Thursday, November 5, 2009

Dah Lama Aku Peram...

Dah lama aku peram en3 neh.....
dekat sebulan jugak la dok dalam draft tuh...x terusik-usik....
raye pown dah nak masuk raye haji dah ha...tp n3 nie..x release-release..eewah...cam pilem pulak....


Tak dak idea nak mengarut pepanjang......blurrr je pale otak aku neh...
nape eh???adekah faktor hujan di luar telah mempengaruhi kecerdasan otak aku....
bosan sket ari nie..opis asek blackout.....masalah biasa bila blackout..x sempat nak save kerja kite...den kena ulang lagi...dah tu budget x blackout dah, sekali plup...huh...hilang lagi....


so juz review gambor je lah ekkk.......
tak la menarik mane...tp aku kan jenis yg suka ambek gambor pas tu nak taruk gak lam belog....
sekarang belog aku menjadi tumpuan di Klinik Kesihatan Ibu dan Anak Daerah Kerian..tumpuan ke???x kisah la...janji ade org bace..kalo x de org bace..aku leh bacer sendirik..hik..hik...aiseh..mula2 macam x percaye je Wa Syiqah cakap yang mak long aku pun bukak belog neh....sekali mak long aku buat pengakuan brani mati....aduss....malu jugak eeeeee...golongan-golongan sebaye mak aku pun mai terjah belog...of course la terjah tang jalan-jalan cari makan.....cammane ehh...sukar la nak bergosip kini...hahahahhaha..serta nak melakukan aktiviti muda mudi......


oihh lupa plak dah nak minta resepi asam rebus tempoyak kat Mak Long aku..ate orang kuale...memang terror lerrr masak asam tempoyak neh.....x pe la...aku cuba jaya je..tekak rase cam nak makan asam rebus tempoyak ikan mambong jer nih.....balik sat gi haruslah dibuat......yang di rumah kalo x stuju, masak sendiri ye lauk korang.....selera makan aku usah disekat...kang aku meroyan, sape susah?????

Aku ngan baik hatinya..malam sebelom balik ke kampung tuh....
telah menyinggah di Berry's Cake House Taipan....
sebelum tuh...aku tersekat dekat Giant Bandar Puteri gara-gara singgah membeli Cocktail Set mak aku......ingat lepas bayar trus nak balik..alih-alih hujan lebat sungguh...terpaksa buka posa minum air sambel berdiri je...ye la..penoh org..setiap sudut tempat duduk penuh....
Malas nak tunggu..aku redah gak hujan yg menggila tuh semate2 nak ke car park...
before sampai umah...terus beli cheese kek nih nak bawak balik kg skali...
pilihan kat pekan Parit Buntar x banyak...still de same like dolu2...
aku nie memang suka kutuk Paret Buntaq..tapi kat sana la tempat aku membesar sehingga kini..membesar bagaikan juare.......
Sudahnya...aku ngan Che Nah naik Highway dekat koi 11pm....memang sempatlah tgk Nur Kasih dulu.....

Nie makanan time rayer...x sempat nak snap semua...yang mane sempat je..heheheh

Kuah kacang partner si Nasi Himpit....


Rendang Ayam Minang.....blajar dengan Nadia Mustaffa...
Mencari kelainan raye ini...tu yang aku masak rendang ayam style minang neh...


Ayam Masak Merah partner si Nasi Tomato....
Ketika aku nak snap..memang itu je lah yang tinggal....
sorry guys....SOLD OUT.....

Dessert hari raya...cocktail buah-buahan sudah...
segala agar-agar...puding....cake and sebagainya.....
x sempat dipotong ketika ini...harap maklum!

Part abah aku..n kazen mazen aku yg berdua ini melantak....
serabut giler meja tu....dah la kecik je...pening aku nak susun mangkok lauk pauk neh...
mungkin perlu di suggest kat Puan Sabiha soh beli meja 8 tempat duduk plak pas nieh...
owhhh..orang lain dah lari ke rumah jiran pekena bihun sup tulang....
perghhh..kami pun lepas tu..terus terpa umah sebelah...

Abah ngan Abang Taufik.....

Like Father like Doter.....
kami dah buat dasar tutup pintu time neh...dah penat...
tiba masa nak cabut p berjalan raya...
tapi budak2...x berenti menyinggah....huh...
bukannya nak makan sangat pown...




Future Father and Mother-In-Law siapakah ini???
Gatallllll.....


Abah aku rupe S.Jibeng dah ha...
ape pun die sangat mengkagumi aku kerana meminati lagu Sorga Idaman....
juga boleh layan dier becerita tentang lagu fofular Pop Yeh Yeh & 60-an...
di samping menjadi peneman setia ketika menonton Man Laksa berjemaah coz ade pantulan Ahmad Jais ngan Kartina Dahari....
terus pasang karaoke 60-an..ajak aku duet lagu tuh....


Tunggu yang lain siap....
nak p jalan raya sat.....
Sedihla...Crystal Sabah tuh dah putus....ganaz betol aku...
ke aku layak pakai brangan kemas je?????heheheh






Sesi malam....kami lebih banyak melepak di laur rumah berbanding di dalam umah...
sejuk dan nyaman...tenang sambil di temani bunyi cengkerik...
lepas makan, budak-budak layan main bunga api....
mak-mak budak layan gosip......
bukan mak budak.....terpaksa la melakukan kerja Majlis Daerah Bandar Baharu...
kutip sampah la wehhhh.......seb baik makan minum semua guna polistrene...
kalo x aku mogok x mau basuh pinggan mangkok!!

0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template