Wednesday, November 4, 2009

Table For Two

Entri ini saje je aku paparkan demi tok menaikkan ghairah uollss terhadap makanan...
Bukan pe...skang petang-petang kerap ujan...jadi of coz la pekerja2 swasta cam kite semua neh tiade mase tok pegi minom petang.....otomatik perut terase lapar jer area kol 4 tuh kan....

Oppsss...gambor pun ekcelli terpaksa pinjam dari blog-blog org ja...so to de blog's owner..i pinjam eh??? aku dilarang keras mengambil gambar semasa di tempat kejadian...bleh pulak keluar ayat "Ishhh...jangan la...simpan camera tu..nanti org ingat kiter nak santau diaorang pulak" dari mulut Boss....
"La..orang nak ambek gambaq makanan tuk letak lam belog la...!!!" pintas aku x puas hati....tapi kan...food presentation dier agak huduh...las2 aku akur sndr la...x yah amek gambar...hehhehee

Sebenarnya..aku dah aim Penang Village..tp entah bila masanya nak menapak ke Alamanda tuh...lagipun smalam ade hal di Sah Alam...x kuasa la nak pegi Putrajaya...lagipown hujan lebattt sangaatttt.....

So selepas menghabiskan hal itu....tanya Boss...nak makan apa????
Semestinya sup tulang la hujan-hujan nie....k..dah dpt hint..melantak nasi puteh la jawabnya....

Giler aku gigih kawal napsu x mau order sate...ade lam lam 30 second jer..hahahhaa
aroma sate telah menggungat iman aku....den terus terus minta kat Boss....konon cam starter la...kih3x....starter ape nye...licin 20 cucuk sate panas..nikmat betul makan time ngah sejuk dingin neh....

Iced Tea for Boss....

Cam x ghairah sangat nak pesan Iced Tea ini malam....
juz minta Watermelon Juice saja...
tiap2 kali makan aku order Iced Tea..mau terase perut kembung gak...

Benda wajib pesan...Sambal Belacan Wif Timun...
Kacang panjang tu..diaorang x include in package....

Sup Tulang......sometime..sup tulang nie nikmat jugak...
cuma ade stgh restoren tuh..punya lah kemut..tulang je die bagi banyak...
Isi sket pun x de...sape nak makan tulang?????

Semalam terase nak makan ayam goreng kunyit.....
sedap...rangup elok...

Telur dadar....wajib ada hat nie....


Masih berhawa napsu bila memikirkan Tom Yam Seafood...maka diorder semangkok...

Aku x sangka pulak....kandungan bahan makanan neh sangat banyak....
kalo kedai len especially kedai D'Amanah tuh..seciput je amaunnye....
tapi smalam..memang rase bukan table for two la....mungkin bleh tambah 2/3 org lagi...
mungkin jugak bahana membaham 20 cucuk satey yg averagenya 10 cucuk seorang....
menjerit-jerit perut aku minta dibebaskan dari cengkaman Beautiful..hahahhaha


Tengok dari belakang macam ngan Maria Tunku Sabri....

Sapa dia??

Awak la....

Nak kata orang la tu..sapa yang bertanggungjawab suka ajak makan bagai nak rak neh...nasib la..

Tak pa..x pa...nanti kita buat rancangan Jalan-Jalan..Basuh Pinggan..macam kat ASTRO tuh

WALAU RUPA HODOH..TAPI RASA NIKMAT..SEKIAN, WASSALAM!!!!

2 comments:

Anonymous said...

uish....suma cedap2....dah la lum bekfast lagi nih....lapo2...
mengiau2 perut aku ni mek oooiii...
aku baru ja nk start diet ari ni..sebab smlm k.ana (mak angkat asnor)...kat aku gumuk...huh..tp bila tgok suma ni mek...mmg xjadi la...mkn tu mmg best..

best la mek...hg sma ja cm aku..npsu mkn tu mmg..kuss smgt...
hehehheheheh


sir yg kuat mkn....

Cik Faridah Huda said...

Hahahhaha...
kite neh memang tinggi hawa napsu...
dolu2 pun...sangat bernapsu makan nasi goreng bodo kantin yg skadar diperasakan ngan sambal ikan bilis...

juga peristiwa membaham keropok ikan mentah tanpa digoreng...siap kate..ala..kopok nie dah direbus dah..boleh je mkn begitu saje..takkan nak p goreng kat umah Cikgu Midah dulu kot...

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template