Thursday, December 17, 2009

Cipet Dah Selamat Jadi Laki Orang....


Ya...kini Cipet bukan lagi seorang teruna yang I kenal semasa zaman riang ria belajar di UTM....

Beliau kini telah sah bergelar seorang suami kepada Puan Nurul Hanim.....owhhhh...kami seakan-akan tidak percaya Cipet telah melangkah ke alam rumahtangga!!!!

Mari kita bongkar kisah cipet dahulu kala...x nak korek banyak-banyak..korek sikit-sikit sudah...ntah dari mana mendapat panggilan Cipet tu I x pasti, yang I pasti..sah bermula dari UTM kerana di awal kemasukan, kami begitu skema memanggil beliau dengan nama HAFIZ namun nama hafiz itu semakin tenggelam bila mana dia mula di panggey APEK berdasarkan kesepetan mata serta muka seperti cha ya nun alip...heran juga bila bertemu ibu dan ayah beliau, tiada langsung persis kecinaan...tak pa..mungkin anugerah!!

Tidak cukup ngan itu, beliau dipanggil BAPAK oleh anak-anak yang tidak sah....digelar PAKCIK oleh anak-anak jiran...

"Mummy...bapak tak bagi nafkah ka??PTPTN baru masuk nie..."
"Mak cik...tadi kami nampak Pak Cik dating ngan junior yg baru masuk!!!" itu antara ayat-ayat yang pernah menerjah halwa telinga I...tapi ade aku kisah???????? adekah Cipet seorang playboy mansion di zaman pra studynya dulu..kita serah tugas ini kepada Abg Nas Melodi untuk terjah tuan punya diri....

Budak lelaki kelas I memang suka melayan citer korea n jepun...diaorang memang suka layan dulu den baru promote kat budak perempuan..pendonload tegar dan pencetak rompak haram ketika itu adelah Ahmad Nurul Fakhri Adan (bukan nama sebenar) serta John Travolta (owh..ini lebih kepada cerita porno yang sering melayan crita sebegitu sambil mendendangkan lagu kegemaran beliau, MENGAPA dendangan asal Nicky Astria)...Namun Fiza Mohd Nor berjaya mempengaruhi budak perempuan terutama Gang Balieza ( I tiada di tempat kejadian) melayan citer Pride dari Jepun tuh....sudahnya esok di kelas, semuanya membuat aksi-aksi ingin menjerit bila melihat CIPET melangkah masuk ke kelas sambel menyebut..SATONAKA HALU..SATONAKA HALU....sungguh I dan Yudia merasa pelik...dan sekadar menyaksikan dari barisan belakang...apo kono diaorang ini?????? Mungkin juga boleh dianggap gelombang Tsucipet ketika itu...namun yang lebih menarik perhatian gurls at the back ini..adelah..muka CIPET yang memang sentiasa suka buat blur-blur ayam....tahniah CIPET kerna penah mendapat gelaran SATONAKA HALU dr budak pompuan..hohoho..las-las I pun beli DVD Pride sendiri tapi sangat keciwa bila rakan kepada rakan meminjam dan tidak pulangkan semula sehigga tamat pengajian....tapi uollss mesti leh agak kan sape yang paling suka menyengandle tahap maut nie..ala...budak kelas I mesti paham punya....shhhhssssshhhh...diam-diam sudah...

Itu kisah lama..sememangnya banyak kisah pun untuk dihuraikan....namun gosip-gosip liar yang pernah melanda CIPET berakhir dengan perkahwinan gilang gemilang ini...ya..mari lupakan kisah lama, kita bina hidup baru....ape lagi ucapan yang boleh dikopi paste selain...

SELAMAT PENGANTIN BARU HAFIZ & HANIM...
SEMOGA BAHAGIA HINGGA KE AKHIR HAYAT....

Mari kita lihat gambar yang berlangsung di dewan MPAJ, Taman Tasik Tambahan, Ampang ini....

Nasik kenduri cipet yang pada hemat I..dan pada lidah I nie...
amat sedap sekali setelah sekian lama tak makan nasi kenduri..
yang termasuk lam pinggan I adelah pajeri nanas...kuah dalca...ayam goreng berempah...daging masak hitam...papadom...acar buah...kueh karipap....
yang tak masuk lam perut I pulak.......daun ape ntah masak tempoyak...kueh seri muka...buah limau...dan juga bubur kacang...I lihat..Pok Yie sorang je yang ambek bubur kacang tuh....

Bye the way....lauk memang lazat...I pernah terkena pergi kenduri seorang teman..punya la gilang gemilang, namun ayam busuk..memang menjadi bualan hangat para jiran...

ade yang balik cepat sebab rase nak muntah..so..rasenya...kepada bakal2 pengantin, sila memberi lebih perhatian kepada hidangan para tetamu...ingat sampai mati oiii...


Oppsss..godek-godek fesbuk..jumpa gambar lama ni dalam fesbuk pakri...
ini gambar zaman muda Cipet.....
beliau yang tengah mengepit ala mak nyah itu.....
rase-rase...3 tahun nan lalu......
dan yang berbaju putih paling kanan itu juga telah melangsungkan pernikahan dan kenduri pada hari yang sama dengan Cipet...kini Hery bergelar seorang Guru....
kami semua terkandas nak pegi kenduri Zulkhairi yang jauh di Pahang nun...


Dan..ini gambar Cipet di hari perkahwinan beliau...
standard la dok tersengih sepanjang masa pastu speechless....
rombongan kami tiba di waktu puncak...
looks very kelam kabut tuk ambik pics pengantin banyak-banyak..
sudahnya..memang sket je gambar pengantin..harap maklum!!!

Tak cukup ruang..barisan panjang lagi....
kamera pun banyak..pening nak tengok kamera mana satu...
tapi harap-harap...menjadi dan menyerlah di kamera fotografer pengantin...

Nooer...Mek...Kak Add...


Owhhhh..ini yang I benci ambek gambar ngan mereka2 yang kecik molek dan seangkatannya neh.....pasti i yang nampak seperti Incredible Hulk Hogan......

Kakak sulonggg we olllll, Kak Ek!N...


Mari bergambar-ramai-ramai di depan dewan....

10 kali dah kata Jom Balik..tapi hakikatnya..kaki masih melekat di sana...

Besnye Iman bila Aunty Mek dukung kan?
empuk gitu.....eh tak..iman tersengih-sengih sbb ade yang agah die..
den..asek korek-korek my labuci saje....



Skuad perodua MyVi.....
Kak Ek!n, Mek and Kak Ad....nice!
Eh...we oll patah balik ke Sri Petaling tuk menunaikan Solat Zohor terlebih dahulu sebelum melakukan outdoor fotografi....wah...feeling mempelai gitu ade outdoor-outdoor shoot neh...gatal eh..bukannya ade DSLR pun...

Gambar lebihan di fesbuk.....!!!

2 comments:

norhafizah said...

Yeah..Satonaka Halu sudah bergelar mnjadi suami kepada Puan Hanim...HAHHAHA

Cik Faridah Huda said...

ye...tahniah tok cipet kerna telah bertukar status....

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template