ang skali...
anand...yuuhhhuuuuuu...jangan lari...janji ttp janji!!!

Cik Faridah Huda said...

Kak Wan...
aku mmg dikategorikan sebagai kaki jalan, ronggengan, ngabeh duet dan yg berkaitan..hehe

Cik Faridah Huda said...

Kak Ekin....
yessss...sy dah dpt dah laluan sebenar....
saye akan berkunjung untuk memastikan lalulan itu....
kemudian...baru saye roger u ollss tok kesekian kalinye...harap tahan amilase liur dan deria rasa...

the bongsu said...

janji?apa itu janji? janji itu apa? itu janji apa?

hahaha

nnt kita ke will i am ya mek

Cik Faridah Huda said...

x dan nak tuntut janji...
tekak rasa nak p Bangkok Wasabe puloksss!!!!

SYED NAHAR said...

koi dah macammaria tunku sabri...

asyik cite hal makan..sungguh aku JELES!!!

Cik Faridah Huda said...

Next Maria Tunku Sabri....
bentuk badan dah ade..hik..hik..hik...

aku mmg suke Jalan-jalan Cari Makan...kang aku kena tukar belog puag from personel blogger ke food blogger

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template