Friday, May 8, 2009

Sepetang Di Kuala Sepetang....Mee Udang!!!

Lepas Zohor...kalau orang sana sebut..lepaih lohoq....heheheh.....
kami pun bergerak ke Kuala Sepetang....2 biji kete.....
my abah x mau ikut sebab ade banyak kenduri.....
maklumlah...ari Sabtu....beratoq kenduri.....
Wa naik ngan aku...senang ske8 nak bergosip panazs.....

Sepanjang laluan ke Port Weld tuh.....memang penuh Gerai Mee Udang....
pilih saja...tapi kalau salah pilih...x sedap le jawabnye.....
Mee Udang Sungai Mati....Mak Jah Mee Udang...Mee Udang Pak Salleh...Mak Teh Mee Udang...Mee Udang Istimewa Kak Yah....dan banyak lagi....memang banyak sangat!!! akhirnye kami memilih untuk singgah di gerai Mee Udang Segar Padang Bola..........sebab waktu tu...gerai tuh masih nampak lengang.... yang penah masuk lam Majalah 3, Kedai Mak Teh tu tok sah cakap la....dah macam kenduri tengok dari luar....
Nak singgah Mak Jah....Wa kata x sedap.....kena ikut kata Ketua Rombongan lah!!!!



Setelah order diambil....baru gerai nie didatangi orang....
semakin lama...semakin ramai...akhirnya penuh satu kedai....
mujur kami sampai agak awla berbanding dengan orang lain...
kalau tak ...pasti jenuh menunggu..........

Akhirnye...benda yang dinanti tiba........
lazaaatttttttnye........kepada penggemar udang...sila hadirkan diri anda ke Port Weld....
lain rase Udang neh ngan udang yang biase dok beli kat kedai...
coz..die mmg order dari pengkalan....
terus hantar ke dapur...giler punya fresh!!!
Kitaorang makan yang semangkuk RM9.00....ader arr dalam 13 ekor Udang....
saiz sederhana neh....nak lagi..bleh order yang RM13.00......
agak-agak kalau makan kat Restoran Liyana Jasmay....berapa ratus la nak kena neh..heheheh
tapi...mak n mak njang aku...order Mee Sotong......aku pun x de la makan mee sebab aku mmg x brapa makan mee....aku order Kueh Teow Udang.....



Udang berlumba untuk keluar.....

Sesi menikmati rezeki Allah pun bermula.........

Adeq khusyuknya!!!!!!! finger lickin good.....


Errrrrrkkkk......kenyang sudah....kulit udang sebagai koleksi....
aksesori Udang aku yang sememangnye...dah x larat nak makan!!!


Sebok ambek gambar kulit udang...nak buat prame ke adeq oiii...


Tokey kedai......
selain makan kat sana....
kami gak tapau bawak balik...
Mee Udang, Nasi Goreng Udang n Nasi Goreng Sotong.....
seriyes sodddaaaaappppp!!!!!

Jom kita p Pengkalan pulak...........
tengok hasil laut segar..................

5 comments:

SYED NAHAR said...

awat tak nampak mee pun? nampak udang ja?? mak oiii jeles nye. sedap nye aku tengok! tak aci wey mek lepas ni kena bawak aku plak. gila hang udang dia besaq weyyy..

**kecur amilase aku**

Cik Faridah Huda said...

jadi namanya..bukan mee udang...tapi udang mee....
jom wei...turun Taiping...terus heading to Kuala Sepetang...
aku rase org Taiping very de familiar with dis tempat....tak tauw..sajja!!!!

nora azua said...

wow! ni yang buat aku nak makan lagik!!moh ke taiping! hakhak.

Cik Faridah Huda said...

Azua....
seriyes.....aku pun masih terasa kenikmatan di lidah...ande dekat...anytime bleh pegi!!!!

hanaKir@ said...

bes ke kedai 2..nk try la..esok cdg nk g c2.xtaw lak kedai mak teh masuk tv..hehheh

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template