Friday, April 3, 2009

JaNgaN La BerkiRa SanGat...

Amir tampak kebingungan, sambil memecut laju BM7 series nya... dia pun tiba di perkarangan rumahnya.. Rumahtangganya sedang bergolak... ..!! Isteri nya mahu meninggalkanya... ..melupakan mahligai indah yg mereka bina sekian lamanya... ... ... ... .Bukanya si Amir ni main kayu 3, kayu 4,5 6 atau pun konda kondi... .malah tiada pon org ketiga yg terlibat dlm perpisahan ini... Tapi yg tak tahan nya si Safirah trhadap suaminya ini, adelah kerana dia terlalu materealistik... !! Semua bende nak diberkirakan... ..Hidup mewah tapi kemut..sestandard habih dgn si haji bakhil tangkai jering!!!

Amir : Safirah... ko nak kemana ni Jgn ko nak derhaka dgn suami !!!!!! tempik si amir..

Safirah : Saya nak meninggalkan abg!!! Tak tahan saya dgn perangai abg yg terlalu Materialistik!!

Amir : Abih Beg-Beg tu... Yg ko pakai u... Crocodile, Samsonite tu semua aku beli hasil titik peluh aku tau... .!!

Safirah : Tapi... .

Amir : Tak da tapi-tapi... .!! Kalo Kau nak tinggalkan aku... jgn bawak beg-beg kepunyaan aku ini..Pegilah ko selai sepinggang!!

Safirah : Abg ni Kejam... Tak mengenang budi..sell... .

Amir mencelah...

Amir : Oh tak mengenang budi... !!! Hoi Safirah!, cuba ko ingat balik masa ko eksiden dulu... .ni hah darah yg mengalir kat dalam tubuh aku ni hah yg jadik penyelamat dikala nyawa kau tenat... Skarang kau nak tuduh aku tak mengenang budi!!

Safirah : Abih nak saya bayar balik hutang darah abg lah ni... ??

Amir : Kalau itu hakikatnya!!... ... .Kau tak payah nak tunjuk keras kepala!... ko takda apa harta bende nak bayar balik semua yg aku berikan pada kau selama ini... paham!!

Air mata Safirah mengalir laju..membasahi pipi nye yg berjerawat itu!! Safirah tak berfikir panjang setelah didera secara batiniah... . dia pun mula membuka segala pakain yg sedang dipakainya...

Safirah : Baik !!!!! Saya akan Keluar dari rumah ni tanpa seurat benang... (Sambil membuka Baju Kurungnya)..Nah (sambil Mencapak ke arah Amir) amik balik Baju Kurung Den Wahab yg awak belikan Raya dulu!!!!

Amir tersentak !!! Safirah cuma tinggal bercoli dan seluar dalam saja... ... Jiran tetangga mula mengambil perhatian dan kesempatan..

Safirah : Nah!! (sambil Mengambil sesuatu dari dalam Seluar dalam nya) Ambik Ni!!!!!!!

Si Safirah mencampakkan Tuala Wanitanya yg dipenuhi darah itu kpd si Amir...

Amir : Eii..iiii..Apa ni ..Peng!! Belum Sempat amir mengahabiskan ayatnya... .

Safirah : TU!!! BAYAR BALIK HUTANG DARAH AWAK... .SAYA BAYAR SECARA INSTALLMENT!!!

THE END!!

moral of the story : janganlah berkira sangat... kita kan hidup berkeluarga ... tolak ansur lah sikit duit kita boleh cari... tapi,isteri yg baik tiada pengganti ...

2 comments:

SYED NAHAR said...

wah? tak sangka mempunyai sedikit unsur 18sx even sekali pandang mcm emosi sedih rupenye tersenyum saya dibuatnya. jahat lah mek! haha..

Cik Faridah Huda said...

criter di atas sekadar diolah dari segi penggunaan bahasa...agar tampil lebih santai...idea asal dr sebuah email...

banyak citer 18sx..tp rase x sesuai tuk direveal....p~

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template