Friday, April 3, 2009

FaNatiKnya MeReKa denGan Aizuddin....

Pagi ini x seceria selalu...Aku dan Enon terus mengayuh basikal tuk ke sekolah....
Sambil mengayuh basikal tonggek aku....aku terpandang sebekas kek coklat bodo yang berada dalam bakul...
Hmmm..pesan Cikgu Jarina semalam..hari ni akan diadakan jamuan perpisahan tok rakan sekelas...
dimintanya setiap seorang murid 4 Biru membawa apa-apa sahaja makanan tuk majlis kecil-kecilan itu...

Setibanya di pintu kelas, suasana pilu menyelubungi kelas 4 Biru tahun 1994...hari nie...seorang rakan sekelas akan berpindah ke Ipoh...bermakna...tempatnya akan dikosongkan...ternampak sekumpulan budak perempuan sibuk bergosip...apa lagi...kalau bukan pasal jejaka yang bakal berpindah itu la....namun di satu sudut yang lain...kelihatan beberapa pelajar lelaki diketuai Zahi Islak...tengah membuat aksi kejar mengejar di dalam kelas....nakal sungguh mereka ini.....

Lain pulak peelnye ngan kaum hawa...kebanyakan budak perempuan...amat berduka cita..ramai yang tidak dapat menerima hakikat bahawa si dia akan bertukar sekolah...ahli kelab peminat beliau nampaknya sibuk merangka ucapan...juga merancang persembahan last minit edisi khas...aku masih terkebil-kebil..tidak faham..mengapa mereka beria benar...selalunye...kalau ade yang nak pindah...x de la sehebat ini..nie siap nak buat persembahan...aku rasa...cikgu x soh buat pun...awat depa kalut sangat nieh...ada jugak yang datang dengan membawa sebungkus hadiah...!!!!

Siapakah beliau??hebat sangat kah beliau???kenapa aku boleh ingat dengan baik kisah beliau???
hehhehehe...Beliau yang dimaksudkan adalah Mohd Aizuddin...sorry..i cant remember his full name....
di kaca mata seorang budak perempuan berusia 10 thn yang masih comot dengan tocang diikat rapi si ibu...
aku memang x nampak ape-ape kelebihan....tapi di mata teman seperjuangan yang lain...mereka amat teruja...pantang mendengar nama.....atau ape2 je la yang berkaitan ngan Aizuddin..semuanya senyum meleret...
ade yang pasang angan-angan..ade yang menaruh harapan....ooo..kecik-kecik sudah pandai noooo....
Aizuddin yang kurang mengerti dirinya menjadi buruan pelajar perempuan...sekadar beraksi biase...maklumla..umuq pun x cukup lagi...melayan setiap insan sama rata...kah..kah..kah....
mungkin dia bleh digelarkan ikon hero kanak-kanak sekolah ku....berbekalkan wajah yang ala-ala kiut miut tuh...berbudi bahasa...aktif bersukan....serta menjawat jawatan pengawas sekolah yang slalu dok tunggu tepi pagar skolah mencatit nama pelajar yg lewat....memang sah..dia digilai!!!
diskriminasi telah wujud semenjak kecil...sebabnye..hanya insan kiut je diminati...

Kawan-kawan aku terutama yang rapat...gang biasa la...gang Taman Sempadan....suke betol bercerita perihal si Aizuddin tatkala menikmati Bihun Sup 30 sen di gerai kecik milik mak Afri....puas berdiskusi...kering tekak, kami hilangkan dengan membalun air tebu mak cik Lon...bleh dikatakan...fenomena Aizuddin memang menyerang kami sekitar tahun 1993 dan 1994.....tiap-tiap hari telinga aku disogok puji-pujian terhadap Aizuddin...kalo di kelas...semuanya berlumba-lumba tuk menempat diri dalam satu group dengan Aizuddin...diaorang rasa bangga sungguh bila dapat bekerjasama dengan beliau...ala-ala..anak menteri pulak dah...kalo ke kelas tambahan atau aktiviti ko-q di petang hari...pasti kawan2 aku pesan....

