Tuesday, December 1, 2009

Tom Yam Kung


Dis week...lidah rasenye lidah masam je..nak yang masam-masam je...starting wit air asam boi ngan perahan limau nipis....melarat dengan ayam goreng perap asam limau kasturi and kueh teow tom yam....ha...semalam buat tom yam lagi..tom yam kung pulak...!

Entah ape yang merangsang nak makan tom yam plak dah nie...sebenarnya..Mek x addicted langsung ngan tom yam melainkan dah rase x de ape nak pesan..baru la dipesan..nie terjebak sebab 1 day tu nak pesan daging masak merah..den abang tu kate tak de...tengok2 menu..boleh la..pesan tom yam pun orait gak neh...hirup menghirup di waktu hujan dan sejuk dingin begini memang enak!Pergh..sekali rasa tom yam abang tuh..terus jatuh cinta..setiap kali singgah beli, sure Mek terjengoi-jengoi nak tengok die letak apa...hehehhehe..gerai die open air...so bleh nampak....

Balik umah buat sendirik..nah, seperiuk dapat!
Buat tom yam kung coz udang harimau kat kedai runcit tuh nampak gemoookkk n freshhh..
Jemput makan..tapi nie yang semalam punya!
Enak bangat dimakan ngan nasi dari beras Borneo....time hujan plak tuh...
betul-betul ho liaaawwwwwww...

5 comments:

emy jay said...

bestnye...lame tak mkn tomyam.. sejak akhir2 ne aku mcm mengidam nak mkn kenny rogers..xpenah2 aku hingin kenny rogers tu..perlu ke aku turutkan kemahuan janin di alam fantasi aku ni weh?

Cik Faridah Huda said...

sah sebab terbayang ayam bandar yang telah disula dengan besi tu dok tergolek-golek di atas api....aku penah turutkan kemahuan napsu tibai keny rojes seorang diri tanpa teman dan ngabeskan around 30 hengget..kendian rase nyesal!ye..aku x suka perasaan menyesal jika beli kopi Starbuck RM15 wpun harga di setarbak jauh 90% lebih murah...yg penting, napsu syaitoonnn itu dituruti...

kalo ko nak makan, penuhi saja kemahuan siti di alam fantasi tu....

Emy..kite lom mengandung yg real, dah ngader2 time mengidam...!aku x taw la bakal hasbend memasing nanti sabar ke idak melayan karenah mengader2 kite neh....

*y la aku ni suka menaip tanpa tomakninah

emy jay said...

aku akan ikot ape yg ko sajeskan tu..
kalo aku betol2 mengandung, aku rase aku akan jadik bini yang solehah.. ape yg cik abg aku bg aku makan je..xde meminta-minta... awwww... kate aku!!!!!!

Cik Faridah Huda said...

aku x yakin Emy Ju x kan meronta meminta itu dan ini!itulah kata hati aku..p~

emy jay said...

jahat...aku rase aku bakal berkahwin ngan org yg aku mcm takot.. so aku mesti takot nak menggedik.. kang dia tempeleng aku..huahuahua
tp aku nak anak 20orang.. anak sulung je kot aku behave..yg lagi 19 mungkin aku mengidam daging lembu je..tapi sejenis lembu yg anak dara tua...

 
LiFe Is UnPrEdiCtaBle Blogger Template by Ipietoon Blogger Template