Wednesday, June 10, 2009

Part 1 : Mengonjolkan Diri Di Umah Pengantin

Mek kembali menulis.....kembali menulis N3 khas untuk NuHu...oo yeeee...

Selamat Pengantin Baru buat Nurul Huda Mohd Nor dan pasangannye Hafidz...
Semuga sentiasa disulami jalinan kebahagiaan buat selamanya....


Seperti yang dijanji...semua ahli dorm E1-1 ingin turun bersama....
Namun NuSya (Nurul Syazwani) tidak dapat join kerana terpaksa mengikuti Kursus CIMB beliau..
Seorang lagi teman segosip...sepinggan bihun sup...sekatil tidor bersama...Norihan Hamid...juga terpaksa menarik diri di saat akhir berikutan dengan kembalinya ayahanda tercinta kepada Penciptanya...takziah buat Anand!!!....so...skuad Ex-E1-1 yang hadir hanyalah..MekRieda, Apem, Sanah and Che Jah...nape aku suke kaitkan kami ngan E1-1....sebabnye mudah saje....sebab kami sedorm time skolah..and dekat dorm tu..banyak kisah n kenangan......terbayang pulak detik-detik terakhir sebelum meninggalkan zaman persekolahan...berambu-rambu ayaq mata....masing-masing x mo berpisah...seriyes..kami berkawan bukan stakat berkawan.....lebih dari itu.....\(';')/

Peserta lawatan yang lain adelah Cik Natasha Aqilah, Cik Tasnim, Cik Mastura and Mr Izhar ( tunang Apem)...semua nie...penah sedorm..penah sekelas la....so..memang rase excited nak pegi kenduri Nuhu...

Janji ngan Apem..nak jumpa di R n R Gurun around kol 12.30pm....
Namun kami agak lewat kerana trapik tidak lancar sebelum Plaza Tol Juru...
Dengan rasa yang amat bersalah...Mek memecut laju.....
buat ayat reverse psikologi sket kat Jaa....
"Wei Jaa...tu la ang....drive laju sangat..dah la bawak Swift...mau x sampai Gurun awal!!!"
padahal memang kami yang lambat..peace no war...

Align Center
Before pegi umah kenduri...aku singgah amek bespren aku dulu..Si Yudia Karmila...
Beliau aku import tuk jadi GPS bergerak aku....
Nie disebabkan aku kurang keyakinan untuk ke Kangar....
aku belum penah drive sendiri ke Kangar.....so agak kecut perut la...
Supposed be...Anand yang jadi penunjuk jalan....namun ketidakhadiran anand mmbuatkan aku sedikit cuak....so...colling Yudia je la....
ala..dari dok bela lemak kat umah tu..baik teman aku kan Cik Yudia Kan!!!

Aku rase Jaa sure hangen jer ngan pemanduan aku ari tu...
dah la banyak terlepas simpang.......bawak laju tinggalkan die...
pas tu salah jalan..hehehehehe...Jaa harus bersabar..kerna aku tidak pro memandu di kawasan ini...syukur...setelah menyodok pelbagai Jalan.....
setelah penat berkelai dengan Yudia dalam kete....
akhirnye kami jumpa gak jalan Siratul Mustaqim ke umah pengantin lelaki....

Nuhu teruja tengok kami mai.....
Berbesaq hati kate beliau...
Seriyes Nuhu....kami rindu hang....
lama sungguh x jumpa semenjak kuar dari skolah....


Den...sesi santapan bermula...
Meja yang kecik tuh..tetap kami muatkan untuk 9 orang..include YudMila...
Bagus Yudmila neh..die memang bijak menyesuaikan diri....
tak habes-habes dok cubit aku sebab kate beliau..aku berpakaian over...
sementelah Si DJ asik mengusik aku....soh hantar hadiah ke pangkuan beliau...
sebenarnye..aku x ambek port...dok buat kalut aku...
tetiba diri terase seperti Ketua Wanita UMNO....
kalaw x ketua pun...kire macam Pengetua Sekolah pun boleh la....


Yudia agak bahagia....aku tengok "sehat" walafiat.....
Ditambah pula dengan pemakaian Tudung Sarimah yang diserikan dengan taburan manik yang sarat...
ditambah lagi dengan padanan kerongsang dari dagu ke bahu....gaya tangan aku membuat aksi dr bahu ke bahu mengundang kemarahana Yudia.....
wah...Yudiaku telah berubah.....hahahhaha.....
tahan napas aku gelak....sebelum dihentam lagi oleh Cik Yudia.....