"Wei..jap lagi kiter lalu jalan blakang na..."
"Awat tak lalu kot depan ja?????" (aku memang slalu membangkang)
"Ala...kami nak lalu ghumah Aizuddin!!!" (jawab kawan2 aku secara berjemaah)

terang lagi bersuluh....tanpa selindung..mereka menyampaikan hasrat nurani mereka...memang betol..
kalau dah suka...x nampak byg pun x pe...nampak umah pun jadi la....semuanya nampak berpuas hati time melintasi umah aizuddin...mereka mengayuh basikal secara lambat lagi perlahan....taktik la tu...sedangkan aku..dah jauh ke depan....sambil kayuh..mata masing-masing mengerling manje....nak tengok kot2 aizuddin masih ade kat umah ke x...untung-untung kalau die kuar..leh kayuh beskal sama2 ke sekolah...

lagi satu benda yang aku ingat....time cikgu aturkan tempat duduk..biasela kan..zaman skolah rendah cikgu yang aturkan....ade yang tak berpuas hati bila cikgu tempatkan Aizuddin di sebelah aku...hahahha..siap jeles tu...kedudukan time tu..3 menghadap 3..satu group 6 orang la....Aizuddin di tengah...sebelah kanannye aku..dan sebelah lagi..budak laki...bangga ke aku dapat dok sebelah dier...????x dak rasa apa2 langsung...nampak sgt aku x berpikir ke arah tu lagi...balik2...si peminat fanatik..dok ajak aku tukaq tempat...lantas aku menggunakan nama cikgu demi menegakkan hak aku....

"Tak mau...Cikgu yang letak kami kat sini...bukan kami nak sangat dok sebelah Aizuddin..dah cikgu susun...kami dok je la...nanti kalau tukaq suka2...Cikgu marah!!!.....haaaaa tuuu ddiiiiiaaaaaaa....aku melawan..kesannye...kami telah bermasam muka selama seminggu...

Lain pulak kisahnya bila bulan Ramdhan menjelma....wpun sekelas..budak-budak kelas aku memang suka sungguh menghantar Kad Selamat Hari Raya...jauhnye sejangkal...tapi tetap antar...yang rata-ratanya time tu...adalah design kuceng-kuceng comei....aku beli gak..tp x bagi kat orang sbb cute...so..aku balas guna kad raye yang agak huduh...bila stat je musim bagi kad-kad rayer ni...tiap-tiap pagi Aizuddin ajak aku tgk kad-kad yang die dapat...banyak sungguh peminat misteri...bukan dari kelas aku je.....sure tulis macam nie...

Assalamualaikum(x jawab berdosa)

Kehadapan aizzuddin......bla..bla...bla...

"pecah kaca pecah gelas...
sudah baca harap balas..."

dari,
Peminatmu, 4 Biru.....

tulisan tok sah crita la...huduh2 je semuanya...hehhehehe...cacat pemandangan...
ada yang bagi kad raya lam sampul surat letak bedak serbuk.....uihhh...harum mewangi time bukak...

Berbalik kepada cerita jamuan perpisahan tok Aizuddin.....
ahli kelab fanatik Aizuddin telah menubuhkan kumpulan ala-ala Feminin...
menendangkan lagu yang tajuknye agak kelupaan untuk dinyatakan di sini....tapi lagu tuh mmg pamos la time tuh...tajuknya "Kini" or " Untukmu"..x brapa ingat la....
sebagai insan yang diraikan...aku nampak Aizuddin senyum terkulat-kulat...mungkin terharu barangkali...
atau pun malu sendiri.....tak sangka....ramai yang x merelakan pemergian beliau....
den part last tu....farahnirah yang nyanyi..ngan penuh emosi dan gaya..."Cintaku...hanyalah..untukmu..." sambil menunjukkan tangannye ke arah Aizuddin....suasana jadi riuh rendah dengan sorakan sesiapa sahaja yang mendengar...hahahahha...mmg part nie..yang paling diingati sampai la....adakah farahnirah peminat fanatik Aizuddin no 1....???/biarkan ia diselubungi misteri....p~

Apa khabar Aizuddin skang???keje kat mana???dah kawen ke belom????
macammana rupe dier skarang????------>>>>>> soklan-soklan yang sememangnye takkan bertemu jawapan kerna tiada sorang pun yang mengetahui.....




14 comments:

.::haS::. said...

tah2 hang pun skandal kat dia dulu..malu nak sebut je kat sini..haha..

zaman kecik2 dulu mmg klakar..siap ada yang minat kat cikgu2 lagi..especially cikgu praktikal...

