Monday, June 1, 2009

Musim Mengawan Bermula.....

Musim mengawan tahun ini aku mulakan dengan kenduri yang terdekat di Seksyen 4, Shah Alam...
Sebelom aku mengarut lebih panjang........
Aku nak ucapkan time kaseh kat SeNah....kerana begitu sabar menanti kehadiran aku...ngehhh 33556xxxxx..
Beliau seharusnye tertidor berpuluh kali sementara menanti aku....
jawapannye..ade di dalam 1st pic di bawah....
Anda sudah dapat jawapannye bukan...
so aku malas nak komen...kerna aku sememangnye tinggal..
di kawasan berisiko tinggi dengan tahap ke'jam'man berkadar malar dengan ketenangan...
ye..sememangnye aku tidak penah hidup tenang di Persiaran Kewajipan!!!!


Pic seterusnye ini....diambil ketika sedang menanti SeNah....
Beliau memparkirkan kereta sementara beliau berkejar-kejaran mencari sepasang batery tok camera beliau...amat malang sekali kerna setiap kedai yg dimasuki...
tidak mampu tuk menjual sepasang batery tersebbbottttt.....
Ini juga menyumbang kepada punca kelewatan kami berdua...
untuk hadir ke umah kenduri tepat pada waktunya...
bimbang jugak jika caterer dah simpan lauk pauk....lapaq neh weh...

Akhirnye tiba jua.....
Mula-mula agak cuak....
sebab x nampak pun satu muka yang dikenali....
rumah dah betul...jalan pun dah betol....betol lah tuhhh...
tiba2 dari kejauhan....ternampak orang melambai....
rupanya mereka......
Kak Chik Liza tampak berseri.....menanti kelahiran bayi sulungnye...
baru je aku rase p makan naseb minyak depa dua....dah nak keluaq yang ketiga...
Pak Ohm n Eija Junior.....

Muke mengantok SeNah....
mungkin tande protes kat aku...
Udah-udah ler tu...kiter kat umah kenduri dah nie...
tadi aku intai lauk..masih banyak lagi...ang jgn riso!!!!


Nie lagi sorang....buat aku terkejut...
Kata kat Penang...Choih jumpak kat Shah Alam......
ghupenye..kawan mai Konvo beliau...ari nie la seperti yg dikhabarkan...


Aku cube ambek hati SeNah.....
marahkah beliau kat aku???????
hik..hik..hik...gelak tersedu

Dok tunggu pengantin turun....
Lepas pengantin turun....
baru la nampak Geng-geng PETRONAS.....
Ra'im, Faeiz Taib, Huda Zaaba, Azira, Eput, Besah n Wani.....
Tak ketinggalan gak..Cik Arkitek kiter..Izza Ezani...
Aku kecewa kerna x sempat berposing di lensa kamera SLR milik Paez...
Kalut nak p makan pulak.....


Sempat snap on de way nak p makan...
namun gelap..maklumlah...OLYMPUS sahaje...


Time to eat.....
Banyaknye lauk......sampai x taw nak ambek yang mane....
Tekak aku yang kering memprogramkan mate aku supaya mencari kelibat sejug air...
Kaler coklat jer...ayer aper tuh....ayer asam jawa ke....????
Tue je la yang aku ambek.....kari tulang, rendang daging, ayam goreng ngan nenas...


Cube zoom in pinggan SeNah pulak....
weh cik kak.....awat x nampak nasi...mane nasimu?????
Sila amati jari gumuks Senah mengutei ayam.....
meh sini aku nak pecahkan rahsia SeNah....
semua dier tarok........
Kari tulang, rendang daging, ayam goreng, gulai nangka, ulam-ulaman, sambal belacan, sambal cencalok......masak nenas ambek ke tak?????
Ayer yang dihidangkan adelah Ayer Mata Kuching...my paberet...mmg bergelas-gelas aku nerlon...


Sebelum membawa peroot yang kekenyangan neh pulang....
kami pun p la jumpa pasangan pengantin....
time nie tinggal kami dua je.....
rakan taulan yang lain dah balik.......maklumlah..dah kol 4 lebih dah ha...
Sembang-sembang kejap..sambil bergambor sekeping dua.....
maklumlah..raja sehari bz...banyak sesi photografi.....ramai nak jumpa orang...



Thanxs Ejan sebab menjemput....
To Ejan N Bapak.....Congratulation On Your Wedding......
Semoga Bapak menjadi bapa yang baik nanti.....
aku mmg x reti la nak panggey si Bapak nie ngan nama sebenar beliau...HAFIZ....
dah terlekat dari zaman skolah lagi...satu batch kot selesa panggey die BAPAK.....

3 comments:

::DNaZ:: said...

yeaa..ada gak org update.thnx mek!!!sukanyaaaaaaaa!dah kawen dah kawan aku yang sorg nieh..(^_^)
aik, dimanakah cik sandalwood?

Cik Faridah Huda said...

Cik Sandalwood x pieeeeee....hehehehehehe..harap kiter semua paham...

nora azua said...

syoknye!!jelesnye! sedeh tak dapat datang..congratulations to ijan and hafiz =)

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template