Yudia bersama Princess beliau...
Yark...goli den....
Apem gelak tak berenti tatkala aku menyebut...
"Yud panggey aku Princess"
Biasala..kuasa kuda Apem bila gelak memang sukar tuk dihentikan....

Cikgu Apem ngan "manusia" yang bekerja ikut waktu London.....
sangat pelik tapi itulah hakikat....tatkala orang lain bersesak-sekan ke tempat kerja di pagi hari..
"manusia" itu masih nyenyak dibuai mimpi....owh...aku sangat jeles pade Natasha Aqilah....
Sewaktu perjalanan ke umah Hasnor...beliau sempat menunjukkan rumah Pak Cik Leman!!!

Yud...ang dok tengok apa???

Diam la ang....aku ngah cari idea....

Idea???idea apa..org mai kenduri nak makan pree...

Idea tuk majlis ang la Mek!!!!

Sapa zoom in muka talam aku neh...
nampak abes noda jerawat dan kesan resdung!!!


Hantaran di atas katel pengantin...
Snap pi la....
kot-kot bleh dibuat idea.....hahahah


Dilimpahi cahaya biru....seb baik bukan hijau...
kalu dak sure nampak cam Hulk Hogan...

Sila beratoq ye kengkawan..kite amek tempat memasing....


Mek ngan Yud as usual....
kena posing bila bertemu......

Cikgu Apom control Ayu.....
patutla Jaa x penah lepas.....

Interprame mak cik neh......
nak tayang kerongsang dari dagu ke bahu die la tuh....


Di satu sudut.....ingin diberikan sentuhan berbeza..namun x menjadi....
kat kamera Sanah..jadi la kot....

Kami telah menguasai bilik pengantin.....
menyukarkan orang kampung yang lain...
sampai aku dengar ader seorang mak cik cakap...
"Bagi depa habis dulu"

Wei Yudia...Lenaaa!!!
Bleh gang ngan Mat Lena ang neh....

Sian kat Che Jah muka dia x nampak...
kiter terlalu interprame le Sanah.....


Tudung Maroon : Penolong Ketua Pelajar skolah...sangat skema dulu
Tudung Biru : Naib Pengerusi Biro Dewan Makan...ari jumaat..sure die paling kalut
Tudung Hijau : Naib Pengerusi Biro Keselamatan... slalu disyakwasangka ade firedrill jika memakai seluar panjang tok tidor....
Tudung Koko Baju Merah : Naib Pengerusi Badan Dakwah & Kerohanian..auwww..
Pengantin Pompuan : Naib Pengerusi Biro Kaunseling dan Bimbingan Kerjaya???
betoi ker nie...aku pun x ingat....

Poyo jer aku tulis...
Syed mesti x suka....
orang lain mesti x suka juga....
sebab dah jadi penyakit...
golongan pengawas akan dibenci zaman skolah....hahaha
naseb la badan!!!

p/s : nantikan N3 kedua kemeriahan berposing dengan Nuhu....
serta keterujaan bertemu Hasnor Nashrah Hassan di N3 akan dtg....

4 comments:

Nora Azua said...

wah...syoknye..selamat pengantin baru to huda...and mac, ko memang macam mak datin la..suke tgk gelagat ko..huhuh..

the bongsu said...

selamat pengantin baru nuhu (*.*)

semoga hari hari mu dihiasi dgn fresh flower..:P nuhu kan romantika d'amor & bahagia selamanya

dsbbkan aku xp aku nak komen byk2

mek & sanah: tema baju yg cukup sesuai mewakili rumah sukan anda..he3..cam bwk pelekat waktu hari sukan..jgn marah :) nway korang mmg vogue & datinss

che jah: awat ada satu gambaq tu masam ja..xpa che jah nnt giliranmu akan tiba jua..maksud aku 'jodoh'..hik3


*tunggu gmbq nuhu yg control ayu & baby hasnor..mek sila cepatin*

Cik Faridah Huda said...

hik..hik..hik...
Azua..ko memang suke ngipas aku...
terase kembang di Ehem-Ehem I...

Cik Faridah Huda said...

wei..norehan..betoi gak kate ande..
aku x sedar..sure Sanah pun x sedar...bintang umah Enggang ngan umah Rajawali la jawabnye kami

ye...aku ngah berusaha nak apdate la nie...mau 3/4 entry lagi baru nak habes...

dok tunggu Sanah upload gambor...
beliau kate..semenjak kehadir OTT..susah nak menjalankan misi...

Apem pun sama..kata nak emel gambor..x dak pun lagi di inbox..
kang beliau dah terbang ke Kapit smula..payah nak berinteraksi!!!

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template