Wednesday, November 11, 2009

Lunch Time...Bumbu Bali Again

Lunch hour at Bumbu Bali again....aku juga mungkin bakal bergelar duta Bumbu Bali secara tidak sah kerana sering bercerita tentang Bumbu Bali....mempromosi Bumbu Bali kepada mereka yang telah menyajikan santapan mata diaorang dengan balinese style kat belog aku satu ketika dulu....

"Kak Cik...x kira...nanti Wa p KL...ang kena bawak juga wa p makan kat restoran yang sate dia lilit kat batang serai tuh..."
"No Big deal ..i will!!"

Owhh..sememangnya sering berjanji ngan Wa itu dan ini..siap dah rangka aktiviti jika dia menyerang aku di sini bersama Khodi...budak berdua tu dah lama simpan impian nak menyopping lagi di Key El secara dunia tanpa sempadan...haruslah aku mengaturkan aktiviti yang mengeringkan purse diaorang tanpa belas kasihan..biar jalan sampai saket kaki..biar terangkat tangan tanda dah surrenderrr...ape-ape pown..perut harus diisi sebaiknya...

Ape???Bes sangat ke Bumbu Bali...for me, ini yang paling pamos kot tuk Puchong territory neh dan lebih spesifik lagi..untuk Bandar Puteri....kalo pamos amos jer x guna gak if makanannye x sedap....so..it worth for u and your stomach...believe me....

Kat kawasan Bandar Puteri 2 neh..memang banyak sangat internationa
l restaurant yang bagaikan cendawan tumbuh...semenjak Bandar Puteri semakin maju....memang banyak la pilihan restaurant esp from Korean, Japanese, Taiwan, Thailand,Italian,Indonesian n etc...aku je x brani nak masukkk....pusat urut n refleksologi pun banyak..tak tau la bergerak bawah tanah ke idak...asek2 kena serang ngan rancangan 999 n 360 je..hehehhee..dulu first-first aku datang...kosong,sunyi and menakutkan je...risau Bangla kejar aku....skang...parking pun kena berebut...salah parking je..SAMANNNNN...x bayar parking je SAAMMAAANNN...aku awal2 je rajin beli monthly parking..skang rase cam malas je....

Tapi kalo datang ke area opis aku kat Bandar Puteri 5, bau badan korang pun sure terselit bau kari...banyak restoran Mamak and Indian je...so kurang pilihan sket la...kalau nak lunch tengahhari secara sedap enak..terpaksa la merayap.....



Konsep restaurant nie memang pior balinese...patung pelbagai aksi..kalo takut jangan tengok lama2..fokus kat makanan u oll sudah...and diaorang pasang lagu dari seberang ketika anda menjamu selera..tapi bukan disco dut yeerrrr....dari pemerhatian aku, memang banyak chinese and foreigner yang suka menyantap kat sini....Malay boleh bilang ngan jari...


Nie dia punya interior design.....memang relaks n lepak..ala-ala makan kat SPA.....and x crowded sangat...tapi cam besala..Please Wait To Be Seated.....betul ke ayat aku tuh??tibai je janji maksud lebih kurang....ruang makan ade dua....satu atas and satu kat bawah....diaorang x penah benarkan aku makan kat atas...sure lepak kat port yang sama setiap kali pegi...

Patung Buddha....kuatkan iman u oll ketika melangkah masuk...better patung buddha dari bau colok gaharu cendana pulak dari restaurant Thai BBQ kat sebelah tuh.....



Kerusi yang belakang tuh tempat pengunjung menunggu sambel bace news paper or magazine sementara nak menanti ade tempat kosong.....diaorang memang menggunakan segala sudut ruang mahupun ruang pejalan kaki..heheheheh...depan tu pulak ade gerai Jambu 88...tempat wajib singgah time lunch ari Jumaat...



Borak-borak la korang ...haram sepatah hape x paham...tabah seTabah Nor Syazwan menanti makanan.....and kat bawah neh muka-muke malampau tak tahan napsu serakahnye untuk makan....y aku x de?? coz aku dah buat muka terkawal sikit..pagi tuh dah hirup soup Campbell....ingat dah tak mau lunch..tapi pegi jugak bila dengar kata nak makan kat Bumbu Bali...


Manggo Milkshake Milik Puan Masitah....


Ini aku punya...nama tak hengat la pulak...tapi paduan
Manggo essence+Soda Berkabonat+Lime

Menu pilihan kami kali ini.....

Sate Lilit

Set Siap Menggoreng...ayam tu sebelah tau..bukan 1/4....

Western pood tetap menjadi pilihan....Chicken Chop Bumbu Bali...

Nasi Campur Bumbu Bali....
memang ini agak mahal..tapi puas hati....
cayolah cakap den....

Yang tiada dalam gambar adelah Sop Bontot.....kekekeke...lucah tol nama menu...seriyes aku orderkan Stanley Ng sop bontot..dah beliau kate nak makan sup....kang mintak Bakso x makan pulak...
Sop Bontot pun ok what....coming wit Garlic bread and Nasi Himpit...

Lepak-lepak lepas makan..kasi makanan turun ke usus besar....
diaorang nak order Calsberg* aku x reti eja..berarti aku tak pernah amek tau..hahhaa
tapi kami berdehem terlebih dahulu...mujuq paham....
kang x pasal-pasal kena hukuman.....

Kali nie ade sisa...bahan makanan banyak jugak buat sedekah ke pinggan org len....
Charles pun tahap nak bungkus ayam siap menggoreng dier...
tapi disebabkan menjaga reputasi...x jadi la minta bungkus..aku agak je...



* All pictures credit to Vkeong, Leng Leng and hot-screensaver.com..thanxs guys for a nice shoot!!!Awesome.....great job dear....setiap kali search image tok restoren2 yang aku suka pegi atau bakal nak pegi...sure dibawa menjengah ke Chinese Blog....adekah citarasa aku ngan diaorang same???? tapi memang best xplore belog diaorang neh especially kat bahagian food..gambor pun santek je and buat aku terliur...mouth watering bak kate omputeh..cuma x sanggup nak tgk part Bak Kut Teh...padehal slalu ja tgk time buat keje POI Food Restaurant and Cuisine...

0 comments:

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template