Tuesday, December 28, 2010

Gua rasa kaler dier suwwiittt...


Gua jalan-jalan seorang diri. Biasala lepas habes boling gua tak terus balik.
Gua macam pompuan-pompuan yang lain jugak. Kalo jalan sorang-sorang terasa sunyi!
hehehehhe..propa saje, Gua okey je jalan dalam shopping complexs sorang2 tambah-tambah kalo gua memang terdesak nak cari barang..tapi kalo ade teman, happening la sikit!

Gua tak tau la tabiat pompuan lain.Tapi gua yakin hundred persen yang tabiat diaorang pun sama juga macam gua..maklumlah, kami kan mempunyai organ reproduksi yang sama..
Slalunya kalo rase boring jalan kat shopping complex..outlet yang paling afdol untuk disinggah adelah sememangnye Watson and Guardian...biasa la babe...ade tester..hok tu yang gua suka tuh..duduk berejam gunakan tester, tapi tak beli pun tak apaaa!

Memang gua slalu macam tuh..kalo rase eyeshadow dah pudar sikit time jenjalan tuh..masuk je lah Watson p tambah eye-shadow free....kali nie, Gua memang testing produk Simply Siti..boleh kater semua yang ader cap tester tu, gua coba! Selama nie..gua memang dah adore dah ngan eye-shadow Simply Siti..start dari die memula masuk pasaran lagi, gua dok p calit dah kat mata gua neh...cuma tak rasa nak beli lagi sebab stock eye-shadow gua masih banyak...dah tu pulak leh tahan 2/3 tahun lagi...entah bila nak habes pun gua tak tahu...tu lah untungnya menghamburkan duet pada alat make-up, tahan lama beb!

Lepas pakai eye-shadow, gua scan pulak lipstick dier..memang terharu gua tengok nama lipstick..tak mampu nak hapal...rase macam tak reti nak hapal sebab nama-nama lagu...kan ke produk-produk lain just guna nama macam Pinky Pish, Lovely Rose and so on..sekali nak hafal Purnama Merindu, memang dah lupa la Purnama Merindu tuh merujuk kepada kaler ape..okeh, gua tak brapa minat tuk stock yang itu..gua beralih kepada yang special edition sket..lipstick with lipgloss...setelah coba-mencoba, finally gua admit la gua dah jatuh hati dengan Sexy Pink!
Dah lap lipstick Sexy Pink tuh pun, den taruk kaler lain pulak..tetap gua rasa tak kena..Gua taruk balik Sexy Pink...namun akibat muka selenga gua yang berpeluh lepas aktiviti membaling tadi..memang bagi efek kontra di situ...hehehhee...eh gua neh sebenarnye puteh ke gelap???? kadang-kadang tak pasti...sebab membe gua si Yud Melah tuh dulu-dulu selalu jerit kat gua esp lepas gua mandi..."Mek...ang nampak lebih bersinar selepas mandi!"

Memandangkan foundation gua pun dah running out and tinggal nyawa-nyawa ikan, gua pun intai-intai la apa yang similar tok diaplikasikan sebagai foundation...then gua found Simply 5 C Bright...ader 3 jenis Simply 5 Cream neh...C Bright, New Age and Acne Solution..lepas bace lebih-lebih kurang, gua rasa gua kena guna yang Acne Solution la..hahha...biasa la muka gua kan dicemari acne-acne yang tidak dikehendaki...dah tu pulak, kesan lahar gunung berapi akibat ciken pox tu pun memang menjejaskan muka gua yang tak berapa mulus nie...hadeih...banyak sungguh gua nak kena melabur duet....gua kena start pakai Rzac baliklah macam nie...hat tu je bagi kesan bersinar kat muka gua..tu la..lepas kena ciken pox, gua dah tak gigih dah...tapi disebabkan fokus untuk tahun baru yang will knock our door in just few days lagi nie merupakan pokus kecantikan..maka..gua kena jadi rajen balik la...gua rindu gila kat kulit gua sebelum akil baligh dulu...lembut jerrrr....dapat jer First Period, terus dia keluar 3 bijik jerawat...den sampai ke la die keluaq tanpa henti lagi....hehehehe..tak ke lama tu gua menderita dengan jerawat dan adik beradiknyer yang lain ni..