Cik Faridah Huda said...

oihhh...kan ke aku dah sebut...aku minat kat MUZANI..hhehehhe...tu pun time baru tut.....darjah 6...kui..kui..kui....sebelum tuh..mmg x de hbgn hati perasaan...

cammano skandal ngan adik2 angkat kite....aku br tau apem pun ghupenye nak skandal org yg sama..tp disebabkan aku lebih maju dr die..dier tpaksa undur dr..hahaha

SYED NAHAR said...

scandal? adik angkat? hubungan hati dan perasaan??? banyak sungguh perkara onar dlm kehidupan pompuan. eurghhhh! haha..

Cik Faridah Huda said...

aih...jangan dok perli2...
ingat aku tak tawa ka sapa skandal2 ang...semua ader lam poket beg duit aku..p~

syed dulu minat kat TINI NADRAH...lg sorg nama x igt..tp muka igt!!!!

.::haS::. said...

tini nadrah?adakah junior yang dok bilik f12 tu?kalo x silap aku lah..dak nye cam slow je...yg tu ke??

tetiba aku teringat sorang budak bilik f12...yang badan besar2 tu.."adik angkat" hang ngan nuhu tu mek..sapa nama dia??hahaha..

Cik Faridah Huda said...

yup....mungkin x slow..tp ayu..die kan ala2 lawa jugak..tu syed minat tuh...

hahahhaha...."budak tuh"..aku x igt nama..tp rupanye masih kuingat...aku n nuhu umpama bercakap ke daun keladi je...die "slow" reaksi muka pun x de...lama dah perati..die suke ckp sorang2....

our super duper junior..Zainab Habsyi..lg x leh lupa..bleh ka die lengkap pakai tudung smyg..p duduk lam loker..puas aku cari..suluh2 ngan torchlite..nampak dier dok bersedih lam loker..hampir menjerit aku dibuatnye...

SYED NAHAR said...

ooo...tini nadrah? budak ulu yam taman desa kelisa tu ke? haha..satu redaksi ngan aku tuh. haha..sorg lagi tu scandal aku? mana ada...nurul nisha tu just aku usha2 je. haha..

pasal pa nyorok dlm loker pakai telekung smayang? ada taik lalat dak kat telekung tu?

Cik Faridah Huda said...

lawak la Tini Nadrah tu....hemo hemo syed...ingat semua aih....lawa tapi agak kartun.....sesedap rase je komen cik TINI...ntah2 syed..skang dier lagi lawo...

Die menangis nak balik umahh syed ooii ngah2 malam kol 12 lebih...
lampu sume dah tutup...tu yg cr guna torchlite tuh....
Zainab Habsyi ada masalah kemurungan dan kurang keyakinan diri...aku slalu slow talk ngan dier...tapi kecewa bile dier kuar dari SBP tiba2...mungkin malu ngan kawan2 sebatch yang rata2nya anak orang kaya...sedangkan mak dia hanya seorang cleaner..ayah dah x de rasenye..!!!

SYED NAHAR said...

ooo..pakcik habsyi tu dah meninggal ke. sian zainab.

*mula rasa bengang kat depa yang nama farah, daniel mahupun diana danielle...*

Cik Faridah Huda said...

Habsyi tu nama si Zainab la..jangan dok serkap jarang...har..har..har..

.::haS::. said...

zainab habsyi yang dak tepeng tu kan?ape kenama tempat tu..changkat tin ke..ape ke nama nye..x silap aku ada "tin" lah..ala2 mamak skit tu..

Cik Faridah Huda said...

ha..hat tu la..kecik2..muke ala mamak....ang ingat dak stiap kali BBM...mak dia mai antar naik basikal tua....touching sungguh aku tgk...huhuhu

Anonymous said...

hmm.. tak bek akak ngumpat sayer..Saye hidop lagi tau..:(

kecik ati sayer.huhhu...neway, sayer mintak maaf kalo sayer takder reaksi n slow..

Cik Faridah Huda said...

akak x mengutuk...but we all suke terkenangkan kisah lama..kisah zaman skolah.....harap jangan terase...
ape pun...i jus think anonymous jus menyamar....thanxs 4 de komen..!!!

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template