Produk-produk yang lain gua test jugak sikit-sikit..Compact Powder best jugak..tapi mahal dowhhhhh......gua rasa stakat nak tempek datang opis, guna Miami Cosway sudah..hahha..Liquid Eyelinear dia pun cantek..cuma tangan gua suka menggigil kalau nak pakai liquid Eyelinear..But Beautician cakap, memang kulit berminyak macam gua neh sesuwai pakai yang liquid punya compare to yang pencil...yeah gua taw..sebab liquid takkan mencair..hehehe..Liquid Eyelinear yang dalam koleksi gua pun masih banyak lagi..nie semua angkara tangan menggigil lah neh...Blusher pulak rasa macam tak kena ngan jiwa gua..ditambah pula dia ada yang jenis span sahaje..gua dah penah guna blusher with span..memang gua tak puas..kena cari yang guna bulu-bulu tuh jugak...stakat neh, gua stick dengan Blusher Elianto (kod x ingat)..tapi cap Revlon pun gua tempek jugak kadang-kadang..Gua kuat pakai blusher..den beliau pun dah minta diganti baru......

Gua sidai muka gua lagi...aksi di dalam kenderaan selepas keluar dari Endah Parade
Memang tidak bermaya ditambah dengan mengantok!



Gambar-gambar di bawah adelah sebahagian produk yang gua ingin mereka berada di dalam genggaman gua satu hari nanti...gambor Simply 5 jer yang tak der...
susah betoi..search tak jumpa pulak..gambar-gambar nie pun bukan lah original dari gua...
Gua jumpa kat belog sorang kakak nie..dia juru mekap juga..
bila gua nak letak link, taip lagi sekali..dah tak jumpa blog beliau...
kak...gua ambek dari belog lu taw....

Lip & Gloss Sexy Pink..biar benda lain tak dapat dulu...
tapi gua kena dapatkan Sexy Pink dahulu....Lipstick gua tinggal 1 jer yang masih berkhidmat..
2 lagi dah tamat perkhidmatan...1 lagi lebur di dalam kenderaan akibat tak tahan panas(kes tertinggal dalam dashboard)..
RM49.90 satu set! Lipstick biasa Rm32.90




Eyeshadow 4 colors palette nieh memang terbaikkkk ahh sebenarnye..
walaupon anda tengok macam tak cun sahaja di dalam gambar...
tapi silalah percaya cakap gua...warna dia sangat terang dan memukau...pas tu memang melekat lama...mengaummmm gitu..aumm..aummm...gua ingat satu jer nama die..Lantera Timur...tu yang palette hijo-hijo perang semua tuh..yang dua nie...memang tak tercapai dek akal tok kembali mengingat.....hoh..gua memang kalo bleh nak grabbed dua versi kaler neh...sebab pertama, gua memang suka eye-shadow ungu....sebab kedua, yang biru tu nampak sofisikated kalo pakai..memang bakal meningkatkan tahap konpiden gua lah..terbaiiikkk!
RM49.90 satu set!

Aduhhhh...mana gua nak campak segala jenis eye-shadow dari Elianto tuh...semua masih banyakkkkk....warna yang ada pun, memang warna-warna cenggini la....

Simply Siti Acne Solution (RM39.90)

Nak beli bulan nie ke bulan depan ????

2 comments:

SYED NAHAR said...

lorrr.. hang beli ke? heheheh..

Cik Faridah Huda said...

awat gaya ang macam x bagi beli jer?
campoq p campoq mai...sama harga ngan set Elizabeth Arden..hahha

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template